Download snelheid

  • 28 November 2023
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

Op het moment dat ik een speedtest doe krijg ik het volgende te zien:

Maar op het moment dat ik wat download gaat dit bijna altijd met een snelheid van rond de 10 MB daarnaast lijkt het dat 1 download het hele thuis netwerk dicht trekt.

 

Mijn vraag is dus hoe kan het dat we 100MB download hebben ik maar dingen met maximaal 10MB kan downloaden?

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hey @Keanu de Groot, welkom op onze Community!

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding. Kan je de testen uitvoeren zonder een download en tijdens een download? Graag ook met alleen één device bedraad aangesloten op het modem. Het kan namelijk zo zijn dat andere apparaten in je netwerk die tegelijkertijd verbonden zijn en gegevens over het netwerk verzenden of ontvangen, kunnen de beschikbare bandbreedte delen en de downloadsnelheid verminderen. Graag wil ik je ook vragen om voor de test, het modem en Media Converter 30 seconden van het stroom te halen. Deze staan namelijk al een lange tijd online. 

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Keanu de Groot, welkom op onze Community!

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding. Kan je de testen uitvoeren zonder een download en tijdens een download? Graag ook met alleen één device bedraad aangesloten op het modem. Het kan namelijk zo zijn dat andere apparaten in je netwerk die tegelijkertijd verbonden zijn en gegevens over het netwerk verzenden of ontvangen, kunnen de beschikbare bandbreedte delen en de downloadsnelheid verminderen. Graag wil ik je ook vragen om voor de test, het modem en Media Converter 30 seconden van het stroom te halen. Deze staan namelijk al een lange tijd online. 

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt!

Dag Tommie,

Op het moment van de screenshots was het apparaat bekabeld en als enige actief in het netwerk. Het zelfde gebeurt al minimaal 3 dagen met elke download(moet ik wel bij zeggen dat ik nog niet eerder grote bestanden had gedownload sinds dat we klant zijn bij Odido). Ik ga de router en media Converter morgen 30 seconden van het stroom halen.

Ik begrijp ook dat als er meerdere apparaten tegelijk dingen downloaden dit langzamer zou gaan maar 10MB op een 100MB lijn is wel heel traag door 1 download.

Reputatie 7
Badge +6

@Keanu de Groot 100Mbit is niet hetzelfde als 100MB. Je internetsnelheid wordt uitgedrukt in Mbit/s en is inderdaad 100. Downloads worden vaak uitgedrukt in MB/s. 1MB=8Mbit, dus 10MB=80Mbit en dat is bijna je volledige downloadsnelheid. Als dat niet genoeg is, kun je overwegen om je abonnement te verhogen.

Reageer