Beantwoord

Geen internet omdat ISRA punt aangesloten moet worden

  • 1 November 2023
  • 30 reacties
  • 327 Bekeken

Mijn moeder is vorige week woensdag verhuist, en die heeft geen DSL aansluit punt in huis, en die zit dus nu al een week zonder internet+tv..

Al paar dagen odido gebeld, maar ze zaten alleen maar te klooien, we hadden alleen ern verhuising doorgegeven, en niet aangegeven dat ze gladvezel wou.

Kwamen we daar, geen internet omdat daar nog gedn glasvezel is..erna kwamen we er ook nog achter dat er ook geen dsl aansluiting is.. alleen een ptt punt die dan aangesloten moet worden, maar die al ergens aangesloten aan zit.

 

En ze willen maar niet helpen, en haar tot 11 november laten wachten tot ze het kunnrn oplossen.

Wil wel graag dat het veel eerder kan want dit slaat natuurlijk nergens op.

Anders is ze gewoon genoodzaakt om over te stappen!

Wil wel graag een oplossing..

 

icon

Beste antwoord door eric 1 November 2023, 14:50

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JokeeH 

De verbinding is al actief volgens Odido? Dat PTT doosje is het DSL aansluitpunt.

De makkelijkste oplossing is om de kabel die boven het PTT aansluitpunt is aangesloten losmaken, pak de groene PHONE kabel uit het installatiepakket, knip aan 1 kant de connector eraf, strip eventueel de kabel en draadjes, sluit ze dan aan op 1A en 1B, mocht het niet werken probeer dan 2A en 2B, de andere uiteinde gaat in de DSL poort van je modem.

Volgens hun moet er DSL zijn geloof ik.

 

Maar ik zelf ben heel slecht met kabels knippen en aan elkaar zetten😅

Dalijk gaat iets verkeerds en heeft me moeder helemaal niks meer

Reputatie 7
Badge +14

Die kabels die naar boven lopen gaan toch echt ergens naar toe. Ondanks dat het beste is het modem direct op het PTT aansluitpunt te monteren zou je ook de draad verder kunnen volgen en daar het modem aansluiten. Als de monteur de 11e komt zal hij de kabel direct op het PTT aansluitpunt monteren.

Die kabels gaan naar een oud aansluiting van ziggo denk ik, wat je rechts ziet zitten zit het aan vast. Aan een antenne kabel geloof ik.

 

Maar w8en tot 11 november is gwn niet normaal, zolang zonder tv+ internet

Reputatie 7
Badge +15

@JokeeH 

Kan je nog eens kijken waar hij naartoe gaat want ik zie hem niet bij de Ziggo aansluiting.

Heb je de 3rde van links ergens in de woonkamer bijvoorbeeld? Hij zou daar naartoe moeten gaan.

Wat je rechts ziet op de foto gaat die naar toe.

 

Er zit bij me moeder helemaal niks in de woonkamer. Alleen met internetkabel en de ding waar dr av kabel in moet. Of hoe dat ook heet.

Reputatie 6
Badge

@JokeeH

Kan je nog eens kijken waar hij naartoe gaat want ik zie hem niet bij de Ziggo aansluiting.

Heb je de 3rde van links ergens in de woonkamer bijvoorbeeld? Hij zou daar naartoe moeten gaan.

Helemaal links op d foto zit zo te zien je aansluitpunt: het model links op de foto van Waqqas. Zit er niet een telefoonaansluiting in de kaner? Zoniet, waar gaat die kabel die uit je aansluiting (grijs links!) naar toe? Normaal gaat die naar een telefoonaansluiting. Die zou je moeten hebben….

Het gaat t plafond in en komt rechts eruit.

Hier gaat het naartoe

 

Reputatie 7
Badge +15

Hier gaat het naartoe

 

@JokeeH dit zijn andere kabels, er zal een aansluiting in een andere ruimte moeten zitten of zoals eerder gezegd het modem op het PTT aansluitpunt aansluiten.

Maar ik zie niks anders zitten?

 

Alleen 2 internet aansluiting in de woonkamer. Wat is dat dan voor iets?

Reputatie 7
Badge +15

@JokeeH 

Kun je daar eens een foto van toevoegen?

Alleen dit zit nog in dit huis, verder niks wat ik kan vinden

Reputatie 6
Badge

Wat je rechts heb zitten zijn coax aanslutingen voor kabel-TV. Heb je in de woonkamer echt niks anders zitten dan die ronde aansluitpunten als in https://www.allekabels.nl/antennedoos/113/471/antennedoos-3-weg.html?mc=nl&gclid=CjwKCAjw15eqBhBZEiwAbDomEi-sPl4yoilJkglV0ikFt7qR7BkaaIUDRBhy3zktcWKyJOgWjzyWjxoCz3UQAvD_BwE (mogelijk zonder de bovenste aanlsuiting). Dat is allemaal kabel-TV spul en heeft niets te maken met telefoon/DSL.

 

Ik verwacht voor DSL iets als de 3e optie in de foto van @Waqqas  in de woonkamer OF iets  met een connector als in https://www.allekabels.nl/rj11-kabel/7399/3325322/wandcontactdoos-rj11-female.html. Dat laat de connector zien, maar die kan in allerlei verschillende vormen van behuizingen zitten

Wat bedoel je trouwens met “Alleen 2 internet aansluiting in de woonkamer. Wat is dat dan voor iets”.

Nee er zit niks alleen dit nog in de woonkamer en slaapkamer, verder zit er niks voor zover ik kan zien.

 

Ik kan dit helaas niet zelf oplossen..

 

Reputatie 7
Badge +15

@JokeeH

Hier staat ook PTT op dus misschien gaat die kabel hier naar toe, sluit je modem eens op deze poort aan en daarna eventueel op de andere met de PHONE kabel.

Alleen dit zit nog in dit huis, verder niks wat ik kan vinden

 

@JokeeH

Hier staat ook PTT op dus misschien gaat die kabel hier naar toe, sluit je modem eens op deze poort aan en daarna eventueel op de andere.

Met welke kabel moet ik dat dan aansluiten?

En er staat Siemens op?!

Reputatie 7
Badge +15

@JokeeH 

De foto met de 2 internet aansluitingen, hier past de groene PHONE kabel denk ik in en de andere uiteinde in de DSL poort van je modem.

Test alle 2 de aansluitingen.

Reputatie 6
Badge

@JokeeH Dat is een oude ISDN aansluiting. Dat zit  in de buurt van wat je nodig hebt. Strikt gesproken zou die naar een een ISDN BT moeten gaan die op zijn beurt naar de telefoon lijn ging. Zo te zien is die al verwijderd en lijkt de kabel direct  aangesloten. Probeer maar even met de telefoonkabel van de WAN van je modem direct daarop aangesloten. De stekker van die kabel is eigenlijk  te klein (6polige stekker met naar 2 of 4 draden aangesloten) maar past wel. Best kans dat dat werkt….

Beide aansluitingen in die doos zijn met de kabel verbonden, het maakt niet uit welke kant je gebruikt.

@JokeeH Dat is een oude ISDN aansluiting. Dat zit  in de buurt van wat je nodig hebt. Strikt gesproken zou die naar een een ISDN BT moeten gaan die op zijn beurt naar de telefoon lijn ging. Zo te zien is die al verwijderd en lijkt de kabel direct  aangesloten. Probeer maar even met de telefoonkabel van de WAN van je modem direct daarop aangesloten. De stekker van die kabel is eigenlijk  te klein (6polige stekker met naar 2 of 4 draden aangesloten) maar past wel. Best kans dat dat werkt….

Beide aansluitingen in die doos zijn met de kabel verbonden, het maakt niet uit welke kant je gebruikt.

Dankuwel, dus ik moet het zo zetten dan?

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge

inderdaad, den andere kant van de kable met de groene stekker in dat dubbele stopkontakt, welke kant zou niet uit moeten maken

inderdaad, den andere kant van de kable met de groene stekker in dat dubbele stopkontakt, welke kant zou niet uit moeten maken

Ik heb dat gedaan, maar blijven 4 lichtjes branden en niet meer.

 

Denk dat het nog niet aangesloten is ofzo, en dat terwijl me moeder al 1,5 week hier in het huis zit

Reputatie 7
Badge +15

@JokeeH

De kabel die in de blauwe WAN poort zit hoort links in de DSL poort, als beide poorten van de PTT aansluiting niet werken dan is het beter dat een moderator een monteur kan sturen.

Ik heb gewoon in allebei de punten 1 kabel gezet, maar hij doet het nog niet.

 

Ja dat zou heel fijn zijn als een monteur 1 van deze dagen kan komen om het te testen.

 

Maar weet zelf ook niet of het abonnement al aanstaat of niet, zodat die het wel hoort te doen

Reputatie 7
Badge +15

@JokeeH 

11 november is dat de datum dat de verbinding actief is? Pas na die datum kan er een monteur komen.

Reageer