Eigen router ASUS RT-AC3200

  • 4 December 2023
  • 2 reacties
  • 96 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb al heel wat topics hier doorgespit maar het lukt nog steeds niet om mijn eigen router werkend te krijgen.

Ik ben overgestapt van Tweak naar Odido. Vandaag zou de monteur langskomen, maar helaas niemand gezien. Ik heb de media converter (glas->UTP) nog van Tweak en de UTP kabel zit in de WAN poort van de router. Ik heb bij LAN->IP TV het vlan aangepast naar 300 van de WAN poort. Helaas krijg ik de melding “your ISP's DHCP does not function properly”. 

Ik heb nog geen hardware gekregen van Odido, deze sturen ze pas op zodra ze de oude provider hebben afgesloten. Dus vanaf vanochtend zit ik zonder internet.

Mis ik iets, of werkt de hardware van Tweak (mediaconverter) niet op het Odido netwerk?

Waqqas 4 maanden geleden

Hallo @Leroy_ 

De aanpassing in je Asus klopt maar wacht even totdat je het pakket hebt en op de monteur, je kan aguidion bellen op telefoonnummer 020-3232766 om een nieuwe afspraak te maken.

De kans dat je huidige mediaconverter met Odido zal werken is erg klein, ook is je Tweak verbinding nog actief waardoor internet via Odido niet zal werken.

Waarschijnlijk krijg je een andere mediaconverter in het pakket en wellicht een andere technologie (GPON of XGSPON). Verder zal de monteur je verbinding eerst opleveren met het Odido apparatuur zodat administratief alles ook afgerond kan worden.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Leroy_ 

De aanpassing in je Asus klopt maar wacht even totdat je het pakket hebt en op de monteur, je kan aguidion bellen op telefoonnummer 020-3232766 om een nieuwe afspraak te maken.

De kans dat je huidige mediaconverter met Odido zal werken is erg klein, ook is je Tweak verbinding nog actief waardoor internet via Odido niet zal werken.

Waarschijnlijk krijg je een andere mediaconverter in het pakket en wellicht een andere technologie (GPON of XGSPON). Verder zal de monteur je verbinding eerst opleveren met het Odido apparatuur zodat administratief alles ook afgerond kan worden.

Bedankt voor de reactie. Helaas zit er dus niets anders op dan afwachten. 4 Odido medewerkers hebben mij verzekerd dat ik niet zonder internet zou komen te zitten. Echter nu dus helaas wel, want Tweak is wel degelijk afgesloten vanochtend en dus niet meer actief.

Reageer