Beantwoord

Behaal niet de juiste internetsnelheid

  • 12 December 2023
  • 7 reacties
  • 132 Bekeken

Per 1 december ben ik overgestapt op Odido.

Sindsdien zonder problemen makkelijk aan de 850/950 mbps gekomen met een speedtestje, maar ik merk sinds een aantal dagen dat het netwerk flink minder is. (Langzamere download van games, simpele Whatsappjes die pas na 5 seconden een vinkje van ‘verzonden’ laten zien, bufferen van streaming)

Zojuist een speedtest uitgevoerd, haal ik krapaan welgeteld de 90 mbps down & up terwijl ik een gigabit abonnement heb afgesloten… Er zijn op dit moment geen werkzaamheden/storingen bekend en ervaar hier al een aantal dagen problemen mee.

Modem is al meerdere malen herstart, het gaat om zowel bekabeld als draadloos netwerk wat echt dramatisch doet. Niks veranderd aan de bekabeling en deze ook gecontroleerd of alles nog goed zit aangesloten… 

Iemand bekend met een eventuele oplossing ? :)

icon

Beste antwoord door Juultjetxt 15 December 2023, 11:13

Bekijk origineel

7 reacties

Update: zojuist gebeld met klantenservice (zat toch thuis)

  • 1e gesprek ging prima, goed op weg en er is een lijnmeting uitgevoerd. Helaas verloor ik het gesprek tijdens het uitvoeren van wat testjes. Nog geen vooruitgang.
  • 2e gesprek was met een ander persoon, werden mij accesspoints aangesmeerd. Lief afgewezen en aangegeven dat mijn hoofdprobleem op dit moment wel echt bekabeld is, ik moest een speedtest screenshot doorsturen naar een emailadres en wacht nu op reactie.

Mocht iemand nog tips hebben, ik hoor ze graag. Ik heb niks geks ingesteld op het modem behalve dat ik de Wifi naam heb aangepast.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Juultjetxt 

Kun je de internetkabel tussen ONT en router en router en laptop/pc eens vervangen, eventueel een andere apparaat gebruiken om te testen en na een herstart van de mediaconverter weer een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Hallo @Juultjetxt 

Kun je de internetkabel tussen ONT en router en router en laptop/pc eens vervangen, eventueel een andere apparaat gebruiken om te testen en na een herstart van de mediaconverter weer een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Kabel tussen ONT & router is de meegeleverde kabel van Odido zelf en werkte 2 weken terug nog prima op de betaalde snelheden.
Ik heb beide kabels meegenomen naar werk (ONT > Router & Router > PC) om te testen of de kabel kapot was o.i.d., maar ervaar op werk geen problemen qua snelheid over deze kabels. Het ligt echt aan de apparatuur van Odido. Daarnaast ervaar ik verbindingsprobleem via zowel draadloos als bekabeld internet...

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Juultjetxt, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je een eigen Deco set hebt aangesloten. Zou je deze willen loskoppelen en de volgende speedtest willen uitvoeren? Dan kan ik een onderzoek voor je starten. Alvast bedankt!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hi @Juultjetxt, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je een eigen Deco set hebt aangesloten. Zou je deze willen loskoppelen en de volgende speedtest willen uitvoeren? Dan kan ik een onderzoek voor je starten. Alvast bedankt!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Speedtest screenshot
Taakbeheer screenshot
IPconfig /all screenshot

Bij deze de screenshots ! Deco eerst ontkoppeld en modem herstart voor stappen zijn uitgevoerd...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Juultjetxt, bedankt voor de testen. Ik heb besloten een monteur van Guidion aan te sturen om de lijn door te meten. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen. Kan je mij na de tijd een terugkoppeling geven? Alvast bedankt! 

Hey @Juultjetxt, bedankt voor de testen. Ik heb besloten een monteur van Guidion aan te sturen om de lijn door te meten. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen. Kan je mij na de tijd een terugkoppeling geven? Alvast bedankt! 

Goedemorgen !

Zojuist de monteur hier geweest, mijn internetsnelheid is weer terug naar 950 mbps gelukkig.
Op de werkbon staat dat hij alleen de glasvezel opnieuw heeft aangesloten en een fabrieksherstel heeft uitgevoerd, maar toen ik nog ff checkte wat er precies was aangesloten viel het me op dat er 1 kastje niet meer opnieuw was aangesloten door de monteur. 

Gaat om een NMO Kantar TV Panel kastje die rechtstreeks op het modem zat/hoort. Nu ik terugkijk heb ik inderdaad last van deze snelheidsproblemen sinds ik bij Kantar heb aangegeven overgestapt te zijn van Provider en een nieuwe modem heb (daarom ging het de 1e week gewoon prima dus). Ik heb voor nu deze dus ontkoppeld en hun op de hoogte gesteld van de situatie. Ik verwacht niet dat er vanuit Odido nog dingen gedaan moeten worden.

Bedankt voor de hulp en dat er een monteur kon langskomen ! :)

Reageer