IPTV Block

  • 11 February 2024
  • 3 reacties
  • 250 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb een Zyxel DX5401-B0 V5.17 en sinds 5 dagen heb ik geen IPTV meer. Als ik een hotspot gebruik, werkt het. Voor de rest werkt alles goed.

Ideeën?

Bedankt


3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @princess_susanne, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Welke aanbieder gebruik jij? Het is officieel natuurlijk erg grijs gebied qua het toestaan van dergelijke aanbieders dus ik vind het lastig om hier iets zinnigs over te zeggen en wil eigenlijk geen officiële ondersteuning bieden op ons platform, maar ik snap je vraag en ga niet jokken en zeggen dat ik het zelf nooit geprobeerd/gebruikt heb dus bij deze: er is geen blacklisting, maar ik weet wel uit eerdere topics dat sommige aanbieders zelf geblacklist worden en daardoor vanuit de DHCP het toegewezen IP een signaaltje krijgt dat deze verbinding/stream niet helemaal zuiver is. @TMTV Ik dacht dat jij hier vorig jaar toen goed mee geholpen hebt, maar kan me vergissen: wat kunnen we hier aan doen, denk je? 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @princess_susanne (en @Jason van Odido),

Misschien heb je hier op de Community topics voorbij zien komen dat sommige externe IPTV-diensten niet werkten in combinatie met de DX5401, maar die problemen zijn lang geleden middels een firmware-update opgelost. Alle versies beginnen met V5.17, dus dat zegt niet zo veel. Het laatste deel laat de exacte versie zien. Momenteel is dat volgens mij b21_1129_2. Alleen als je pas net klant bent, zou het kunnen dat je nog een oudere versie hebt, omdat routers een tijdje in de doos zitten voor ze aangesloten worden.

Odido blokkeert zeker geen IPTV-diensten van andere aanbieders. Bovendien begrijp ik dat het wel gewerkt heeft. Ik denk dat de suggestie van Jason, een blokkade vanuit de IPTV-provider, het meest waarschijnlijk is. Daarom zou ik contact met hen opnemen en vragen of ze dat inderdaad doen. Ik heb hier vaker gelezen dat dat de oplossing bleek. Om toch nog wat zaken in je eigen netwerk uit te sluiten: kun je de box bekabeld aansluiten op de router? Dan weten we zeker dat het geen wifi-probleem is.

Hopelijk heb je hier iets aan. Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Hoi,

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb geen netwerkinstellingen gewijzigd, maar het werkte gewoon niet meer. Zoals ik al zei, met een Nederlandse VPN werkt het.
Mijn modem versie

  • DX5401-B0
  • V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2

Reageer