Beantwoord

Huawei OptiXstar HN8010Ts standaard wachtwoord wijzigen

  • 30 September 2023
  • 2 reacties
  • 311 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Eergisteren aangesloten bij Odido.

De Zyxel heb ik redelijk makkelijk kunnen aanpassen naar mijn (beperkte) wensen

Heb blijkbaar een XGSPON verbinding , want voor de Zyxel zit de Huawei OptiXstar HN8010Ts die het optische signaal omzet naar internet signaal voor de Zyxel.  Hiervoor had ik een Fritz! modem/router waar dit blijkbaar al in zit.  Enfin zover mijn begrip van de huidige netwerk hardware. 


Nu wil ik het wachtwoord (uit veiligheid overweging) op de Huawei OptiXstar HN8010Ts veranderen. Echter het ipadres is onbereikbaar en dus kan ik er niet op inloggen.  


Mijn vraag is of het IP adres is veranderd met aansluiten op de Zyxel, of is er een beveiliging dat ik niet op de Huawei OptiXstar HN8010Ts kan komen ? 

Hoor graag!

icon

Beste antwoord door TMTV 30 September 2023, 16:13

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RMo2,

Welkom op de Community!

De Huawei is inderdaad niet bereikbaar via de Zyxel. Daarvoor moet je je computer rechtstreeks op de Huawei aansluiten (en de Zyxel dus even loskoppelen). Omdat hij geen automatische DHCP aan boord heeft, zul je dat handmatig moeten regelen. Met Windows gaat dat zo:
Ga naar het Configuratiescherm > Netwerkstatus en -taken weergeven > Adapterinstellingen wijzigen. Klik met de rechtermuisknop op de bekabelde verbinding (Ethernet) en kies Eigenschappen. Zoek in het lijstje naar Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4) en dubbelklik erop. Vul de gegevens als volgt in:

Ga vervolgens in je browser naar 192.168.100.1 en log in met de gegevens op de achterkant van de ONT.

Dit screenshot is van een iets andere ONT, maar ik verwacht weinig verschil. De instelling die je zoekt, staat onder System Tools > Modify Login Password.

Van dat menu heb ik even geen screenshot in de buurt, maar hierboven zie je het staan. Lukt het met behulp van deze info?

Hoi @TMTV 
Is zeker gelukt. 

Bedankt voor het antwoord en de goed uitleg!

Reageer