Bij wie moet ik zijn voor modem te ontgredelen

  • 2 January 2024
  • 14 reacties
  • 220 Bekeken

Goeie middag ,

 

Graag wil ik me eigen modem gebruiken maar die moet eerst ontgrendel worden.

Bij wie moet ik nu zijn.

eric 3 maanden geleden

Hoi @felua35 ,

Als je een eigen router wilt gebruiken kun je die gewoon koppelen aan de Ethernetkabel die nu naar de Zyxel router loopt. Zorg dat in je eigen router VLAN300 wordt geprogrammeerd en dan zou het al moeten werken.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @felua35 ,

Als je een eigen router wilt gebruiken kun je die gewoon koppelen aan de Ethernetkabel die nu naar de Zyxel router loopt. Zorg dat in je eigen router VLAN300 wordt geprogrammeerd en dan zou het al moeten werken.

Dat werkt dus ook niet geeft die aan geen verbinding met internet.  Ik wil graag me eigen modem gebruiken. maar die moet ontgredendt worden.

Telefonisch kom ik ook niet verder 

Reputatie 6
Badge +2

@felua35 Heb je al een kijkje genomen in dit topic? Eigen modem: wat zijn de vereisten? | Odido community. Wellicht dat je hier het antwoord kunt vinden. 

Ja  op de verschillende site  en info op gedaan.

Maar dat ook op de site dat de modem ontgrendel moet worden en dat kan alleen odido.

De vraag is dan ook  is die al ontgrendeld of moet die nog . ik heb op 10 Oktober 2023 al een mail gestuurd met een bijlage er bij gedaan  en ik heb verder daarna niks vernomen.

 

Want jullie moden is te licht en slecht internet  steeds weer onderbreking.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @felua35 ,

Als je eens precies aangeeft met welke router en eventuele andere apparatuur je probeert verbinding te krijgen met het internet. Misschien dat andere leden je verder kunnen helpen, er is veel technische kennis op dit forum aanwezig. Zij kunnen je dan ook zeker verder helpen. Met de huidige informatie kunnen zij je ook niet helpen.

Ik heb een fritzbox 5590 met xgs-pon   als die ik gebruik krijg ik verbinding is niet geslaag.

Verder werkt alles wel .

 

op de site van avm en mensen die ik gevraagd heb zeggen het zelfde.

Laat de FRITZ!Box door de klantenservice van Odido via 0800 0092 ontgrendelen. Geef hiervoor de "Modem-ID".

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @felua35 ,

De Fritzbox met xgs-pon is tot nu toe nog niet mogelijk, hier wordt wel aan gewerkt.
Zie het volgende topic:
 

 

en welke dan wel 

 

Volgen je site  staat er dat je wel kan gebruiken op basis daarvan heb ik die ook gekocht

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @felua35 ,

De fritzbox kan wel rechtstreeks op de glasvezel op een AOn of Gpon aansluiting. Op XGS-Pon is het bij Odido nog niet mogelijk, ze hopen het dit jaar te realiseren. Je kan ook de reactie van een moderator lezen op pagina 3 van het topic, dat ze hopen dat het snel mogelijk is.
Volgens de avm site zou het wel moeten kunnen, maar dit is bij Odido nog niet het geval

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @felua35 ,

Je kan iedere willekeurige router die Vlan instellingen ondersteunt aansluiten via de upt kabel van de ONT naar de wan aansluiting op de router. Zoals ik begreep van jou, wil je de Fritzbox rechtstreeks op de glasvezel aan sluiten. Ik weet niet of dat bij de 5590 ook mogelijk is, dus via ont → utp → wan aansluiting router.

@felua35

Je kunt de blauwe wan poort gebruiken.

De Fritzbox sluit je aan met een netwerk kabel op het glasvezelkastje.

Je stelt het T-Mobile/Odido profile in en dan moet het werken.

 

ook op jullie eigen staat het dat het moet kunnen

 

ik heb niet zo veel aan de internet zo  happernden met jullie eigen modem

 

Reageer