geen internet glasvezel Rotterdam

  • 26 October 2023
  • 17 reacties
  • 192 Bekeken

Beste Odido,

Sinds 26 oktober kamp ik met internet problemen thuis. De apparaten zijn “verbonden” maar er staat geen internet verbinding. 
Ik heb de Zyxel modem en glasvezel kastje al meermaals opnieuw opgestart. 
Op de Zyxel modem brand er een rood lampje bij het internet lampje en verder alle lampjes groen.

Op de glasvezel kastje knippert de PON lampje en brand er geen lampje bij LOS, zoals internet aangeeft hoe het hoort. 
Wat ik als oplossing bij meerdere post lees is dat er door een monteur bij het verdeelstations op een verkeerde lijn iets aangesloten heeft. Mijn vermoede dan ook dat er op mijn lijn iets anders is aangesloten. Kan er contact met mij opgenomen worden om een afspraak te maken voor een monteur?

Erg vervelend wel zo vlak voor het weekend…

 

Ik hoor graag van jullie!

Groet,

Raimy

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @Raimy671, welkom op onze Community! 

Bedankt voor al je duidelijke informatie, hierdoor heb ik het direct kunnen doorzetten naar onze techneuten. Het lijkt erop dat het ONT geen signaal binnen krijgt. Onze techneuten gaan hard voor je aan de slag om het zo snel mogelijk voor je op te lossen. Het kan zijn dat er een monteur langs moet komen, hierover zul je dan nog een bericht krijgen.

 

Daarnaast is het mij opgevallen dat je het verkeerde wifipunt hebt voor jouw modem. Ik adviseer je om je huidige wifipunt op te zeggen in Mijn Odido en een nieuwe aan te vragen. Je zult dan de nieuwe WX5600 ontvangen, deze werkt optimaal met de T-54. Als je wilt kan ik dit ook voor je regelen!

Bekijk origineel

17 reacties

Het gaat over de wijk: Rotterdam IJsselmonde 3078 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Raimy671, welkom op onze Community! 

Bedankt voor al je duidelijke informatie, hierdoor heb ik het direct kunnen doorzetten naar onze techneuten. Het lijkt erop dat het ONT geen signaal binnen krijgt. Onze techneuten gaan hard voor je aan de slag om het zo snel mogelijk voor je op te lossen. Het kan zijn dat er een monteur langs moet komen, hierover zul je dan nog een bericht krijgen.

 

Daarnaast is het mij opgevallen dat je het verkeerde wifipunt hebt voor jouw modem. Ik adviseer je om je huidige wifipunt op te zeggen in Mijn Odido en een nieuwe aan te vragen. Je zult dan de nieuwe WX5600 ontvangen, deze werkt optimaal met de T-54. Als je wilt kan ik dit ook voor je regelen!

Hey @Raimy671, welkom op onze Community! 

Bedankt voor al je duidelijke informatie, hierdoor heb ik het direct kunnen doorzetten naar onze techneuten. Het lijkt erop dat het ONT geen signaal binnen krijgt. Onze techneuten gaan hard voor je aan de slag om het zo snel mogelijk voor je op te lossen. Het kan zijn dat er een monteur langs moet komen, hierover zul je dan nog een bericht krijgen.

 

Daarnaast is het mij opgevallen dat je het verkeerde wifipunt hebt voor jouw modem. Ik adviseer je om je huidige wifipunt op te zeggen in Mijn Odido en een nieuwe aan te vragen. Je zult dan de nieuwe WX5600 ontvangen, deze werkt optimaal met de T-54. Als je wilt kan ik dit ook voor je regelen!

Hi Tommie,

Bedankt voor je reactie!

Goed om te horen dat het gelijk doorgezet is, ik had net ook telefonisch met jouw collega gesproken die ook aangaf dat er al een ticket aangemaakt was. Snelle service 👍. 

 

Oh! Dit is nog een wifipunt die wij gekregen hadden bij het afsluiten van een glasvezel internet verbinding bij T-Mobile. Als je aangeeft dat de "WX5600” beter werkt met deT-54, dan zou ik daar graag voor in aanmerking voor willen komen!

 

Ik hoor graag van je!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Raimy671, bedankt voor je vlotte reactie.

De oude WAP6807 werkt niet heel lekker en kan zelfs voor verstoring zorgen met de T-54. Ik heb de omruiling direct voor je in gang gezet. Je zult hier spoedig een bericht over ontvangen! 

Hi @Raimy671, bedankt voor je vlotte reactie.

De oude WAP6807 werkt niet heel lekker en kan zelfs voor verstoring zorgen met de T-54. Ik heb de omruiling direct voor je in gang gezet. Je zult hier spoedig een bericht over ontvangen! 

Hi Tommie,

Erg bedankt! Wat kan ik verstaan onder verstoring? Instabiliteit met het Wi-Fi bijvoorbeeld?
Vandaag komt er een monteur langs voor het bovenstaande probleem, ik zal achteraf hier melden hoe het verlopen is.

 

Groet,

Raimy

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Raimy671, je voorbeeld klopt helemaal! We horen graag hoe je monteursafspraak verlopen is. Voor nu wens ik je een mooie dag! 😊 Groetjes, Ishana

Hoi @Raimy671, je voorbeeld klopt helemaal! We horen graag hoe je monteursafspraak verlopen is. Voor nu wens ik je een mooie dag! 😊 Groetjes, Ishana

Hi Ishana,

 

Monteur Najib was langs geweest, goede kerel en vriendelijk. Helaas wel een probleem dat buiten zijn macht viel. Volgens zijn collega's die een meting heeft uitgevoerd, zit er een heftige demping op de lijn. Waaruit ze de conclusie trokken dat er een kabelbreuk zit. (Licht komt door, maar niet stabiel/sterk)

Dit schijnt door een andere partij geregeld te moeten worden (naam onbekend). Najib heeft een melding gemaakt richting die partij, kan jij terug zien of dit goed doorgekomen is en of er al een datum bekend is? Ik zou graag aankomend weekend wel gebruik willen maken van mijn internet.

 

Ik hoor graag van je en een fijne dag!

 

Groet,

 

Raimy

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Raimy671, de monteur heeft het ticket goed kunnen doorzetten. Het wachten is nu op de onderaannemer, hopelijk wordt het snel opgelost! 

Hi @Raimy671, de monteur heeft het ticket goed kunnen doorzetten. Het wachten is nu op de onderaannemer, hopelijk wordt het snel opgelost! 

Hi Tommie,

 

Even een update. Monteur nummer 3 is nodig voor het verhelpen van het probleem… Afgelopen zaterdag is er een monteur (nummer 2) langs gekomen die het glasinfrastructuur beheerd. Hij is naar de glasvezel verdeeldoos geweest en heeft mijn initiële verwachting bevestigd. Er stond inderdaad iets anders op mijn huisnummer aangesloten. 

Helaas werkte het erna wederom niet en gaf deze monteur aan dat de eerste monteur het nieuwe glasvezel doosje (die in mijn meterkast hangt) niet goed heeft aangemeld en dat de back office dicht is zaterdag. Geprobeerd het kastje zelf te laten activeren door Guidion servicedesk, helaas doen zij niets zonder werkopdracht. 

Kunnen wij (eventueel telefonisch) een compensatie bespreken? 2 weken zonder internet is best lang, en vooral vervelend als je de oplossing al in de ticket hebt verwerkt en er niet echt naar de klant zijn verhaal geluisterd wordt. Refererend naar "Wat ik als oplossing bij meerdere post lees is dat er door een monteur bij het verdeelstations op een verkeerde lijn iets aangesloten heeft. Mijn vermoede dan ook dat er op mijn lijn iets anders is aangesloten”.

 

Groet,

 

Raimy

Reputatie 7
Badge +16

@Raimy671 Bedankt voor je update! Er kan naar een compensatie gekeken worden zodra het probleem volledig verholpen is. Een tussentijdse vergoeding heeft geen nut want dan krijg je minder dan waar je recht op hebt. Laat een update achter zodra het opgelost is, dan maak ik met alle liefde meteen een vergoeding aan op basis van het aantal dagen waarop je geen verbinding hebt gehad. Dit zal dan verrekend worden met je maandbedrag op een volgende factuur - dit hoeft niet per se de eerstvolgende factuur te zijn, maar kan ook de factuur daaropvolgend zijn.

Update:

 

Nog geen internet thuis… gevraagd en half aangedrongen aan de telefoon dat ik een back-office medewerker wil spreken of een manager. Want de laatste kleine stap voor het herstellen van mijn internet is het aanmelden van een kastje wat 3 minuten duurt. Helaas mocht dat niet en moet ik wachten…. al 6 dagen!  

Onbegrijpelijk dat iemand al 2 weken de dupe is door een onzorgvuldige monteur in de verdeelkast die leuk raak aan lijnen begint te sleutelen die los staan van zijn opdracht. 

Dit beïnvloed het thuiswerken, hobby's en TV! Ik zal vandaag weer aan de telefoon hangen om te kijken of ik dit kan escaleren richting de klachtenafdeling of iets dergelijks waar hopelijk wel wat gedaan kan worden i.p.v. loze beloftes en geen acties...

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Raimy671, zou je een foto kunnen maken van het serienummer van het ONT? Dan kan ik kijken of dit goed staat of nog geregistreerd moet worden! Alvast bedankt.

Hi @Raimy671, zou je een foto kunnen maken van het serienummer van het ONT? Dan kan ik kijken of dit goed staat of nog geregistreerd moet worden! Alvast bedankt.

Bij voorbaat bedankt Tommie, met een beetje geluk kan ik dan de nieuwe Call of Duty spelen dit weekend als het werkt :)

Mod-edit: foto verwijderd.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Raimy671, ik ga de ONT opnieuw registeren op de aansluiting. Dit kan tot maximaal 30 minuten duren. Hierna zou alles weer moeten werken. Mocht dit niet zo zijn, herstart dan het modem én de ONT. 

Reputatie 7
Badge +16

@Raimy671 UPDATE: Er stond een compleet ander ONT-serienummer geregistreerd dus daar ging ik denk ik wat mis. Hierna werkt alles weer zoals beloofd! 

Hi Jason,

 

Zondag werkte het internet weer inderdaad. Bedankt voor het controleren en registreren van het ONT kastje!

 

Kan ik het best bellen naar de Odido servicenummer voor het bespreken van een compensatie of kan dat hier in de post ook?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Raimy671, super fijn dat alles weer werkt! 😊 Ik heb meteen een vergoeding voor je erin gezet. Deze wordt verrekend met je eerstvolgende factuur. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Voor nu wens ik je een hele mooie dag! Groetjes, Ishana

 

Reageer