Beantwoord

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn netwerk niet achter een Carrier-grade NAT zit?

  • 5 March 2022
  • 2 reacties
  • 143 Bekeken

Ik gebruik bijna dagelijks een remote access programma "Parsec" (dit is vergelijkbaar met teamviewer of chrome remote, maar beter door minder latency ping en snellere frames).

Hiermee verbind ik met verschillende pcs/netwerken van mensen overal rond de wereld.

Ongeveer een paar weken terug was ik nog bij KPN en toen had ik een static IP-adress, toen had ik geen issues met remote access. Nu sinds ik kort geleden geswitcht ben naar t-mobile heb ik een dynamic IP-adress en zit het netwerk achter een carrier-grade NAT.

Bij Parsec zijn er requirements om te connecten met anderen, een daarvan is dat als beide de host (degene die zijn pc deelt) en de client (degene die connect met de host, dat ben ik dus) achter een carrier-grade NAT zitten, ook wel bekend als Large-scale NAT (LSN) dan is er een error en kan er geen verbinding plaats vinden.

Ik heb op de parsec support site een test gedaan en het blijkt dat ik achter een carrier-grade NAT zit (vroeger toen ik static-ip bij KPN had was dit niet zo), dit betekent dat ik met minder mensen verbinding kan maken terwijl ik dit bijna dagelijks voor werk gebruik en nodig heb.
https://support.parsec.app/hc/en-us/articles/115002601011 (link van parsec error en carrier-grade NAT test)

Er wordt door parsec aangeraden om bij de provider een public static IP address of een dedicated dynamic public IP address aan te vragen om niet meer achter een carrier-grade NAT te zitten.
Wat zijn mijn opties?

icon

Beste antwoord door Anonymous 7 March 2022, 15:24

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Dubbel gepost…

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Younis, zoals @Gerrit078 aangeeft, is dubbel posten niet toegestaan. We pakken het verder op in je eerdere topic. Zo houden we het overzichtelijk en word jij nog sneller geholpen! 😉

Dit topic gaat nu op slot.