Beantwoord

Internet en tv vallen regelmatig weg

  • 11 August 2023
  • 9 reacties
  • 41 Bekeken

Hi, 

Regelmatig valt onze totale verbinding weg. Het gaat dan om tv en internet (beide via glasvezel). Dit is erg vervelend, vooral als wij thuis aan het werk zijn. Hij springt dan vaak vanzelf na korte tijd weer aan, maar dan is het leed natuurlijk al geschied. Het gebeurt gemiddeld een paar keer per week. Hoe is dit mogelijk?

icon

Beste antwoord door B00perd00per 11 August 2023, 18:58

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @B00perd00per 

Ervaar je dit probleem via de WiFi of bekabeld of beide?

Welke router heb je en heb je hier nog eigen netwerk apparatuur achter of maak je alleen gebruik van de T-Mobile account? Indien je nog een eigen router, versterker of switch hebt aangesloten dan kan je deze misschien verwijderen en kijken of het alleen met de T-Mobile router beter gaat.

Gaat er verder een rood lampje op de router branden als er geen internet is?

Hallo @B00perd00per 

Ervaar je dit probleem via de WiFi of bekabeld of beide?

Welke router heb je en heb je hier nog eigen netwerk apparatuur achter of maak je alleen gebruik van de T-Mobile account? Indien je nog een eigen router, versterker of switch hebt aangesloten dan kan je deze misschien verwijderen en kijken of het alleen met de T-Mobile router beter gaat.

Gaat er verder een rood lampje op de router branden als er geen internet is?

Hi @Waqqas ,

Ik heb een Draytek router (ik meen model “Vigor”). Mijn tv-box is via een utp-kabel hierop aangesloten. Ik heb verder geen versterkers/switch/eigen router. Dus router in de meterkast, kabel naar tv-box en verder alleen wifi. Of er een rood lampje gaat branden weet ik niet, dat zou ik eens moeten checken als het gebeurt en ik op tijd ben voor ie weer vanzelf internet geeft. Het zijn namelijk vaak maar korte momenten waarop er geen verbinding is en natuurlijk niet te voorspellen. 

Reputatie 7
Badge +15

@B00perd00per 

Eventueel kan je kijken of het na een fabrieksreset wat beter gaat, een fabrieksreset voer je uit door het resetknopje achterop de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Voor een nieuwere router met mediaconverter kom je denk ik ook wel in aanmerking aangezien de Draytek al een best oude modem is en ook geen updates meer krijgt.

@B00perd00per

Eventueel kan je kijken of het na een fabrieksreset wat beter gaat, een fabrieksreset voer je uit door het resetknopje achterop de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Voor een nieuwere router met mediaconverter kom je denk ik ook wel in aanmerking aangezien de Draytek al een best oude modem is en ook geen updates meer krijgt.

Dat heb ik al een aantal keer gedaan, net als stroom eraf e.d. 

Zou fijn zijn om dan inderdaad een nieuwere router te proberen. Hoe gaat dat verder in z’n werk om dat aan te vragen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @B00perd00per, welkom op onze Community!

De DrayTek is inderdaad een verouderd modem en deze ruil ik graag voor je om naar een Zyxel T-50, dit modem is veel stabieler. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Zal ik dit voor je in gang zetten? 

Hey @B00perd00per, welkom op onze Community!

De DrayTek is inderdaad een verouderd modem en deze ruil ik graag voor je om naar een Zyxel T-50, dit modem is veel stabieler. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Zal ik dit voor je in gang zetten? 

Heel graag.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie @B00perd00per, ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in My T-Mobile, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant.  

 

Bedankt voor je snelle reactie @B00perd00per, ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in My T-Mobile, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant.  

 

Thanks. Ik zie nog niks bij open bestellingen in my t-mobile. “Er zijn op dit moment geen lopende bestellingen, wijzigingen of opzeggingen.” Waar kan ik een afspraak maken met de monteur en waar kan ik de zending volgen? 

Reputatie 7
Badge +9

@B00perd00per als het goed is heb je een SMS ontvangen om een afspraak in te plannen met de monteur. Het kost wat tijd voor dat het systeem het in werking gezet heeft. Ik ga er vanuit dat het pakket maandag opgestuurd wordt!

Reageer