google Nest deurbel batterij

  • 27 December 2023
  • 60 reacties
  • 1220 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Pasgeleden een google nest (batterij) deurbel en een google nest cam indoor besteld. De nest cam was snel aangesloten in de google home app. Echter bij de deurbel ging het mis. Wat ik ook probeerde, het netwerk splitsen in 2.4 en 5ghz, het op fabrieksinstellingen zetten en het activeren van ipv6 in de router, het lukte mij niet om de deurbel te verbinden met het netwerk. Ook geprobeerd binnen een ander netwerk (ziggo) te verbinden en daar verbond tie moeiteloos.

Heeft iemand een idee hoe ik deze kan verbinden?

Cal van Odido 3 maanden geleden

Hoi @Daafoxs, fijn dat je al een aantal stappen hebt ondernomen, ik help je graag om het mysterie op te lossen! Ik ben meteen je modeminstellingen ingedoken en ik zag dat je 5 ghz wel had uitgezet, maar niet de optie ‘bandsteering.’ Dit is eigenlijk de optie die de netwerken samenvoegt en de meeste problemen veroorzaakt bij je deurbel. Daarom heb ik bandsteering uitgezet en je 5 ghz netwerk volledig gescheiden van je 2.4 ghz netwerk door het een andere naam te geven. Ik verwacht dat je hiermee gelijk je deurbel correct kan installeren, maar zo niet laat het gerust weten want in dat geval is een aanpassing van je Wifi beveiligingsprotocol naar WPA2 ook nog een goede optie om je deurbel alsnog te laten werken.

Ik verwacht dat je hiermee het verlossende antwoord hebt, ik ben benieuwd of iedereen weer continue bij je aan kan kloppen (of bellen dan)! 😉

Bekijk origineel

60 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Daafoxs, fijn dat je al een aantal stappen hebt ondernomen, ik help je graag om het mysterie op te lossen! Ik ben meteen je modeminstellingen ingedoken en ik zag dat je 5 ghz wel had uitgezet, maar niet de optie ‘bandsteering.’ Dit is eigenlijk de optie die de netwerken samenvoegt en de meeste problemen veroorzaakt bij je deurbel. Daarom heb ik bandsteering uitgezet en je 5 ghz netwerk volledig gescheiden van je 2.4 ghz netwerk door het een andere naam te geven. Ik verwacht dat je hiermee gelijk je deurbel correct kan installeren, maar zo niet laat het gerust weten want in dat geval is een aanpassing van je Wifi beveiligingsprotocol naar WPA2 ook nog een goede optie om je deurbel alsnog te laten werken.

Ik verwacht dat je hiermee het verlossende antwoord hebt, ik ben benieuwd of iedereen weer continue bij je aan kan kloppen (of bellen dan)! 😉

Goedeavond, 

Mijn google nest deurbel (batterij) geeft hetzelfde probleem. Naar mijn idee heb ik al het bovenstaande gedaan en ook het beveiligingsprotocol op wpa2 gezet. Ook levert dit geen enkel resultaat. Ik ben benieuwd wat nou het probleem is. 

Reputatie 4
Badge

Goedeavond, 

Mijn google nest deurbel (batterij) geeft hetzelfde probleem. Naar mijn idee heb ik al het bovenstaande gedaan en ook het beveiligingsprotocol op wpa2 gezet. Ook levert dit geen enkel resultaat. Ik ben benieuwd wat nou het probleem is. 

Als er in de log van de Zyxel regelmatig regels voorkomen van deze vorm:

dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.251.1 -- 192.168.251.200, lease time 1d en
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

dan is het een firmware bug in de dhcp-server van de Zyxel.
Die is alleen met een firmware-update (die er nog niet is) op te lossen, of een andere router (eventueel tussen Zyxel en de rest van het netwerk geplaatst.
Voor technische achtergrond:
 

 

Ondervind hetzelfde probleem met de Google nest deurbel. Kan Odido een rol spelen om Zyxel sneller in actie te krijgen voor een firmware update?  Heb inmiddels mijn Google deurbel retour gestuurd helaas. 

Iemand ervaring met andere camera deurbel die wel werkt en bijvoorkeur ook met Google producten? 

Reputatie 7
Badge +14

@MVerberkt Ik heb een Eufy systeem.

werkt met een eigen app en zonder betaald abonnement 

De Eufy slaat deze op in het geheugen van de bijgeleverde Homebase die je binnen installeert. kabel draadloos wat je wil.

Hierdoor is het ten opzicht van de concurrerende deurbellen ook de voordelige keuze.

Kan op batterijen en/of stroom. 
Volgens mij werkt het ook Google. (Zie Google)Ik zelf gebruik een iPhone/iPad.

Mijn modem is T-54

Reputatie 1

Wat voor een modem gebruik je?
Ik gebruik de Google Nest doorbell (battery) Al een aantal maanden probleemloos icm een T54 modem. Ik maak geen onderscheid tussen het 2.4 en het 5 Ghz netwerk.

Reputatie 7
Badge +14

@Bryan88 Mijn modem is T-54. En ook geen onderscheid gemaakt

Deze firmware heeft een probleem met DHCP in sommige gevallen, waaronder de Google deurbel. 

Dank voor jullie reacties, ben er alleen nog niet uit of ik voor een volgende aanschaf eerst een Zyxel update moet afwachten. 

Reputatie 7
Badge +14

@MVerberkt  Welke modem heb je dan? 

 

Ik heb een maand geleden een Google Nest Doorbell Battery gekocht. Verbinden lukt niet "kan geen verbinding maken, controleer of het juiste wachtwoord is ingevoerd". Netwerk al gesplitst in 2.4 en 5. Bijzondere tekens uit wachtwoord gehaald etc etc.. alle tips doorlopen. Geen succes. Deurbel teruggestuurd, misschien ligt het daaraan. Nieuwe besteld, zelfde probleem.

Dan zal het aan de router/internetverbinding liggen?

Dat lijkt me inderdaad hetzelfde probleem met de Zyxel die geen dhcp adres uitdeelt 

Reputatie 7
Badge +5

Ik vermoed inderdaad dat het hiermee te maken heeft. De oplossing komt eraan in een volgende update. Mijn excuses voor het ongemak van nu. Check het topic voor meer informatie!

Ik heb het geprobeerd met beide opties zoals is vermeld door @Cal van Odido. @Cheyenne van Odido wanneer kan ik deze update verwachten, aangezien ik de deurbel over 14 dagen moet retourneren.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Daafoxs, dat kan ik je nog niet zeggen. Ik verwacht echter niet dat dit binnen 14 dagen zal gebeuren. Ik laat aan jou over wat je met de deurbel doet, deze beslissing kun je denk ik het beste zelf maken. Excuus voor het wachten, hou vooral het topic in de gaten!

@Cheyenne van Odido

De update hebben wij inmiddels ontvangen, via @Tommie van Odido in het andere topic, maar helaas krijg ik de deurbel nog niet verbonden. 

Hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MariekeVijver, goed dat je dit laat weten.

Ik denk dat er iets anders aan de hand is, ik heb WPA3 op WPA2 gezet. Zou je het modem kunnen rebooten en kijken of je nu verbinding kunt maken? Als dit nog niet werkt dan kunnen we proberen om Wifi 6 uit te schakelen. Niet alle apparaten kunnen met Wifi 6 verbinding maken. Kan je mij laten weten of het gelukt is?

Hoi @Tommie van Odido,

Zojuist gereboot en nogmaals geprobeerd, maar zowel op m'n hoofdverbinding als op de gast wifi (alleen 2,4 gHz) lukt het niet.

Hij geeft of aan dat het netwerk geen internetverbinding heeft of dat wellicht het wachtwoord onjuist is. Beide situaties zijn niet van toepassing.

De deurbel zelf is overigens in orde, vanmorgen nog getest op mijn werk. Daar verbond hij zonder moeite.

Groet,

Marieke

Hoi @Tommie van Odido,

Zojuist gereboot en nogmaals geprobeerd, maar zowel op m'n hoofdverbinding als op de gast wifi (alleen 2,4 gHz) lukt het niet.

Hij geeft of aan dat het netwerk geen internetverbinding heeft of dat wellicht het wachtwoord onjuist is. Beide situaties zijn niet van toepassing.

De deurbel zelf is overigens in orde, vanmorgen nog getest op mijn werk. Daar verbond hij zonder moeite.

Groet,

Marieke

Ik heb gisteravond overigens de aangepaste instellingen weer teruggezet, aangezien een van de andere google apparaten niet meer kon verbinden na de aanpassing.

Reputatie 6
Badge +2

@MariekeVijver Dank je wel voor je terugkoppeling! Op dit moment is @Tommie van Odido afwezig, maar zodra hij er weer is, ga ik heb direct vragen om nogmaals een kijkje te nemen waarom de deurbel niet wil verbinden. Alle andere apparaten verbinden wel normaal, toch?

@Teresa van Odido bedankt voor je reactie.

Gelukkig doet de rest het wel inderdaad.

Helaas alweer bijna een week geen reactie.

@Tommie van Odido ben je alweer terug?

Ik lees op meerdere topics dat de meeste speakers het weer doen. De deurbel helaas nog niet.

Ik heb zelf inmiddels ook al wifi6 uitgezet en geprobeerd, maar ook dat werkte niet.

Kan ik anders niet het T54 modem (of een ander merk ofzo) ontvangen, ik las in andere topics dat daar alles gewoon werkt.

Wellicht een goede optie om te proberen?

Ik hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +9

Ha @MariekeVijver, ik heb WPA3 op WPA2 voor je gezet. Kan je het modem rebooten en kijken of het nu wel lukt om verbinding te krijgen? 

@Tommie van Odido dat had je eerder ook al gedaan, maar dit werkte ook niet. Zie ook de voorgaande berichten die ik heb getypt.

In de specificaties van de deurbel staat overigens dat hij WPA3 gewoon aankan. 

Graag de WPA3 weer aanzetten en op zoek naar een andere oplossing of ander modem.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MariekeVijver, toen stond de nieuwe firmware nog niet op het modem. Graag wil ik je verzoeken om dit nog uit te testen met een reboot van het modem.  

Reageer