Beantwoord

Geen IP adres na reset router

  • 7 September 2023
  • 4 reacties
  • 191 Bekeken

Ik had al geruime tijd een TP-Link archer AX55 achter de media converter hangen (de “converter” van Connection Technology Systems). Nu heb ik de router gister gereset omdat ik het admin wachtwoord hiervan kwijt was. Nu krijg ik alleen geen IP adres meer van de provider, waardoor ik dus geen internet heb.

Ik kan me vaag herinneren dat dit de eerste keer met aansluiten ook een probleem was, alleen weet ik niet meer hoe het opgelost is. Iemand een idee?

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 September 2023, 10:27

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @thomaseven1 

Je hebt hem voorzien van een fabrieksreset? Vaak helpt het om ook de mediaconverter voor even van het stroom te halen.

Werkt de Odido router wel als je die aansluit?

Je kan ook een screenshot plaatsen van de VLAN instellingen op het IPTV/VLAN tab zodat we kunnen meekijken.

Ik heb m teruggezet naar fabrieksinstellingen inderdaad. Ik heb de mediaconverter ook al van de stroom afgehaald, deze rustig aan laten gaan en daarna de router weer aan.

Ik heb de originele router nog niet weer geprobeerd, maar tot voor de reset werkte alles naar behoren. Er staat me iets bij dat de vorige keer het MAC adres van de originele router bekend was en een ip adres had gekregen maar dat door de wissel dit toen problemen gaf? Maar dat rijmt dan nu niet met dat het na een reset niet werkt.

 

Bijgevoegd de huidige instellingen (iptv/vlan uit) en wel aangevinkt en de opties die ik krijg. Ik heb overigens alleen een internet abbonement

 

Reputatie 7
Badge +15

@thomaseven1

IPTV/VLAN moet je wel inschakelen

Mode custom met VLAN 300 en alle poorten kan je op internet zetten

IGMP proxy en snooping uitschakelen.

 

Dat was hem inderdaad. Heel erg bedankt!

Reageer