Frmware update b10 voor EX5601-T1

  • 13 March 2024
  • 29 reacties
  • 310 Bekeken

Ik las op het forum dat er een lijst is om de firmware update b10 voor EX5601-T1 te ontvangen.
Hier zou ik graag in worden toegevoegd in de hoop dat dit het uitvallen van mijn internet verbinding verhelpt wat nu 2x is gebeurd.

Ik heb de helpdesk gebeld maar die wist niets van een lijst en kon het uitvallen van de internetverbinding ook niet verhelpen.

Teresa van Odido 1 maand geleden

Welkom op onze Community! @Jelledido 

Goed dat je hier een topic over begint. Ik regel dit graag voor je! 

Ik heb je meteen op de lijst gezet, ik verwacht dat je deze later vandaag zult ontvangen. 

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Jelledido 

Goed dat je hier een topic over begint. Ik regel dit graag voor je! 

Ik heb je meteen op de lijst gezet, ik verwacht dat je deze later vandaag zult ontvangen. 

Bedankt Teresa.

Ik zie de update graag tegemoet.

Ik wil me ook graag aanmelden voor de b10 update ivm connectie problemen.

Gr  Harm

Reputatie 3

Ik ben wel benieuwd naar de reden waarom deze firmware alleen maar gepusht wordt wanneer iemand zich meld met problemen. Wat is er mis met deze firmware dat die niet algemeen uitgerold kan worden?

Reputatie 6
Badge +2

@harmvanveghel Ik heb je gelijk op de lijst gezet! 

@Jaapje78 Goede vraag, ik leg het je graag uit! We zijn bezig met het grootschalig uitsturen van de update. Echter gebeurd dit in batches. Op deze manier proberen we iedereen die hier last van ervaart toch gelijk te helpen. 

Hi Teresa, zou je mij ook op deze lijst willen zetten? Alvast dank! Vincent

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je op de lijst gezet @NewUser. De firmware zal spoedig geupgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Hi @Tommie van Odido zou je mij ook op de lijst willen zetten? Dank

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Titi42, uiteraard! Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. 

Hi @Titi42, uiteraard! Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. 

Goedemorgen, graag ontvang ik ook upgrade b10. Bij voorbaat dank, fijne dag!

@Tommie van Odido dank. Zou je ook gelijk mijn ONT opnieuw kunnen registreren? Dan zijn mijn problemen ws opgelost.

Reputatie 6
Badge +2

@Jeroen808 @Titi42 Jullie staan om de lijst! 

@Titi42 Ik kijk graag met je mee betreft het ONT, wil je mij hier meer over vertellen?

@Jeroen808 @Titi42 Jullie staan om de lijst! 

@Titi42 Ik kijk graag met je mee betreft het ONT, wil je mij hier meer over vertellen?

 

@Teresa van Odido ONT is inmiddels door een collega van je opnieuw geregistreerd en nu zijn m'n snelheden over WiFi (iPhone 15 Pro) perfect!

 

 

Beste Odido,

zouden jullie mij ook op de lijst kunnen zetten?

alvast bedankt

Beste,

 

Graag zou ik ook op de lijst willen, mijn soundbar kan niet met de wifi connecten. Heb op jullie forum gelezen dat er een update van de firmware de juiste oplossing zou kunnen bieden. 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bom.borne, welkom op onze Community! 

 Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Goede dag, graag ontvang ik ook upgrade b10. Bij voorbaat dank, fijne dag!

Hi,

Is er overigens een lijst van de update van B8 naar B10

Ik heb nu heel veel wifi problemen met

  • Firmware-versie
  • V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

Alvast bedankt voor het antwoord

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Hans Olislagers, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Hi Tommie.

Vandaag is de update naar b10 ontvangen.

Is er een lijstje van de aanpassingen tussen b8 en b10?

mvr gr Hans

Reputatie 4
Badge

Hi Tommie.

Vandaag is de update naar b10 ontvangen.

Is er een lijstje van de aanpassingen tussen b8 en b10?

mvr gr Hans

Nee, zo open is Odido niet.

Reputatie 7
Badge +14

Hi Tommie.

Vandaag is de update naar b10 ontvangen.

Is er een lijstje van de aanpassingen tussen b8 en b10?

mvr gr Hans

Hoi @Hans Olislagers ,

Ik heb met een initiele testronde meegedaan. Er was geen hele.lijst met zaken, maar in het algemeen gaat het om bugfixes en voorbereiden voor nieuwe features. De bèta testers hebben vooral gelet op de stabiliteit en ervaring. Ik heb zelf ook 2 Odidi wifi punten en veel Domotica welke DHCP gebruikt.  Ik heb wat feedback gegeven en de fase daarna is de software op verzoek uitgerold bij klanten die last hadden van de bugs.

Inmiddels is de b10 softwate general avaliable gezet en worden alle routers met deze versie uitgerold. Het heeft dus wat tijd gekost, maar is degelijk getest.

Reputatie 4
Badge

Hi Tommie.

Vandaag is de update naar b10 ontvangen.

Is er een lijstje van de aanpassingen tussen b8 en b10?

mvr gr Hans

Hoi @Hans Olislagers ,

Ik heb met een initiele testronde meegedaan. Er was geen hele.lijst met zaken, maar in het algemeen gaat het om bugfixes en voorbereiden voor nieuwe features. De bèta testers hebben vooral gelet op de stabiliteit en ervaring. Ik heb zelf ook 2 Odidi wifi punten en veel Domotica welke DHCP gebruikt.  Ik heb wat feedback gegeven en de fase daarna is de software op verzoek uitgerold bij klanten die last hadden van de bugs.

Inmiddels is de b10 softwate general avaliable gezet en worden alle routers met deze versie uitgerold. Het heeft dus wat tijd gekost, maar is degelijk getest.

Gebruik jij de WiFi punten bedraad, of als repeater? Als repeater schijnen sommigen er toch nog wat problemen mee te ervaren, die zien de WiFi punten alleen als accesspoint.

Hi.

Ik heb een aantal sessies support via de telefoon gedaan met ODIDO helpdesk.

Om te beginnen is het bereik heel beperkt en hebben de wat oudere Apple apparaten iPad en iPhone connectie problemen. Op verzoek van ODIDO een aantal instellingen getest met b8

Easymesh uit, WPA2 only, Geen AX (wifi6) en 2,4 en 5G aparte Sidd en ww.

Hierdoor zijn de Apple connectie problemen minder vaak, maar niet acceptabel. Wifipunt was niet te koppelen

 

Na update naar b10 lijkt het beter te werken.

Wifipunt is te koppelen, in de beschrijving staat overigens NIET dat je WPS moet gebruiken op het wifipunt EN de router.

Verder geen problemen meer met iPad en iPhone.

In stappen Easymesh, WPA3/WPA2 en AX (wifi6) aangezet.

Direct problemen met iPad en iPhone. Geen connectie mogelijk. 

Uiteindelijk is het ALLEEN inschakelen van WPA2 Ipv WPA3/WPA2 de oplossing in combinatie met oudere iPads en iPhones.

De meerwaarde  van het Wifi accesspunt  nog niet aangetoond. Punt is wel dat het wifibereik van de ODIDO routers aanzienlijk slechter is dan de KPN router….!

Ik heb erg veel tijd besteed om mijn netwerk weer enigszins goed werkend te krijgen.

Het is zeker geen easynoverstap geweest.

De TV ontvanger heeft af en toe ook problemen ( reageert niet meer) en dan is de spanning er af en weer er op de enige oplossing..

Betaling van de Wifi vesterker lijkt mijn niet correct.

 

ik gebruik het Wifipunt draadloos

Reageer