Eigen modem proberen aan te sluiten, nu ook geen internet meer op zyxel

  • 19 December 2023
  • 12 reacties
  • 212 Bekeken

Gisteren geprobeerd mijn eigen Asus router (met vlan300) aan te sluiten ipv de zyxel T56. Nadat dit niet bleek te werken, toch maar weer de zyxel eraan gelegd. 

Sindsdien gaf ook deze geen toegang meer tot internet met de zyxel…

Media converter reboot+gereset, modem terug naar fabrieksinstellingen gezet, kabels vervangen, kabels in de juiste poorten gecheckt, niets lijkt te werken. 

 

Odido gebeld, kon ook niets anders bedenken om te doen, 15 minuten in de wacht gestaan om vervolgens te horen dat ze een mail sturen om een afspraak te maken met een monteur. (Deze mail overigens nog niet ontvangen). 

Ik moet over een week veel thuiswerken, dus ik heb zo spoedig mogelijk internet nodig. 

 

 

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hoi @AnoukHendriks, welkom op onze Community!

Dat is inderdaad vreemd, dit zou gewoon moeten werken. Ik wil toch vragen of @TMTV of @Waqqas hier een blik op willen werpen. Zou je de instellingen kunnen delen van je Asus router? Dan hebben ze alvast iets om mee te werken. Thanks. 

 

Daarnaast wil ik wel een blik werpen op je verbinding, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou jij je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @AnoukHendriks, welkom op onze Community!

Dat is inderdaad vreemd, dit zou gewoon moeten werken. Ik wil toch vragen of @TMTV of @Waqqas hier een blik op willen werpen. Zou je de instellingen kunnen delen van je Asus router? Dan hebben ze alvast iets om mee te werken. Thanks. 

 

Daarnaast wil ik wel een blik werpen op je verbinding, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou jij je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345.

 

Hallo, 

 

Het abonnement staat op het email adres van mijn vriend. Ik heb wel ons klantnummer aan mijn profiel hier toegevoegd. Hopelijk kun je deze nu wel zien?

 

Betreft de Router: we hebben momenteel de zyxel router weer verbonden met de media converter en proberen hier nu het internet op terug te krijgen. 

Ik heb hieronder wat afbeeldingen toegevoegd van de zyxel, en daarna de Asus router

Zyxel lampjes
Zyxel poorten

 

Media converter (niets knippert)
Zyxel webinterface
Lampjes op Asus router
Asus webinterface
ASUS vlan settings

 

Reputatie 2

Interessant, ik heb een vergelijkbaar probleem (eigen topic hier). Hier werkte alles tot vandaag (eigen router) toen ik het niet opgelost kreeg de Zyxel aangesloten alleen die wil ook niet meer.

@jvoet Een dergelijk probleem zoals jij hebt heb ik elders ook gelezen:

 

Reputatie 2

@AnoukHendriks Bedankt voor het doorgeven, ik heb jouw topic en die andere even gelinkt in die van mij. Hopelijk krijgt het dan meer aandacht.

Momenteel hebben we na meerdere keren resetten, rebooten, kabels eruit halen en weer inpluggen, spontaan weer Internet op de zyxel gekregen.

Hiervan was er geen enkele handeling die we niet al eerder meerdere keren geprobeerd hadden, dus we hebben geen idee wat het verschil heeft gemaakt tussen wel of geen internet. 

 

Wel zou ik nog graag antwoord hebben op mijn vraag, omdat de kans groot is dat hetzelfde gebeurd als ik mijn eigen router weer probeer aan te sluiten. (Maar momenteel durf ik dit nog niet te doen uit vrees voor het verliezen van internet.)

Reputatie 2

@AnoukHendriks Dit kan haast niet liggen aan de apparatuur thuis gezien, inclusief mijzelf, er nu al drie mensen zijn met dit probleem. Bij alle drie komt het internet uiteindelijk weer terug, het duurt alleen ontzettend lang (met verschillende apparatuur).

Ik hoop dat iemand van Odido hier naar kan kijken en ons kan vertellen wat er misgaat. Internet is ondertussen een levensbehoefte met alle slimme apparaten thuis.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AnoukHendriks, ik heb een lijnmeting uitgevoerd en hier zie ik geen opmerkelijke dingen terug. Ik durf ook niet te zeggen waar het door gekomen is. Als het goed is moet je je eigen modem nu kunnen aansluiten. Als je dat gedaan hebt kan ik nog een lijnmeting uitvoeren, wellicht zie ik dan waar het fout gaat. 

@Tommie van Odido , is dat dan op een bepaalde dag in te plannen om dit te testen? Ik kan namelijk niet dagen zonder internet komen te zitten. 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is lastig om te doen @AnoukHendriks. We werken op de Community van oud naar nieuwe topics en hebben reactie tijd van maximaal 48 uur. Je kan wel de klantenservice bellen om dit te vragen, dan kunnen zij dit voor je doen op het moment zelf! 

Ja dat verwachtte ik al, vandaar dat ik het benoemde. Mocht het weer voorkomen, dan zal ik de klantenservice bellen. 

 

Bedankt voor het advies!

Reputatie 2

@AnoukHendriks het lijkt erop (credits naar @redfoxert) dat als je niet netjes een release van je WAN IP doet het een tijdje duurt voordat je nieuwe router weer een WAN IP krijgt. Het is voorlopig wel speculeren, maar wellicht kan het helpen. Meer details in het topic zelf. 

Reageer