Beantwoord

bridge mode kan niet (Zyxel T-56 ); hoe sluit ik de Deco X50 rechtstreeks op de mediaconvertor?

  • 2 December 2023
  • 14 reacties
  • 580 Bekeken

ik zit met een uitdaging!

Ik ben overgestapt op glasvezel van Odido. Ik wil het modem (Zyxel T-56) in bridge mode zetten maar dat ondersteunt de Zyxel T-56 niet. Dus dacht ik dan haal ik het modem/router van odido weg en stop de UTP rechtstreeks in de mediaconvertor zodat mijn Deco rechtstreeks verbind i.p.v..via de Zyxel.

-Kan dat?

-Ik heb het al geprobeerd met DHCP aan/uit maar ik krijg geen internet op het modem. Ik las dat het met VLAN aan wel zou moeten kunnen klopt dat?

Ik wil dit graag omdat het af te raden is om 2 routers in je netwerk te plaatsen. Als deze allebei IP-adressen uitdelen dan gaat het mis en is de bridge mode nodig. Als ik DHCP uitzet op mijn Deco dan zou het wel kunnen maar dan werkt ouderlijk toezicht niet. Het ouderlijk toezicht op de Zyxel is niet toereikend.

-Dus weg met de Zyxel en rechtstreeks in de mediaconvertor echter hoe?

icon

Beste antwoord door Waqqas 2 December 2023, 16:23

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @chiel2023 

De Deco X50 rechtstreeks op de mediaconverter zonder de Zyxel is mogelijk.

In de app ga je dan naar more > advanced > IPTV/VLAN > schakel IPTV VLAN in > mode custom/aangepast > internet VLAN 300 > prioriteit 0 en na het herstarten van de mediaconverter moet internet werken.

Hallo @chiel2023 

De Deco X50 rechtstreeks op de mediaconverter zonder de Zyxel is mogelijk.

In de app ga je dan naar more > advanced > IPTV/VLAN > schakel IPTV VLAN in > mode custom/aangepast > internet VLAN 300 > prioriteit 0 en na het herstarten van de mediaconverter moet internet werken.

welke app? van de Deco? van Odido? In de Odido app heb ik “meer...” en dan niks van wat jij aangeeft. Hoe kom ik in de mediaconvertor en hoe herstart je die?

geen IPTV/VLAN in de Odido app

 

Reputatie 7
Badge +15

@chiel2023 

De app van de TP-LINK Deco bedoel ik en nadat je de instellingen hebt toegepast en opgeslagen dan haal je de stroom voor even van het stroom en na een aantal seconden zet je de stroom er weer op.

Reputatie 7
Badge +14

@chiel2023 , hier wordt bedoeld de DECO app.

 

Dus de instelling van de Deco pas ik aan in de Deco app (zie afbeelding hierboven) en daarna zet ik de Deco uit, herstart ik de mediaconvertor door de stekker er in en er uit te halen. Als de mediaconvertor (Nokia) weer is opgestart dan sluit ik de deco rechstreeks aan op de mediaconvertor en haal ik de Zyxel  T-56  weg. Deco opstarten en dan zou het moeten werken?

Als ik dat doe dan moet ik het profiel van internetprovider nog selecteren?

-bridge

-aangepast

-of land kiezen

Reputatie 7
Badge +15

@chiel2023

Is de Deco nu nog aangesloten achter de Zyxel?

Schakel IPTV/VLAN in en stel hem in zoals in de eerste post staat, sla het op, sluit de Deco aan op de mediaconverter en verwijder de stroom van de Nokia voor even.

Profiel is aangepast.

het is gelukt! veel dank.

 

Reputatie 1

Ik volg dit topic ook, omdat ik ook met de TP Link x50 als modem wil werken. Echter zie ik in mijn Deco app niet dezelfde mogelijkheden als in dit voorbeeld.

 

Is dit wel aan te passen?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @chiel2023 

Zou je eerst eens de bewerkingsmodus kunnen wijzigen naar router modus? Wellicht komen er dan meer opties beschikbaar.

Reputatie 1

Bedankt, ga ik woensdag even uitproberen.

Reputatie 1

Gelukt.

De Zyxel nu afgekoppeld en alles via mijn Deco X50. Was even een dingetje, moest de correcte waardes nog invullen.

Nu ook geen problemen meer met mijn streamers die geen IP adres meer kregen

@Waqqas Bedankt!!!!

 

 

Reageer