De volgende IPv6 vraag. Wanneer?

  • 19 October 2023
  • 9 reacties
  • 1109 Bekeken

Reputatie 2

Het is 2023. T-mobile veranderd van naam naar Odido, ze zeggen in hun slogan we gaan het anders doen dan de rest.

Zo staat er  dit op de pagina “Waarom Odido”:

“ Zorgen over nieuwe technologieën, ergernis rondom te veel gebruik en andere dilemma’s spelen steeds meer een rol. Daarom nemen we bij Odido onze verantwoordelijkheid. En gaan we het anders doen. Met een nieuw doel: iedereen moet kunnen meedoen met de technologische mogelijkheden van vandaag en morgen. En daar plezier aan beleven. “ 


Punt in hun slogan?

  • ‘Het kan ook zo’; introductie van vernieuwende producten waarbij superieure netwerken en uitmuntende service leidend zijn.

 

En toch met al deze mooie marketing geneuzel kan er geen planning, of minimaal iets concreets worden geroepen. Ik denk dat ik wel 100 topics heb gelezen hier waar gewoon niemand van Odido iets durft te zeggen. 

XS4All had al in 2002 IPv6. We leven inmiddels 21 jaar later en T-Mobile/Odido leeft nog in 1981.

In India zijn er hele streken waar geen IPv4 meer is maar alleen IPv6.
Heb je een netwerk omgeving met alleen IPv6 en jij hebt IPv4, jammer dan kom je er niet meer bij.

Met een VPN tunnel verbinden terwijl jij alleen IPv4 hebt en de andere kant IPv6? Jammer je kan er niet bij. 
Leuk artikel van SIDN:
https://www.sidn.nl/nieuws-en-blogs/kantelpunt-bereikt-de-transitie-naar-ipv6-gaat-nieuwe-fase-in

Of van onze Belgische vrienden die het wel snappen:

https://www2.telenet.be/nl/business/sme-le/inspiratie/waarom-ipv6-nu-beter-echt-op-uw-agenda-komt-te-staan/


Odido neem je verantwoordelijkheid, voeg de daad bij het woord. Alle teksten op jullie site is op dit moment mooie marketing.

Binnenkort verloopt het alleenrecht op de glasvezel bij mij in de wijk. Misschien toch maar is kijken naar echte providers met ballen en die niet leven in het verleden maar heden. Want het gaat niet eens meer om de toekomst. Acteer nu op wat er wordt geroepen door jullie klanten voor het te laat is.

eric 6 maanden geleden

Nog meer informatie, hoe erg het is:
https://bgp.he.net/AS13127#_asinfo

Dit is een ASN (Routing) van ODIDO. Er zijn daadwerkelijk IPv6 Prefixes announced.

Ook Odido biedt grootzakelijke internet aansluitingen met IPv6. Daar is deze ASN voor. 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2

Nog meer informatie, hoe erg het is:
https://bgp.he.net/AS13127#_asinfo

Dit is een ASN (Routing) van ODIDO. Er zijn daadwerkelijk IPv6 Prefixes announced.

Reputatie 7
Badge +14

Nog meer informatie, hoe erg het is:
https://bgp.he.net/AS13127#_asinfo

Dit is een ASN (Routing) van ODIDO. Er zijn daadwerkelijk IPv6 Prefixes announced.

Ook Odido biedt grootzakelijke internet aansluitingen met IPv6. Daar is deze ASN voor. 

Reputatie 2

Dus jullie kunnen het wel.

Het is staat dus al voor Grootzakelijk. 
Kwestie van doortrekken binnen de routers/switches, anouncen binnen Ripe. Dat hoeft niet zolang te duren toch? 

 

Er zijn dermate veel Topics afgelopen jaren gestart dat dit toch al wel een planning heeft?
Of bestaat die nog steeds niet? Waar is de transparantie richting jullie klanten die niet grootzakelijk zijn?

 

Waar wordt de belofte uit jullie slogan de waarheid? Wanneer mag de consument ook "genieten” van hedendaagse technologie? Het lijkt wel dat Odido / T-mobile bang is om mee te gaan en graag blijft hangen in het verleden.
 

Dus jullie kunnen het wel.

Het is staat dus al voor Grootzakelijk. 
Kwestie van doortrekken binnen de routers/switches, anouncen binnen Ripe. Dat hoeft niet zolang te duren toch? 

 

Er zijn dermate veel Topics afgelopen jaren gestart dat dit toch al wel een planning heeft?
Of bestaat die nog steeds niet? Waar is de transparantie richting jullie klanten die niet grootzakelijk zijn?

 

Waar wordt de belofte uit jullie slogan de waarheid? Wanneer mag de consument ook "genieten” van hedendaagse technologie? Het lijkt wel dat Odido / T-mobile bang is om mee te gaan en graag blijft hangen in het verleden.
 

 

Daar heb je helemaal gelijk in want volgens mij gaan ze ons in de maling nemen en toch maar het terughoudend of akelig gedrag van hun team natuurlijk.. !? 😠

 

Groeten! 👋🏼

 

┐⁠(⁠ ⁠∵⁠ ⁠)⁠┌

 

Reputatie 2

@eric 

 

Wanneer komt er eens een sluitend antwoord? 
Waar is de technische roadmap van odido? 

De on-professionaliteit straalt ervan af dat dit er niet is voor de consument die er om vraagt. 

Er zijn zoveel topics op dit forum. Er wordt niet inhoudelijk gereageerd nee, topics worden afgesloten en op een grote hoop gedumpt: 

 

Maar ja staat hier dan iets in, nee ook niet want jullie weten niet waar jullie mee bezig zijn en wat de technische ernst is van geen IPv6 hebben.

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Jericho , dit is een klant helpt klant forum, dus ik als medeklant kan je geen sluitende antwoorden geven. Als er meerdere topics over hetzelfde algemene onderwerp zijn houden moderators het overzichtelijk door topics met dezelfde vraag die al gesteld is te sluiten en door te verwijzen naar een soort “hoofdtopic".  In dat overgebleven topic reageren moderators, maar zoals eigenlijk met alle nieuwe diensten en grote aanpassingen, daar worden geen voorspellingen of toezeggingen gedaan op dit forum. Als het landelijk bekend wordt gemaakt dat er iets is, dan schrijven moderators er ook over. Zo'n situatie was bijvoorbeeld de hoge snelheden voor internet vorige week. Het komt dan op de website EN het komt dan tegelijk op het forum. Dus als je IPV6 NU nodig hebt, dan is overstappen de enigste optie. En anders is het niet anders dan afwachten tot de grote aankondiding door Odido.

 

hoi @Jericho , dit is een klant helpt klant forum, dus ik als medeklant kan je geen sluitende antwoorden geven. Als er meerdere topics over hetzelfde algemene onderwerp zijn houden moderators het overzichtelijk door topics met dezelfde vraag die al gesteld is te sluiten en door te verwijzen naar een soort “hoofdtopic".  In dat overgebleven topic reageren moderators, maar zoals eigenlijk met alle nieuwe diensten en grote aanpassingen, daar worden geen voorspellingen of toezeggingen gedaan op dit forum. Als het landelijk bekend wordt gemaakt dat er iets is, dan schrijven moderators er ook over. Zo'n situatie was bijvoorbeeld de hoge snelheden voor internet vorige week. Het komt dan op de website EN het komt dan tegelijk op het forum. Dus als je IPV6 NU nodig hebt, dan is overstappen de enigste optie. En anders is het niet anders dan afwachten tot de grote aankondiding door Odido.

 

 

Hallo! @eric 

 

Ja dat klopt en snappen we allemaal hoor geloof ons alsjeblieft maar geef ook toe dat (ODIDO) het aller traagste of sloomste netwerk blijkt dus echt heel langzaam met het uitbreiden van het (IPV6) want zo te veel achterstand hebben best overdreven als of ze nog steeds zitten te genieten van het (IPV4) adres inplaats van het bepaalden werk doen natuurlijk..

 

❕ ❔

 

Groeten! 👋🏼

 

⁠(⁠⊙⁠_⁠ʖ⁠⊙⁠)

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Huyar_2170 ,

Jouw bijdrage is weer van een niveau Nederlands waar ik niks mee kan. 

- je schrijft in de wij vorm, jij vertegenwoordigt toch geen groep hier?

- je schrijft alles vetgedrukt, het lijkt hiermee dat jij jouw bijdrage belangrijker wilt maken dan de rest van de posts? 

- je schrijft deze bijdrage als 1 zin, zonder enige vorm van interpunctie! Dat maakt dat je als lezer jouw zin wel 3 keer moet lezen om een beetje te snappen wat er staat. 

- je schrijft "maar geef ook toe dat (ODIDO) het aller traagste of sloomste netwerk blijkt dus echt heel langzaam met het uitbreiden van het (IPV6)" .

Onduidelijk wat je hier bedoeld. Is het dat het netwerk,  ondanks 8GBIT aansluitingen,  traag en sloom is en de implementatie van IPv6 lang duurt? Of gebruik je gewoon teveel bijvoegelijke naamwoorden als aller traagst, sloomst en echt heel langzaam voor alleen de uitbreiding van IPv6?

- je schrijft: "want zo te veel achterstand hebben best overdreven als of ze nog steeds zitten te genieten van het (IPV4) adres inplaats van het bepaalden werk doen natuurlijk.." dit is een totaal onsamenhangend stuk tekst waar geen enkele vorm van logica in zit.

 

Ik maak ook wel eens een spelfout hoor, dus nam ik jouw eigen bijdragen gewoon met een korreltje zout. Maar nu vraag je aan mij "iets toe te geven" waarvan ik weer geen kaas kan maken. Daarom vond ik het nodig om jou even duidelijk te maken dat ik me aan deze schrijfstijl erger. Ik zou het op prijs stellen als je niet onder mijn bijdragen dit soort reacties plaatst.

Reputatie 2

Hoi @Huyar_2170 ,

Jouw bijdrage is weer van een niveau Nederlands waar ik niks mee kan. 

- je schrijft in de wij vorm, jij vertegenwoordigt toch geen groep hier?

- je schrijft alles vetgedrukt, het lijkt hiermee dat jij jouw bijdrage belangrijker wilt maken dan de rest van de posts? 

- je schrijft deze bijdrage als 1 zin, zonder enige vorm van interpunctie! Dat maakt dat je als lezer jouw zin wel 3 keer moet lezen om een beetje te snappen wat er staat. 

- je schrijft "maar geef ook toe dat (ODIDO) het aller traagste of sloomste netwerk blijkt dus echt heel langzaam met het uitbreiden van het (IPV6)" .

Onduidelijk wat je hier bedoeld. Is het dat het netwerk,  ondanks 8GBIT aansluitingen,  traag en sloom is en de implementatie van Ipv6 lang duurt? Of gebruik je gewoon teveel bijvoegelijke naamwoorden als aller traagst, sloomst en echt heel langzaam voor alleen de uitbreiding van Ipv6?

- je schrijft: "want zo te veel achterstand hebben best overdreven als of ze nog steeds zitten te genieten van het (IPV4) adres inplaats van het bepaalden werk doen natuurlijk.." dit is een totaal onsamenhangend stuk tekst waar geen enkele vorm van logica in zit.

 

Ik maak ook wel eens een spelfout hoor, dus nam ik jouw eigen bijdragen gewoon met een korreltje zout. Maar nu vraag je aan mij "iets toe te geven" waarvan ik weer geen kaas kan maken. Daarom vond ik het nodig om jou even duidelijk te maken dat ik me aan deze schrijfstijl erger. Ik zou het op prijs stellen als je niet onder mijn bijdragen dit soort reacties plaatst.

Over het algemeen zijn jou reacties van het niveau “zie handleiding” want inhoudelijk voegt het weinig toe. Als het gaat om IPv6 heb je het idee geopend, maar je zit in IPv6 topics steeds te zeggen dat het niet nodig. Het is verstandig om niet te reageren op zaken waar je geen verstand van hebt. Het is trouwens IPv6 en geen IPV6, die fout schijn je ook constant te maken. Wil je meer leren over IPv6, dan is het verstandig om de RFC te lezen:
https://datatracker.ietf.org/doc/html/rfc8200


Het verhaal wat hij neerzet is gewoon duidelijk, om dan in te gaan op zijn spelfouten, omdat jij blijkbaar moeite hebt om het begrijpen, zegt meer over jou.

Persoonlijk ben jij voor mij de meeste irritante gebruiker op dit forum, iemand die denkt dat die alle kennis in zijn hoofd heeft, maar in de topics die ik heb geopend klopte er niks van jou antwoorden. Ik snap persoonlijk ook niet waarom je hier actief bent, als je mensen wilt helpen kan je misschien beter bij Odido gaan werken, dan krijg je waarschijnlijk een cursus waardoor je wel iets kan toevoegen.

Jou bijdragen neem ik ook met een korreltje zout inderdaad. Want als mensen aangeven dat jij fout zit, reageer je gewoon niet meer, maar ga je naar het volgende topic, om de volgende gebruiker op een dwaalspoor te zetten.

Ondertussen zijn je reacties vaak niet netjes en vaak erg bot, zoals deze. Misschien eens in de spiegel kijken. Ik zou het op prijs stellen als je gewoon niet meer reageert op dit forum en je account verwijderd.

Reageer