Beantwoord

alleen 5ghz wifi

  • 4 July 2023
  • 6 reacties
  • 68 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hallo,

Sinds enkele dagen werkt alleen mijn 5ghz wifi nog, terwijl de 2,4ghz wifi onvindbaar blijft. Modem (Huawei) al enkele keren opnieuw opgestart, maar dat blijkt niet de oplossing. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Alvast dank!

icon

Beste antwoord door Teis91 21 July 2023, 18:25

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Teis91 

Heb je ook in de Huawei gekeken of 5 GHz misschien uit staat?

WiFi schakelaar op de modem uit en weer aan zetten?

Anders zou je een fabrieksreset van het modem kunnen uitvoeren door het resetknopje achterop de Huawei voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Dank voor de tips @Waqqas! Heb zojuist de fabrieksreset uitgevoerd en hij vindt nog steeds alleen de 5Ghz wifi.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Teis91, welkom op onze Community!

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en ik zie geen merkwaardige dingen omhoog komen, al je instellingen staan ook goed en de 2.4 GHz frequentie is wel actief. Ik stel voor om je een nieuw modem op te sturen, een Zyxel T-50. Dit is een stuk nieuwe modem dan de Huawei en maakt gebruik van bandsteering. Hiermee wordt de 2.4 GHz en 5 Ghz frequentie samengevoegd en je verbind dan automatisch met de frequentie met het beste signaal! Wil je mij laten weten of ik dit voor je in gang kan zettten? Talk soon!

Hallo, 

Ja graag! Heb je daar verder nog iets voor nodig van mij of kan ik gewoon afwachten? ;)

Reputatie 7
Badge +9

@Teis91 bedankt voor je snelle reactie. Hier hoef je zelf helemaal niks voor te doen. Ik heb direct een nieuw modem naar je opgestuurd. Je ontvangt hiet nog een bericht over en je kunt de zending volgen in My T-Mobile! Het Huawei modem hoeven we ook niet retour, deze kan je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten. Kan je mij, na de installatie, een terugkoppeling geven of alles goed werkt?

@Teis91 bedankt voor je snelle reactie. Hier hoef je zelf helemaal niks voor te doen. Ik heb direct een nieuw modem naar je opgestuurd. Je ontvangt hiet nog een bericht over en je kunt de zending volgen in My T-Mobile! Het Huawei modem hoeven we ook niet retour, deze kan je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten. Kan je mij, na de installatie, een terugkoppeling geven of alles goed werkt?

 

Ik heb het intussen geinstalleerd en het werkt allemaal perfect :) Dank voor de goede service!

Reageer