instabiel internet

  • 18 October 2023
  • 54 reacties
  • 723 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 31 reacties

Goedemiddag.

hier voor hadden wij glasvezel via kpn en nooit problemen gehad. Verbinding was altijd stabiel en zonder problemen. We zijn overgestapt naar Odido de snelheid is op zich het zelfde maar stabiliteit is merkbaar minder.

 

ik heb voor zekerheid verschillende ping testen gedaan. Van me 2 Asus AP naar elkaar en van elke naar de modem van odido hier is geen MS bumps te zien en is allemaal netjes stabiel dus mijn interne netwerk is perfect in orde en ja is getest op bekabeld netwerk want wifi is meestal niet betrouwbaar.

 

Maar als ik naar buiten ping naar bijvoorbeeld google zo wel als op me pc in cmd, als in me AP en in modem van odido zie ik regelmatig 5ms verspringen naar rond 350ms.

 

dit is heel vervelend als je aan gamen bent waar je dit soort dingen niet kunt gebruiken.

 

kan hier naar gekeken worden? Ik heb modem al meerdere keren gereset zonder resultaat.

 

groetjes

 

Erwin

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @Azona, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Zou allereerst voor mij je AP's kunnen loskoppelen en vervolgens de volgende commands kunnen uitvoeren en de pingresults met mij delen? Dan krijg ik namelijk een iets duidelijker beeld van het probleem. Je hebt dan de volgende setup: ONT → Zyxel → Laptop/PC bedraad. Alvast bedankt!

Ping -n 50 1.1.1.1 & Ping -n 50 8.8.8.8

Bekijk origineel

54 reacties

“zie dat het ticket opnieuw gesloten is omdat je een eigen router/switch hebt aangesloten. ”

Dit is dikke onzin. Ik bel jullie speciaal voor meting zonder apparatuur aangesloten is zo dat jullie mensen er mee aan de slag kunnen. En nog zeiken jullie hier om. Wat stel prutsers werken bij jullie?

 

echt totaal geen medewerking van jullie. En nee ik wil dat alles van jullie opgezegd wordt ik wil geen zaken meer met jullie doen als dit niet goed opgelost gaat worden op korte termijn en dat gaat dus via telefoon of via hier niet dan sturen jullie maar een monteur op woensdag dat ik er bij ben en gaat die het maar direct oplossen. Ik ben helemaal klaar met jullie manier van werken.

 

en ik ga geen ene rooie cent van de monteur betalen.

 

Jullie gaan maar goed werk van maken. De manier hoe jullie met klanten en klachten om gaan kan niet.

ik hoor wel datum en tijd waneer ik monteur kan verwachten en zorgt maar dat all nodige apparatuur bij zich heeft om te meten en op te lossen. En dus op WOENSDAG!!!

 

groeten

 

Erwin.

13 dagen en nog niks gehoord? Waneer kan ik een monteur van jullie verwachten die alles direct voor jullie gaat na lopen en het probleem gaat oplossen? De dag waar die op mag komen is bekend dus hoe lastig is het voor jullie dit te regelen? Zo als alles schijnbaar heel lastig.

En grappig jullie het probleem onder kopje “thuisnetwerk” gooien terwijl ik al meerdere malen duidelijk heb aangetoond dit niet het geval is.

 

jullie zijn echt met alles een stel prutsers.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Azona, we hebben afgelopen vrijdag een update met verbeteringen uitgerold voor iedereen met een T-56 modem. Het enige wat je hoeft te doen om ervan te profiteren, is je modem opnieuw opstarten. Na deze update zouden spikes niet meer moeten voorkomen en zou alles soepeler moeten werken! 🙂 Kan je me laten weten of het daarna opgelost is?

@Tommie van Odido 

Het heeft even geduurt en veel geklaag maar dan is het toch eindelijk zo ver.

het is opgelost zo ver deze 1400 pings betreft.

Lag dus niet aan mijn netwerk en dus wel aan jullie kant.

van spikes tot 700ms elke 2/3 minuten + naar max 10ms over 23 ± minuten testen.

nog steeds ben ik ontevreden over de manier hoe dit allemaal gegaan is maar dat laten we maar acterwegen en hopenlijk heeft Odido en zijn medewerkers hier van geleerd.

Vriendelijke groet.

Erwin

Reageer