Connectie problemen Odido Internet (glas) maar ook mobiel

  • 22 January 2024
  • 13 reacties
  • 103 Bekeken

Hallo,

Ervaar nu al een aantal weken issues met het connectoren naar mijn mailserver (bij google / virtual server), zowel via Odido thuis (glasvezel) alsmede mobiel (ook Odido). Gebruik ik VPN of een andere provider dan heb ik geen issues met dezelfde devices… 

 

Incoming Server: mail.xxx.xx

IMAP Port: 993

Outgoing Server: mail.xxx.xxx

SMTP Port: 465


Zij deze poorten afgesloten op het Odido netwerk?

Groet,

J.

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi @j0ch3m, dat is vreemd. Dit zijn namelijk de aanbevolen instellingen die je hier hebt staan. Wat ervaar je precies? Kun je bijvoorbeeld geen e-mails versturen of ontvangen? 

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @j0ch3m, dat is vreemd. Dit zijn namelijk de aanbevolen instellingen die je hier hebt staan. Wat ervaar je precies? Kun je bijvoorbeeld geen e-mails versturen of ontvangen? 

Aparte: beide niet.
En lijkt puur op dit specifieke domein. Wellicht een block ergens?
Met VPN naar andere provider en alles werkt.

Dit probleem is er nog steeds.

Betreft verkeer naar IP: 35 212 105 194 - al merk ik hetzelfde met een aantal op google cloud gehoste virtual servers. 

Nogmaals: VPN naar andere netwerk provider en issues zijn weg. Zowel issues op mobiel (4/5G) alsmede thuis internet via Odido. KPN netwerk geen issues.

Wat nu? Want dit werkt erg irritant.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @j0ch3m, welke mailserver gebruik je precies? Heb je de instellingen daar nagekeken? 

Instelingen heb ik naar gekeken.. die kloppen.
De grap is dat dezelfde devices wel werken via VPN over Odido of via een andere provider.

Kan je een PM sturen met server details (ga ik hier niet posten ;-)).

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de info @j0ch3m!

Ik ben op onderzoek uitgegaan en zie dat je op 19-01 een DHCP-server migratie gehad hebt en daardoor een nieuw IP-adres hebt gekregen. Kan het daar aan liggen? 

Hallo,

Dat lijkt me stug. Maar zal dit weekend alles nog eens resetten. 
 

met vr gr 

Jochem

Immers.. problemen heb ik ook op Odido mobiel. En niet met kpn en Vodafone.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @j0ch3m, zijn de problemen nog voorgekomen in het weekend of lijkt het opgelost te zijn? Voor mobiel kan ik jammer genoeg niks voor je betekenen, ik adviseer je daarom om een nieuw topic aan te maken en in de juiste subcategorie te plaatsen. Dan pakt mijn collega het verder op! 

Hi Tommie, het was even paar dagen weg (4) en het feest is wet begonnen.
Wederom dezelfde issues via vast.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @j0ch3m, toen het de dagen weg was, had je toen iets ondernomen waarna je dit ervoer? Groetjes, Ishana

Hi, niks.. 's avonds nog mail kunnen ontvangen en versturen - 's ochtends werkte het niet meer.

Er gaat mijn inziens is mis met routering. 
Voor de zekerheid harde reset aan mijn kant uitgevoerd, lost het probleem niet op.

Op moment als ik VPN aanzet werkt alles naar behoren.

Dus geen idee wat er mis gaat maar begint nu irritant te worden.

Groet.

Reputatie 3

@j0ch3m  Als je denkt dat het met de routering misgaat, dan zou je eens met traceroute/tracert kunnen kijken.

Ik heb traceroute, ik zou daarmee dit doen: traceroute -T -O info -p 456 35.212.105.194

Uitleg:

-T : gebruik TCP SYN (i.p.v. ICMP ECHO)

-O info : welke output je wilt zien

-p : je destinion port, dus 465 of 993

Vergelijk de output met/zonder VPN, en je ziet dan mogelijk waar de kink in de kabel zit.

Als jij tracert gebruikt, moet je zelf even opzoeken hoe je daarmee hetzelfde bereikt.

 

Reageer