Continue een wegvallende verbinding

  • 27 October 2023
  • 2 reacties
  • 36 Bekeken

Reputatie 4

Sinds deze week valt elke nacht de verbinding weg voor ongeveer 10 minuten. Hierna doet hij het weer eventjes en valt erna soms weer weg… Dit is zeeeeer storend want ik zit dan midden in mijn game en wordt overal uitgegooid omdat de verbinding zich random heeft verloren.

Wat zijn jullie aan het doen? Ik heb nu zo vaak problemen bij jullie dat ik er echt helemaal gek van word.
Gelukkig komt de verbinding deze keer wel terug (afgelopen 7e keer was dit niet het geval). Alleen elke nacht (nu 5 dagen achter elkaar) er random ineens uitliggen voor 10 minuten is wel erg vervelend.

Verder op de dag doet hij het wel dus het ligt niet aan de bekabeling of wat dan ook.

Ik heb gelezen dat er wat problemen zijn met bepaalde modems? Als het goed is heb ik een T54 modem en zou dit probleem bij mij dan niet aanwezig moeten zijn. De laatste keer dat er een monteur langs is geweest met het advies om het modem te vervangen heeft hij dit express niet gedaan omdat het modem dat ik nu zou hebben beter zou zijn.

Ook zou inmiddels de kabelkruising als ik het goed heb zijn opgelost maar toch ervaar ik bovenstaand wat erg vervelend is.

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @Steeffeh, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb meteen je verbinding onderzocht en ik zie inderdaad dat het modem gister een nieuwe lease heeft uitgestuurd waardoor je tijdelijk geen internet had. De rest van de afgelopen dagen zie ik geen uitval, ook is het modem niet uitgevallen. Zou je dit in de gaten kunnen houden en de datum en tijdstippen kunnen noteren van de uitval? Ik ben erg benieuwd of het blijft voorkomen. Een volledige reboot kan ook geen kwaad. Alvast bedankt!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Steeffeh, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb meteen je verbinding onderzocht en ik zie inderdaad dat het modem gister een nieuwe lease heeft uitgestuurd waardoor je tijdelijk geen internet had. De rest van de afgelopen dagen zie ik geen uitval, ook is het modem niet uitgevallen. Zou je dit in de gaten kunnen houden en de datum en tijdstippen kunnen noteren van de uitval? Ik ben erg benieuwd of het blijft voorkomen. Een volledige reboot kan ook geen kwaad. Alvast bedankt!

Reputatie 4

Hey @Steeffeh, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb meteen je verbinding onderzocht en ik zie inderdaad dat het modem gister een nieuwe lease heeft uitgestuurd waardoor je tijdelijk geen internet had. De rest van de afgelopen dagen zie ik geen uitval, ook is het modem niet uitgevallen. Zou je dit in de gaten kunnen houden en de datum en tijdstippen kunnen noteren van de uitval? Ik ben erg benieuwd of het blijft voorkomen. Een volledige reboot kan ook geen kwaad. Alvast bedankt!

Het klopt inderdaad dat het modem niet uit is gegaan. Deze staat al een x aantal dagen aan. Het gebeurd de afgelopen week elke keer rond een uur of 2 's nachts. Zodra dit gebeurd knippert er een rood lampje op het Huawei mediaconverter bij LOS (zoals elke keer is gebeurd). Na het de paar minuten wachten is het inderdaad weer groen en werkt het weer.

Reageer