Internet probleem T-56 modem.

  • 21 November 2023
  • 13 reacties
  • 96 Bekeken

Hoi .

Sinds een week van ziggo naar odido glasvezel 

Monteur kon mijn deco x20 niet verbinden.

Nu was mij dat gisteravond wel gelukt. 

Alles werkte.

Bij de deco kan je netwerk kabel in en kabel uit.

Maar dan had de tv geen signaal meer.

Dus weer terug gezet.

Vanmorgen waren de deco,s 3 stuks op rod .

Geen internet verbinding.

Div. Apparatuur vanavond wifi uit zetten en weer aanzetten om weer internet verkeer te hebben.

Mijn vraag .

Heeft dit met de instellingen van het modem/router temaken. 

En hoe los ik dit op.


13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Juppeke62 

Als je geen vast bellen hebben dan kan je 1 Deco op de mediaconverter aansluiten dus de Zyxel mag dan in de doos.

Via de app ga je naar more > advanced > IPTV/VLAN inschakelen, internet VLAN 300 prioriteit 0 en mode custom/aangepast.

Na het herstarten van de mediaconverter moet het internet werken.

Ik heb helaas ook vaste telefonie. 

En ook uitgeprobeerd de deco direct achter de mediaconverter te zetten .

Dit wekte ook niet.

Reputatie 7
Badge +15

@Juppeke62 

Kan je de Deco's eens voorzien van een fabrieksreset? Het beste is dan mediaconverter > Zyxel met WiFi uit > Deco's.

Ik heb voor de tv een switch uitgeprobeerd. 

Toen alles spanningsloos gemaakt en de glasvezel box gereset.

Alles werkte.

Heb wel diverse time outs gehad .

Zowel de tv als de deco,s.

Toch een router instelling of probleem.

Reputatie 7
Badge +15

@Juppeke62 

Als je nu enkel de Zyxel hebt aangesloten zonder de Deco's, heb je dan wel gewoon goed internet en alles doet het zonder problemen? Als je de Deco aansluit hoef je niks te wijzigen in de Zyxel.

Ook als ik de deco,s niet gebruik had ik bij de tv op de slaapkamer ook dat ik het signaal kwijt was en de tv moest resetten. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Juppeke62

En wanneer de tv het signaal verliest brandt het lampje op de router dan rood of groen?

Is er een mogelijkheid om de tv rechtstreeks op de router aan te sluiten?

Indien de tv draadloos is verbonden dan kan het misschien zo zijn dat het signaal niet sterk genoeg is en dan kan een WiFi versterker misschien het probleem oplossen.

Tv is bekabelt.

Als deze rechtstreeks op de router is aangesloten heb ik het probleem niet.

Omdat de router is ingesteld dat de tv de hoofdaansluiting is.

Maar met de switch er tussen is de switch de hoofdaansluiting..

Dus ik denk dat de ip in de router veranderd moet worden of anders worden ingesteld.

Maar ik ben geen it specialist. 

Reputatie 7
Badge +15

@Juppeke62

Is het een unmanaged switch of managed switch? Het kan ook met de IGMP snooping instelling in je switch te maken hebben.

In de router hoef je hiervoor niks aan te passen.

Switch is unmanaged. 

Maar deze had ik even geleen voor te testen 

Ik moet er nog een kopen.

Wat zou jij aanraden.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Waqqas Weet vast welke je dan het beste kunt aanschaffen! 

Reputatie 7
Badge +6

@Juppeke62 Is een van de Deco's direct op de Zyxel aangesloten? Ik heb gelezen dat dat problemen kan geven. Een eenvoudige switch (tientje bij de Action) ertussen zou genoeg moeten zijn om dat op te lossen.

Klopt .

Dit heb ik al geregeld.

Bedankt voor je reactie. 

 

Reageer