Beantwoord

cloudflare melding dat er gecontroleerd wordt of verbinding met bepaalde sites veilig is

  • 29 August 2023
  • 31 reacties
  • 729 Bekeken

Hallo,

Ik krijg sinds vandaag vaak de melding bij bepaalde sites dat cloudflare de verbinding met een site test of ie veilig is. Nooit gehad. 

Ik krijg deze melding alleen via wifi zowel op laptop als phone.

Ga ik naar 4g op de fone dan heb ik geen enkele melding.

Dus moet liggen aan t-mobile.

 

Heeft iemand een idee?

 

Huub

icon

Beste antwoord door smit.tie 5 September 2023, 18:53

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @smit.tie 

Welke Cloudflare DNS servers heb je?

1.1.1.1/1.0.0.1

1.1.1.2/1.0.0.2 (blokkeert malware)

1.1.1.3/1.0.0.3 (blokkeert malware en adult content)

Andere DNS servers kan je ook proberen zoals die van de provider, Google of een andere.

Hoi,

Denk niet dat het daar in zit.

Als ik bijvoorbeeld naar fleurop.nl ga, dan kom ik die site niet eens op.

Lijkt of mijn ipadres van de isp is geblokkeerd, Althans zo wordt mijn ip adres gecheckt op de site van fleurop. Fleurop maakt kennelijk gebruik van de service van cloudflare. En hebben hun site zo inegsteld dat ik er niet eens op kan.

Bij andere sites krijg ik een melding dat de connectie wordt gecontroleerd door cloudflare en dan lukt het mij wel.

 

Huub

 

 

 

 

 

Dit zijn trouwens de dns servers die op dit moment automatisch via isp geleverd worden

37.143.84.228 tmobile

62.58.48.20 t-mobile

Reputatie 7
Badge +15

@smit.tie

Hier geen problemen met het bezoeken van die website met 1.1.1.2 en 1.0.0.2 als DNS servers.

Ik gebruik T-Mobile WiFi.

Hier kan je controleren of je IP adres misschien op een blacklist staat.

Nog steeds problemen als ik deze dns adressen gebruik.

Ip adres is niet geblacklist.

Heel raar

 

Reputatie 7
Badge +15

@smit.tie

Heb je misschien Extra Veilig Online van T-Mobile? Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn.

Nee ook niet

 

zoals gezegd gisteren ineens.

Ahd ff conact met tmobile, Die zeiden laat ff je modem uit voor 48 uur.

Wellicht krijg je daarna een ander ipadres. En zijn de problemen verholpen. Rare oplossing

 

Open even een privé-venster in je browser en bezoek daar de site eens in, als je wilt.

Ik hoor graag of dat heeft geholpen.

Doe ik vrijdag ff.

Zit nu op andere locatie en nu werkt het gewoon.

Maar thuis dus niet.  

Ligt iig geval niet aan de laptop, dat is dezelfde.

 

 

Voordat ik ging heb ik wel modem uigezet, msschien krijg ik vrijdag ander WAN ip adres

 

Oke, dat is ook goed als test.

Soms komt dit probleem namelijk door een ongeldige cookie-inhoud die meegestuurd wordt. Door een privévenster te starten, wordt die inhoud niet meegezonden.

omdat je het probleem ook op je telefoon had was de kans iets kleiner dat dit het was geweest, maar het had gekund. Maar als je laptop het elders wel doet, kun je dit uitsluiten.

De websites waar ik dan toevallig op terecht kwam gebruiken waarschijnlijk allemaal die service van cloudflare om te chekcen dat de bezoekers op hun site te vertrouwen zijn.

Die check wordt gedaan op dee cloudflare servers denk ik.

 

De websites zelf kunnen dan instellen dat als ze bezoekerr met dat IPadres vermeld staat, de website niet toegankelijk is of isntellen dat er eerst een check moet plaatsvinden online, voordat ik op hun site kan. Dat probleem is er ook ineens sinds gisteren. Dus soms totale block en some een extra check. Alles onder de noemen van dat bedrijf Cloudflare. Kennenlijk heb ik misshien bij het verniuwen van mijn Wan ipadres een adres gekregen dat ergens vermeld staat. Zoals al aangegeven heb ik dat ipdres al wel gecheck of het op een blacklist staat. Maar dat is niet het geval

 

Hallo,

Helaas heb ik geen ander ipadres gekregen van tmobile toen ik modem weer aangezet had.

Dus porbleem is er nog steeds.

T-mobile gebeld, maar zij geven niet thuis. Wat een K bedrijf.

Iemand nog meer ideeën?

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@smit.tie Ik denk graag mee om dit op te lossen! Eerst voor de zekerheid nog een paar checks. Werken de sites wel wanneer je bijvoorbeeld op je laptop in Veilige modus staat?

Ook nog over de DNS en IP instellingen, zou je de instellingen willen controleren?

 

Voor Windows 8/10:

  1. Ga naar Apps(start)
  2. Vul in het zoekvenster CMD in en druk op enter.
  3. Klik 'Command prompt' aan.
  4. Er opent een zwart scherm ('Command prompt') vul hier in "ipconfig /all"
  5. Ga op zoek naar het IP-adres of het IPv4 adres.
  6. Laat de klant de cijfers opnoemen die achter dit IP-adres staan.

Voor Apple (Mac):

  1. Ga naar 'Programma's'
  2. Ga naar 'Hulpprogramma's'
  3. Ga naar 'Terminal'
  4. Dubbelklik 'Terminal'
  5. Type achter het $ teken: "ifconfig"
    • Om te stoppen, klikt de klant op Q 
    • Om te stoppen, kan de klant ook op het woord 'Terminal' klikken. De laatste optie in het pull down menu dat vervolgens verschijnt, is 'Stop Terminal'

 

 Welk IPv4 adres wordt dan zichtbaar in de IP-config? Daarnaast is ook 192.168.1.1 de juiste T-Mobile DNS. Lukt het bijvoorbeeld wel om de sites te bezoeken wanneer je onze DNS gebruikt?

 

Hoi,

Ik heb even proton vpn vrijdag geïnstalleerd.

En met een vpn oplossing heb ik nergens last van.

Dus het heeft volgens mij te maken dat mijn wan ip adres dat ik van t-mobile dynamisch krijg toegewezen ergens staat geregistreerd als onbetrouwbaar. 

Helaas wordt dit adres geloof 1x in de 3 maanden vernieuwd. Bij tmobile zeggen ze dat ze dat niet eerder kunnen doen.

 

Huub

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @smit.tie, ik wilde een lijnmeting doen maar ik krijg geen verbinding met het ONT. Heb je deze uitstaan of maak je gebruik van eigen apparatuur? Ik zoek dit graag voor je uit! 

Hoi,

Ik heb alles sinds vrijdag uitgezet, in de hoop dat ik dinsdagavond een nieuw wan ipadres krijg.

Ik ben een paar dgn niet op mijn eigen woonadres. Dus dat leek mij dan een prima moment, om de boel ff uit zetten.

Zodra ik dinsdagavond weer thuis en weer aanzet, laat ik ff weten of mijn wan ipadres veranderd is

 

Huub

Reputatie 7
Badge +9

Hey @smit.tie, bedankt voor je snelle reactie. Dan is het erg logisch dat ik niks kan zien op de lijnmeting haha! Wil je mij, als je weer thuis bent, een terugkoppeling geven? 

Dat ga ik zeker doen!

Want baal er enorm van. Kan niet op alle internet sites of krijg pop-up er tussen door van Cloudflare dat mijn verbinding eerst gecontroleerd moet worden. Dat dit gebeurd ligt eraan of de website die ik bezoek gebruik maakt van cloudflare services.

 

Ik zet net 2 maanden bij t-mobile. Jaren ervoor altijd bij ziggo nooit een probleem.

Dus ja, heb nu wat spijt dat ik ben overgestapt.

 

Huub

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @smit.tie, dat begrijp ik helemaal. Hopelijk kunnen wij de oplossing voor je vinden! 

Zojuist alles weer aangezet……

Wan ip adres is hetzelfde gebleven….

Maar heb vooralsnog geen problemen meer.

 

Wie of wat er veranderd is geen idee.

Gebruik ook geen vpn.

Zowel op wifo via mobile als wifi op laptop, krijg ik geen melding meer van Cloudflare.

Ook niet op de site van fleurop.nl

 

Dus weet niet wat er veranderd is en bij wie, maar er is duidelijk ergens wat veranderd. En niet bij mij

 

Huub

Reputatie 7
Badge +9

Hi @smit.tie, bedankt voor je terugkoppeling. We zijn erg blij om te horen dat je hier geen last meer van hebt. Wat er veranderd is durven wij ook niet te zeggen. Stel het gebeurt weer, wil je dan opnieuw contact opzoeken? Dan kunnen we dit verder gaan onderzoeken!

misschien had het iets te maken met de wijziging van t-mobile naar odido….

 

Op de website cloudflare radar kun je het een en ander zien over je isp https://radar.cloudflare.com/

Hi @smit.tie, bedankt voor je terugkoppeling. We zijn erg blij om te horen dat je hier geen last meer van hebt. Wat er veranderd is durven wij ook niet te zeggen. Stel het gebeurt weer, wil je dan opnieuw contact opzoeken? Dan kunnen we dit verder gaan onderzoeken!

Hallo,

Het probleem is weer terug, wderom krijg ik de melding dat mijn verbinding wordt gecontroleerd door cloudflare. Bijvoorbeel als ik naar de site van fleurop.nl ga. Zowel bekabeld als met wifi, dezelfde melding. Ik heb geen last als ik een vpn opent, dus porbleem zit weer op het wan ipadres wat ik krijg van odido…. Mijn wan ipadres 85….. is bij cloudflare niet bekend bij welke provider dit adres hoort en daarom wordt elke site die samenwerkt met cloudflare gecontroleert omdat ze het niet vertrouwen

 

Ik word hier een beetje moe van. Dus graag wederom kijken Odido, om dit op te lossen. betaal niet voor niks.

Reageer