Beantwoord

Eigen router TP Link AX11000

  • 6 November 2021
  • 43 reacties
  • 1991 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

43 reacties

Nee hoor, je zit nog op het oude platform, kijk maar eens goed naar de post van @Gerrit078 en het scherm wat jij plaatst, toch echt de oude omgeving.

Reputatie 2

Nee hoor, je zit nog op het oude platform, kijk maar eens goed naar de post van @Gerrit078 en het scherm wat jij plaatst, toch echt de oude omgeving.

Klopt helemaal.
Sorry verkeerd gelezen.

Ik heb de internet snelheid van 1gig up/down.
En tegen mij zeiden ze aan de telefoon begin van het jaar, dat ik op het nieuwe platform kom gelijk.

Dus alles een beetje vaag.

Dus mijn volgende vraag kan ik op het nieuwe platform komen.

Dan nog een vraag.
Als ik de router van mij er tussen doe.
Dan heb ik wel internet.
Maar de animo kastje (tv) doet het 5 a 6 min en dan krijg ik een error.
Dan moet ik overschakelen en dan doet hij het weer 5 a 6 min.

Even voor de info.
Zet ik de tv kastje op de router van zyxel dan gaat hij een update doen.

Doe ik hem op de tp link router dan doet hij dat ook.

Reputatie 7
Badge +5

Hallo @Satje01 

Je zit op het oude tv platform

:kissing_closed_eyes: 

Ik zit op het nieuwe platforum

:rolling_eyes: Ik wist niet dat er een nieuw forum was, Wat heb ik gemist?

Nee hoor, je zit nog op het oude platform ...

:nerd: Euuhhh. :thinking: Oh, ik geloof dat ik het begrijp, ik heb het verkeerd gelezen

 

Reputatie 7
Badge +16

@Satje01 Geweldig dat het nu werkt én op het nieuwe platform! Inderdaad hulde aan alle helpende handen, maar minstens net zo top dat je zo meewerkend bent geweest. 

Mochten we in de toekomst ooit nog eens kunnen helpen, laat het dan weten in een topic. We staan altijd voor je klaar! 😄

Reputatie 2

Heb nog een vraagje.
Ik ben over gezet van het oude WBA naar het nieuwe T-Mobile ODF.

De media converter is van Huawei EchoLife de HG8010H

 

Dan zit ik toch op het nieuwe netwerk van T-Mobile.
En dan toch ook op het nieuwe tv platform.

Zal morgen is even de klanten service bellen hoe het zit

Reputatie 2

Ik hoop dat een moderator het leest.
Anders bel ik morgen ff naar de klanten service

Ieder geval iedereen bedankt voor het mee denken en de tips.
en ​​​@Waqqas toen ik over gezet werd naar de T-Mobile ODF.
Hadden ze me 14 dagen later over gezet naar het nieuwe TV Platform.
Maar dat klopt dus niet.
Ik ga morgen bellen of contact met de moderator.
Maar hou jullie op de hoogte.

Reputatie 2

Oke

Net met T Mobile gechat .
En ja hoor ik zit wel degelijk op het nieuwe tv platform van t mobile.

Nu lees ik op een ander form tweakers dat ik alleen maar VLAN 300 in moet vullen en verder niks.
 

Dus iemand nog tips
Ik hoor het graag

Reputatie 7
Badge +15

Klopt, als je op het nieuwe tv platform zit hoort je tv box te werken op een internet poort. Je hoeft dan geen IPTV voor een poort te selecteren dus alleen VLAN 300 heb je nodig.

Nav de foto van het menu bij jou zit je juist op het oude platform, hopelijk leest een moderator dit binnenkort zodat ze dit ook eens nakijken 

Reputatie 2

Ishwarradj (8-11-2021 17:51:05): Ik zie dat je op het nieuwe tv platform zit, wanneer had je contact met het forum? 
Ik (8-11-2021 17:51:20): zaterdag en zondag 
Ik (8-11-2021 17:51:28): mom ik stuur je de link 
Ishwarradj (8-11-2021 17:51:53): Isgoed 
Ik (8-11-2021 17:52:00): https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-566/eigen-router-tp-link-ax11000-335658?postid=1634333#post1634333 
Ishwarradj (8-11-2021 17:53:45): Wat vreemd, ik zie in het systeem dat alle apparatuur wat je hebt up-to-date is. 
Ik (8-11-2021 17:54:30): tja dat bedoel ik. Maar op het forum geven ze aan dat ik de oude beeld menu heb 
Ik (8-11-2021 17:55:05): scrol maar eens naar beneden en kijk de verschillen van de screen shots van de tv 
Ishwarradj (8-11-2021 17:56:30): Ik ga het even controleren, heb je een moment? 
Ik (8-11-2021 17:56:36): is goed 
Ishwarradj (8-11-2021 17:59:03): Je bent wel overgezet, want ik kan cloud opnemen bijvoorbeeld activeren. 
Ishwarradj (8-11-2021 17:59:13): Dat is 100%. 

 

@Waqqas een kleine greep uit de chat van vanmiddag

 

Wat je eens zou kunnen doen is het T-Mobile modem zelf aansluiten met daarop je ontvanger.

Vervolgens de ontvanger een reset geven, voor een aantal ontvangers staat in het volgende topic uitgelegd hoe je deze kunt resetten;

Controleer nadat je dit gedaan hebt even of het menu eruit ziet zoals bij het nieuwe platform het geval is. Gelukt? Sluit het T-Mobile modem af en je eigen modem aan - wacht nog even met het aansluiten van de ontvanger, ken al je poorten de “Internet” VLAN toe (dus geen IPTV).

Verwijder eventuele verwijzingen naar VLAN 640 ( of te wel, Interactieve TV ).

Done? Dan wordt het tijd om de ontvanger aan te sluiten. Als het goed is zou het nieuwe TV Platform (T-Mobile TV) te zien moeten zijn en T-Mobile TV moeten werken.

Als na de reset de ontvanger nog steeds het oude platform weergeeft?

Dan kan het zijn dat het modem misschien nog even een reset nodig heeft, en je daarna alsnog de TV Ontvanger opnieuw een reset moet geven. Het kan n.l. zijn dat doordat er in het modem het oude VLAN nog vermeld staat, de ontvanger niet de juiste update binnengehaald heeft.

Controleer na deze resets nogmaals of het platform op je ontvanger nu is omgezet naar T-Mobile TV. Gelukt? Dan gelden de eerder genoemde stappen d.w.z. eigen modem aansluiten, VLAN 640 ( IPTV ) verwijderen, alle poorten voorzien van “Internet” (i.p.v. IPTV). Daarna pas de ontvanger aansluiten.

Reputatie 2

Gaan we morgen ff proberen.

Het enige probleem is kan de VLAN 640 en de VOIP 35 niet weg laten.

Ik moet wat invullen.

Maar als ik dat wel invul.

En de poorten gewoon op internet zet.

Dan moet het volgens mij ook gaan.

Reputatie 2

Het enige probleem is kan de VLAN 640 en de VOIP 35 niet weg laten.

Ik moet wat invullen.

 

 

Het enige probleem is kan de VLAN 640 en de VOIP 35 niet weg laten.

Ik moet wat invullen.

 

 

Misschien daar een willekeurige VLAN invullen en alle poorten op “Internet”.

Niet te vergeten eerst het T-Mobile modem en de ontvanger een reset te geven. Niet geschoten is tenslotte altijd mis.

Reputatie 2

1 vraagje nog even.
802.1Q Tag wel aan vinken?

Reputatie 7
Badge +15

@Satje01

Bij VoIP kan je gewoon 35 laten en bij IPTV kan je misschien ook 300 invullen of anders 640.

In principe maakt het niet uit want je selecteert toch internet voor elke poort.

Probeer eerst eens wat Gerrit aangaf met de Zyxel en dan de tv box resetten.

802.1Q Tag aanvinken.

1 vraagje nog even.
802.1Q Tag wel aan vinken?

Deze moet als het goed is, inderdaad ingeschakeld zijn aangezien deze voor VLAN staat.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Satje01, je bent al zeer goed op weg geholpen met alle reacties van onze toppers, dat is fijn om te zien! 

Omdat je nog gebruikmaakt van het oude platform (Interactieve TV) terwijl je toch echt al overgezet bent op T-Mobile TV, heb ik een onderzoek uitgezet bij ons TV team. Ik vermoed dat er ergens een koppeling ontbreekt aan de achterkant waardoor je nog geen nieuwe weergave kunt zien. Aantoonbaar is in elk geval dat je al daadwerkelijk gemigreerd bent, dat zie ik in onze systemen, alsmede aan de firmware versie die de TV Box heeft.

Zodra ik een antwoord heb - en hopelijk direct de oplossing - kom ik hierop terug. Excuses voor het ongemak in de tussengelegen periode!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Satje01 

Als je de TP-LINK rechtstreeks op de Huawei ONT aan wilt sluiten moet je in de web interface onder advanced bij IPTV VLAN 300 opgeven voor internet volgens mij, je kan hier een screenshot delen van het IPTV tab als je er niet uit komt.

VoIP van T-Mobile zal niet werken met een eigen router.