Beantwoord

Eigen ont/gpon

  • 2 January 2024
  • 54 reacties
  • 1779 Bekeken


Toon eerste reactie

54 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik gok van wel @DSmidgit, echter ligt mijn systeem eruit dus ik kan op dit moment niks doen. Ik zal ergens volgende week wat tijd vrij maken zodat ik wat testen kan uitvoeren met verschillende klanten!

Reputatie 1

Hoi @VincentB01, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

Op dit moment ondersteund ons netwerk een third party GPON maar nog geen XGS-PON. We zijn begonnen met een pilot voor third party XGS-PON, als alle testen hier goed uitkomen zullen we ook de XGS-PON gaan integreren op ons netwerk. De pilot is nog maar net van start gegaan dus ik hoop ergens in Q1 van dit jaar een nieuwe update te hebben hierover. 

@Tommie van Odido , can you confirm the settings needed for your own GPON/XGS-PON? If you have one that is capable of changing it’s gpon_sn and sn. 

Reputatie 7
Badge +9

Wat voor module heb je thuis liggen @Akiranon? We hebben het namelijk met verschillende modems en modules geprobeerd, echter lukt het niet altijd om een verbinding tot stand te krijgen. 

Reputatie 1

@peter-keetfm ja. Dat heb ik juist geprobeerd. Ik zie ook netjes op de fiber pagina dat het serienummer er staat maar er werd geen verbinding opgebouwd.

Reputatie 1

Dankjewel voor je reactie Tommie. Heb er zelf nog niet een aangeschaft, maar had de SFP module van AVM (Fritz) zelf op het oog: https://fritzshop.nl/accessoires/1198-fritzsfp-xgspon.html

 

Wat aanvullende technische info. Model SFP XGS-PON 111LB0004: https://boxmatrix.info/wiki/FRITZ!SFP_XGS-PON

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @VincentB01, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

Op dit moment ondersteund ons netwerk een third party GPON maar nog geen XGS-PON. We zijn begonnen met een pilot voor third party XGS-PON, als alle testen hier goed uitkomen zullen we ook de XGS-PON gaan integreren op ons netwerk. De pilot is nog maar net van start gegaan dus ik hoop ergens in Q1 van dit jaar een nieuwe update te hebben hierover. 

Reputatie 2

Hoi @VincentB01, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

Op dit moment ondersteund ons netwerk een third party GPON maar nog geen XGS-PON. We zijn begonnen met een pilot voor third party XGS-PON, als alle testen hier goed uitkomen zullen we ook de XGS-PON gaan integreren op ons netwerk. De pilot is nog maar net van start gegaan dus ik hoop ergens in Q1 van dit jaar een nieuwe update te hebben hierover. 

@Tommie van Odido dank voor het antwoord...echter een beetje standaard antwoord welke ik in meerdere topics zie vanuit odido, dus ik kan hier niets mee en in mijn optiek een antwoord welke geen waarde toevoegt qua antwoord op de vraag.

Ben ook van mening dat Odido vreemd test beleid heeft, mede omdat gpon max 2,5 gb aankan en voor 8gb abbo’s XGS-PON ( 10gb )wat noodzakelijker is, maar deze 8 gb abbo's wel verkoopt.ondanks dat dingen nog in de testfase zit.

 

.

 

Hallo @Tommie van Odido

Is het mogelijk mij ook te helpen met het registreren van mijn modem ID met een FRITZ!SFP XGS-PON ONT net zoals de bovenstaande gebruiker?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DSmidgit, ik weet niet of het werkt met het klonen van het PON-ID maar het werkt wel met het door ons laten registreren. Er zitten nog wel wat foutjes in heb ik gehoord dus daar zijn we nu mee bezig! 

Gezien en gerageerd @VincentB01

Kan ik deze module ook gebruiken om deze bij Odidio te laten activeren.
Precision SFP10G-XSONU-N1I (schenkict.nl)

Reputatie 1

Hey @DSmidgit, ik weet niet of het werkt met het klonen van het PON-ID maar het werkt wel met het door ons laten registreren. Er zitten nog wel wat foutjes in heb ik gehoord dus daar zijn we nu mee bezig! 

I am willing to test, I can clone the PON-ID. I am using the https://ecin.ca/custom-xgs-pon-sfp-stick-module-xgspon-ont-w-t-mac-function-mounted-on-sfp-package/ so I have full access to the PON settings. So we can arrange a test if you wish? 

Reputatie 1

Thanks for the link @ChaosMonkey, this is indeed what I meant. I think they mixed up the technology type and ONT. Fortunately, it will be correct soon. Just a little more patience and then an XGS-PON of our own will be possible.

Tommie, I believe LOID is used, is there anyway to retrieve the LOID information for my account if I request it? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DSmidgit, daar hebben we jammer genoeg geen lijst van. Ik weet dat een registratie moet werken en hopelijk komt de volledige snelheid er doorheen. Heb je volgende week een momentje om dit te testen? Ik wil natuurlijk niet dat je zonder internet komt te zitten dus als je een klein half uurtje hebt om het ONT te registreren, stuur mij dan een privéberichtje met datum en tijdstip. 

Hi @Brianol, welkom op onze Community!

Dat is inderdaad mogelijk, kan je mij alle gegevens doorzetten via een privébericht? Jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer en dan graag je S/N van je XGS-PON. Dan plannen we een dag in om 20 minuutjes te nemen om het nieuwe ONT te registreren. Ik wil natuurlijk niet dat je zonder internet komt te zitten dus daarvoor hebben we wat tijd nodig. Als hij niet online komt dien ik namelijk de huidige ONT opnieuw te registreren.

 

@Tommie van Odido
Privebericht naar je verzonden.

Reputatie 2

Goedendag,

 

Even aanvullende vraag in deze, door mij gestarte topic.

Was het al mogelijk om de xgs-pon te gbuiken ( zie topic startbericht welke) en.of is onderstaande te gebruiken / te registreren.

 

Reputatie 7
Badge +9

Ja dat klopt inderdaad @DSmidgit. Als ik het S/N van het ONT registreer dan verliest de Huawei zijn prik. Dan dien je je eigen ONT aan te sluiten en dan hopen dat hij werkt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @VincentB01, het is mogelijk maar niet alle modules zijn hiervoor geschikt. Ik raad je aan om contact op te nemen met FS.com om te kijken of je voor deze module een S/N vrijgegeven kan krijgen. Dit is een S/N van 12 of 16 characters. Dan kan ik hem voor je registreren als het goed is aangesloten. 

@VincentB01

Bij GPON kijk even in deze link daar staat info in hoe je het kunt klonen.

En welke SFP modules er worden gebruikt.

 

Reputatie 2

@Tommie van Odido Zal je middels prive bericht even wat doorsturen

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt @Brianol, zodra ik tijd heb zal ik daarop reageren! 

Gezien en gerageerd @VincentB01

Kan ik deze module ook gebruiken om deze bij Odidio te laten activeren.
Precision SFP10G-XSONU-N1I (schenkict.nl)

Hier ben ik ook benieuwd naar, eveneens of deze van FS te gebruiken is.

https://www.fs.com/de-en/products/185594.html

Reputatie 1

Thanks for the link @ChaosMonkey, this is indeed what I meant. I think they mixed up the technology type and ONT. Fortunately, it will be correct soon. Just a little more patience and then an XGS-PON of our own will be possible.

Can you share the brand uses for the OLT? This also helps for compatibility. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido vooral dor het "hopen dat het werkt" haak ik momenteel af. Het internet word hier thuis veelvuldig gebruikt voor zowel werk, school als vrije tijd. Ik hoop dat er uiteindelijk een optie beschikbaar komt om, net als bij concurrent KPN, zelf een ONT te registreren zodat dit veel sneller doorgevoerd word zodat het wel te "proberen" is. 

Reputatie 2

@Tommie van Odido heb jou inmiddels een privébericht gestuurd mbt serienummers + huisnummer en postcode, hoor graag of het systeem het serienummer geslikt heeft ivm dan dat ik weet dat de verbinding weg zal vallen en dat de gpon actief staat

Reputatie 1

@Tommie van Odido als ik ni via PB mijn modem-ID doorgeef. Hoe lang duurt het dan voordat ik de verbinding kan testen? En als het dan niet werkt hoelang duurt het dan om de Huawei ONT weer actief te krijgen?

 

Reageer