Beantwoord

ip veranderen lukt niet

  • 5 January 2024
  • 7 reacties
  • 103 Bekeken

hoi ik heb een probleem ik wil mijn ip adress veranderen maar lukt niet ik heb op de web gekeken ik krijg release en renew knop ik druk erop gebeurt niks ik heb in andere topic gekeken en ik zag om je ip te veranderen moet je 24u de modem van de stroom eraf halen dat heb ik geprobeerd maar de ip is nog steeds de zelfde

icon

Beste antwoord door TMTV 9 January 2024, 19:46

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Het dynamische IP adres is inderdaad een stuk statischer geworden.  Alleen een eigen router in plaats van de Zyxel geeft nu nog een ander adres. 

Ik ben opzoek naar zeg maar een router die steeds andere ip geeft als ik hem uit en aan zet heb je idee misschien welke router dit kan doen

Reputatie 7
Badge +6

@MajdKhlif Dan heb je een router nodig waarbij je het MAC-adres aan de WAN-kant kunt aanpassen (spoofen). Dat moet je dan wel handmatig doen; dat gaat niet vanzelf bij opnieuw opstarten. Houd er dan wel rekening mee dat het tot een uur kan duren voordat je verbinding hebt in verband met de DHCP-leasetijd.

Reputatie 7
Badge +16

@MajdKhlif Dan heb je een router nodig waarbij je het MAC-adres aan de WAN-kant kunt aanpassen (spoofen). Dat moet je dan wel handmatig doen; dat gaat niet vanzelf bij opnieuw opstarten. Houd er dan wel rekening mee dat het tot een uur kan duren voordat je verbinding hebt in verband met de DHCP-leasetijd.

Goede oplossing dit! Zorg er ook voor dat je de DHCP dus bypassed van de Zyxel - tenzij je deze compleet vervangt natuurlijk, dan maakt het niks uit. Anders blijf je een ongeldige IP-lease krijgen om de 30-60 minuten en heb je een IP-lease probleem waarbij alles om de haverklap uitvalt.

Reputatie 7
Badge +3

De meeste klanten willen juist altijd hetzelfde IP behouden, dus wat is de onderliggende reden dat iemand dit zou willen.

Heb je last van veel ddos aanvallen, die je denkt op te lossen met constant een andere IP?

Ben dus wel benieuwd welk ‘probleem’ je probeert op te lossen, als er al een ‘probleem’ is.

Ik heb een nieuwe TP-LINK AX23 router gekocht en ik probeer hem te verbinden met zeg maar dat kleine Huawei box(glasvezel) maar ik krijg rode lampje bij het internet ik had gebeld ze zeiden je kan voor half uurtje laten dat heb ik geprobeerd maar ik krijg steeds rode lampje bij internet. Maar als ik hem vanuit de zyxel router verbind dan doet ie wel dan krijg ik groene lampje maar dan sta ik op de ip van de zyxel dus de oude ip

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @MajdKhlif ,

Heb hier onder twee topics met veel informatie:
 

 

Hopelijk kom je hier verder mee.😉

Reageer