Beantwoord

Audiocast hapert bij Hun Fidetly muziek wanneer ik de app open

  • 20 January 2024
  • 1 reactie
  • 28 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 10 reacties

Al een jaar of 3 maak ik gebruik van een AudioCast M5. Dit apparaatje werkt uitsluitend op 2.4 Ghz.

 

Ik ben sinds een flink semester over op Deezer, vooral omdat ik met name Nederlandse artiesten luister en Deezer het User Centric Payment system gebruikt.

 

Echter, wanneer ik de Audiocast app open, Deezer is een soort App-in-app bij de Slimme speakers, dan hapert de muziek eventjes.

 

Ik zag wel wel de netwerkkaart 340bit/s was. Is dit wellicht de oorzaak? Deezer speelt in Hun Fidetly Flac af op mijn Audiocast.

 

Updates verwacht ik niet meer voor de M5 omdat het apparaatje van €55 in 2015 is gereleased en er nu nieuwe versies zijn die wel 5Ghz ondersteunen.

 

Verder is de firmware datum van september 2022 en de app is van een jaar geleden.

 

De Software maker, LinkPlay heeft ook eigen hardware onder de naam WiiM, wordt veel beter bijgehouden begrijp ik uit de product reviews en is 2X zo duur, gereleased in 2021.

 

Bij Spotify connect en de TuneIn App-in-app heb ik nooit problemen. Het lijkt dus in de Audiocast te zitten. Ik heb de Audiocast overigens en multi mode staan om in de slaapkamer dezelfde muziek te hebben als in de woonkamer.

 

Kan iemand advies geven?

icon

Beste antwoord door WoAl 20 January 2024, 22:29

Bekijk origineel

1 reactie

Ik denk dat ik het probleem heb opgelost. Er was overigens al een nieuwe WiiM Mini onderweg.

 

De Audiocast MET stond in een kastje met een aluminium raster. De achterkant is open. Ik dacht dat dit wellicht het probleem was en dat lijkt te kloppen.

 

De WiiM mini heeft overigens een veel nieuwere software versies en heeft een hogere geluidskwaliteit. Het geluid lijkt voller.

 

Dus, mocht je in semester 1 van 2024 een ouderwetse Stereo slim willen maken maar niet meer dan zeg €125 willen uitgeven, dan is de WiiM Mini een prima oplossing die waarschijnlijk nog een jaar of 8 mee gaat. Tenminste, wanneer er niet binnen 5 jaar een nieuwe versie uit komt.

 

De Audiocast is gereleased in 2015 en de nieuwe Audiocast & WiiM apparaten in 2021. De EU wetgeving verplicht minimaal 5 jaar updates op connected-/ smart-home begreep ik van een verkoper

Reageer