Eigen modem AVM-Fr!tzbox5590 XGS-PON

  • 18 November 2022
  • 27 reacties
  • 1201 Bekeken

Reputatie 5
  • is een King Poster
  • 108 reacties

Hi,

kan iemand me vertellen waarom de klantenservice mij na twee weken wachten op mijn verzoek om een eigen (ONT) modem te gebruiken, verteld dat T-mobile dit of mijn modem niet ondersteund???

SPOILER-ALERT !!! Ik ben zelf Network engineer bij een andere ISP (helaas niet beschikbaar op mijn adres) en dagelijks wel bezig met ftth verbindingen.

Als ik een VMK verzoek krijg ( vrije modem keuze) heb ik daar 8 uur de tijd voor om te realiseren voor de klant, het is ook maar 2 min werk als je je vak begrijpt.

< inloggen in je olt mgmt, “expected serial” of pon-id toevoegen en je de klant mag zijn modem aansluiten en genieten van zelf knutselen op zijn modem.

7-11 een verzoek gedaan en netjes serienummer en pon-id laten noteren( zou binnen 5 dagen bericht ontvangen) , na 7 dagen nog niks , chat gestart die verwees naar de telefoon. Dat gedeelte laten zitten en een kwartier later een mailtje met “ we hebben je verzoek doorgezet naar de onder aannemer” . 
WHY??? wat zou de onder aannemer voor me moeten doen behalve een hele lijn migreren… wat nergens voor nodig moet zijn aangezienbdiet van onze grote groene vriend word geleased en al xgs-pon is.

vandaag gebeld, word in de wacht gezet omdat er even geschakeld moet worden met een onder aannemer (weer een andere) , vervolgens moeten uitleggen dat ik alleen MIJn modem direct op de FTU wil plaatsen ipv de huawei media converter …weer in de wacht, dit keer voor de technische back-end.

om na een half uur terug te komen met “sorry, volgens onze back-end ondersteunen wij dit niet. “


los van de items die je als bedrijf zelf hier plaats met instructies over eigen modem gebruik is er ergens nog een ACM die hier wel wat van wil vinden.

 

Maar kan ik al b een bekwaam persoon spreken die admin toegang heeft tot de OLt management gui en even de tijd heeft om mijn pon-id wil invoeren zodat iedereen verder kan met zijn leven.

 

Bij voorbaat dank,

Een uiterst vrolijke klant op vrijdagmiddag 😁


27 reacties

@gensnet 

Die links zijn gewoon voorbeelden.

Iedereen is vrij waar hij/zij de producten kopen.

Ga a.u.b. niet weer aan topic vervuiling doen zoals je dat bij het Kpn forum deed.

Laten we het kort houden en niet alles aanhalen.

Het is een tip. Please 👈

 

Reputatie 2

peter-keetfm schrijft:

> Ga a.u.b. niet weer aan topic vervuiling doen zoals je dat bij het Kpn forum deed.

Het is maar hoe je dat bekijkt met “vervuiling". Wat voor de ene vervuiling is (omdat hij wel weet wat het "probleem” is) is voor een ander enorm informatief.

> Laten we het kort houden en niet alles aanhalen.

Dàt niet aanhalen is wat moeilijk, omdat ik immers een vergelijking heb met alleen de kpn…….

 

Reageer