Beantwoord

GTA V Online en Rockstar Social Club website niet mee te verbinden

  • 4 November 2022
  • 8 reacties
  • 383 Bekeken

Sinds kort ben ik weer gta gaan doen en kan ik de rockstar site en game niet openen zonder een vpn. Dus ik denk dat het ligt aan mijn externe ip adres want een tijd geleden zat ik ook al bij tmobile en ik had nergens last van. Die standaard dingen in de CMD die rockstar aanraad heb ik allemaal al gedaan. De rockstar helpdesk raadde wel aan om te checken of alle poorts openstaan. Maar zo ver ik kan zien kan je dat niet beheren in de software van de zyxel t50. Ik hoop hier graag een oplossing voor de vinden

icon

Beste antwoord door Lisa 5 November 2022, 12:54

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Hi @Maximillian, top dat je dit aankaart! Ik denk graag met je mee om hier een oplossing voor te vinden. Kun je een traceroute uitvoeren naar socialclub.rockstargames.com? Dan kunnen we zien waar het misgaat. Je kunt de stappen die hier staan aanhouden. Dankjewel alvast voor de moeite. Ik wil ervoor zorgen dat je snel weer zonder VPN van jouw game kunt genieten! 🍀

Hoi Lisa,

Super bedankt voor uw snelle reactie. Ik ben geen kenner maar dit kan niet goed zijn of wel dan

 

Als mede klant en GTA speler kan je alvast zeggen dat mijn traceroute er hetzelfde uitziet en ik kan wel op socialclub komen en gewoon inloggen op rockstar. Er was laatst nog een topic van mensen die last hadden van precies hetzelfde, dat kun je hier vinden: 

Daar bleek uiteindelijk sprake te zijn van een instabiele verbinding en heeft een vervanging van het modem uiteindelijk tot een oplossing geleid. Of dat ook bij jou zo is of zal zijn weet ik niet, maar je traceroute ziet er in ieder geval net zo uit als de mijne, dus daar niets bijzonders.

Reputatie 7

Hi @Maximillian, heel erg bedankt voor de aanvulling! Graag wil ik aan je vragen of je het modem van T-Mobile hebt aangesloten of maak je gebruik van een eigen router? Wanneer ik jouw verbinding onder de loep neem, kan ik namelijk geen informatie inzien. Het lijkt bij jou fout te gaan bij Zayo. Gezien die stopt na 30 hops, wat het maximale is voor een trace, gaat het waarschijnlijk fout bij Zayo. Mijn advies is dan ook om bij hen aan te kloppen. Laat je aan mij weten wat je via die weg van hen verneemt? 💪

Hi @Shilka, dankjewel voor het meedenken! 😊

Hallo @Lisa  , mijn traceroute stopt ook na 30 hops, maar ik kan de websites wel bereiken, dus dat is niet iets wat fout gaat. Dat is gewoon het maximale aantal hops waar de windows traceroute opdracht naar kijkt als je de traceroute opdracht doet, de windows tracert opdracht is standaard begrenst op 30 hops. De maximale hoeveelheid hops is echter 255. Je kunt een traceroute van meer dan 30 hops doen door 

-h max_ttl

achter de traceroute opdracht te zetten, waarbij max_ttl het aantal hops is waar je de traceroute over wil doen.

Dat 30 hops het maximum is en dat dat dus zou bewijzen dat er iets mis gaat bij zayo is daarmee onzin.

Hier zie je mijn (op 30 hops begrensde) traceroute, en zoals je ziet ‘stopt’ die ook na 30 hops net als bij @Maximillian en laat deze precies dezelfde servers en zo zien, maar ik kan wél op de servers en website van rockstar komen.

Zoals je ziet ziet gaat mijn traceroute over dezelfde servers en ‘stopt’ deze na 30 hops.

Maar je kunt dus een traceroute doen over meer dan 30 hops, dan komt dit er nog achteraan:

oftewel, dat de traceroute na 30 hops zou stoppen is niet een probleem, dat is de standaard grens voor de  tracert command. Wel jammer dat de expert hier niet van op de hoogte is.

Als je bijvoorbeeld als command invult

tracert -h 200 socialclub.rockstargames.com

doet kun je gewoon een tracert over 200 hops doen.

 

Wat waarschijnlijk het probleem is is dat je IP bij t-mobile nog wel eens veranderd, en zo kun je dus een IP krijgen die gebanned is bij rockstar. Daarom werkt het via VPN wel. En dat is waarschijnlijk ook waarom een nieuw modem hielp bij de andere case, want door plaatsing van het nieuwe modem werd ook een nieuw IP toegewezen.

Oplossing is dus zeer waarschijnlijk een nieuw IP (als deze tenminste niet toevallig ook gebanned is.) Met een beetje geluk gebeurt dat sowieso vanzelf weer eens, dus kan het zijn dat het opeens weer werkt. Of misschien kan iemand van t-mobile hier voor zorgen of dit geprobeerd kan worden, maar ik zou begrijpen als ze dit niet doen. Want dan zou elke gebande GTA cheater na elke ban hier om een nieuw IP komen vragen… Maar dat is in ieder geval het waarschijnlijkst. Misschien kun je bij rockstar vragen of je externe IP op een banlijst staat, en misschien heb je mods of iets dergelijks gebruikt waardoor je (evt. per ongeluk, er zijn ook onschuldige mods) een IP ban gekregen hebt? Overigens is een rockstar IP ban over het algemeen 30 dagen, dus als een IP ban inderdaad het probleem is, dan zou je normaal gesproken binnen een maand weer gewoon moeten kunnen spelen.

Reputatie 6
Badge

Hi @Maximillian, heel erg bedankt voor de aanvulling! Graag wil ik aan je vragen of je het modem van T-Mobile hebt aangeslot of maak je gebruik van een eigen router? Wanneer ik jouw verbinding onder de loep neem, kan ik namelijk geen informatie inzien. Het lijkt bij jou fout te gaan bij Zayo. Gezien die stopt na 30 hops, wat het maximale is voor een trace, gaat het waarschijnlijk fout bij Zayo. Mijn advies is dan ook om bij hen aan te kloppen. Laat je aan mij weten wat je via die weg van hen verneemt? 💪

Hi @Shilka, dankjewel voor het meedenken! 😊

@lisa: dat er vanaf Zayo geen antwoord meer komt hoeft niets te betekenen. Het staat iedere host onderweg vrij om wel of niet te antwoorden op een ping (wat traceroute gebruikt).De host in hop 5 antwoord niet, en ook binnen het Zayo netwerk lijken er hosts te zijn die niet antwoorden.  Ook de destination hoeft dus niet te antwoorden. En dan zie je dat er veel extra hops verschijnen die geen antwoord geven. Een traceroute geeft dus vaak geen betrouwbare informatie of beter gezegd informatie die niet altijd eenduidig is.

Reputatie 7

Hi @Shilka en @louisL, heel erg bedankt voor de heldere toelichting allebei! 😊 Zo leer ik ook elke dag nog steeds nieuwe dingen. Ervaar je ditzelfde issue nog steeds @Maximillian? Dan ga ik namelijk overleggen met één van mijn collega's van de technische dienst of ik hier een modemswap voor mag uitvoeren of dat ik dit op een andere manier kan oplossen voor je. 

Reputatie 6
Badge

Hi @Shilka en @louisL, heel erg bedankt voor de heldere toelichting allebei! 😊 Zo leer ik ook elke dag nog steeds nieuwe dingen. Ervaar je ditzelfde issue nog steeds @Maximillian? Dan ga ik namelijk overleggen met één van mijn collega's van de technische dienst of ik hier een modemswap voor mag uitvoeren of dat ik dit op een andere manier kan oplossen voor je. 

Hi @Lisa : vraag de TD vooral hoe @Maximillian een ander IP-adres kan krijgen. Een ander modem met een ander MAC adres is een wat omslachtige manier om dat voor elkaar te krijgen.  Het feit dat via een VPN het wel werkt en het voor andere gebruikers vanuit het T-mo netwerk gewoon werkt (dus geen routing probleem) lijkt te onderbouwen dat het IP-adres het probleem is. Een andere modem sturen (wat inderdaad een ander IP krijgt tenzij de DHCP pool volledig verbruikt is) is een onnodig dure oplossing

Reageer