Beantwoord

IPv6 verbinding nodig voor werk

  • 20 September 2023
  • 8 reacties
  • 2456 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Ik heb een hosting bedrijf met een goot aantal servers die alleen op IPv6 werken. Van de 80 servers die ik beheer hebben er maar 4 een IPv4 verbinding. Het grootste deel van de servers kan ik dus niet bereiken met mijn Odido SIM. Dit belemmert mij als ik bijvoorbeeld op vakantie problemen moet oplossen voor mijn werk, dat komt elk jaar wel eens voor.

Ik zie in andere topics dat Odido nog geen plannen heeft om IPv6 te ondersteunen. Is daar al verandering in?

Zijn er andere mobiele providers die wel IPv6 ondersteunen? Ik ben bereid om te wisselen van provider en er iets extra voor te betalen.

 

Groetjes,

Wim (pixeldrain.com)

icon

Beste antwoord door eric 20 September 2023, 12:55

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Fornax96 ,

Het klopt dat Odido mobiel geen IpV6 adressen uitgeeft. Als dit voor jou dus een must is, dan kun je van een ipv6 tunnel broker gebruik moeten maken.

 

 

Reputatie 2

Hoi @Fornax96 ,

Het klopt dat Odido mobiel geen IpV6 adressen uitgeeft. Maar dat geldt voor alle Mobiele providers in Nederland. Als dit voor jou dus een must is, dan zul je van een ipv6 tunnel broker gebruik moeten maken.

Dit is wel teleurstellend. Het lijkt mij dat het IP adressen tekort juist voor mobiele providers goed te voelen is. Waarom blijven we dan maar vasthouden aan verouderde techniek? Waar gaat het in Nederland fout terwijl zo veel andere landen wel IPv6 LTE hebben?

Reputatie 2

Volgens dit artikel ondersteunt KPN al drie jaar IPv6 op hun simkaarten. Dus dan moet ik daar maar naar overstappen: https://forum.kpn.com/mobiel-15/ipv6-voor-het-mobiele-netwerk-479605/index3.html

Reputatie 1

Zou fijn zijn als het eindelijk eens gaat gebeuren. Ook ik heb IPv6 steeds vaker ook vanuit huis voor werk nodig om verschillende servers te bereiken, jullie weten ook dat tunnelbrokers een lapmiddel zijn en geen oplossing. Dit is voor veel doeleinden niet werkbaar.

Doe mee met alle andere zichzelf respecterende ISP's en zet het aan op je netwerk alstublieft! 

 

Ter lering en de vermaak, jullie hebben hem vast al gezien, maar hierbij alsnog: 

 

Reputatie 3

Zou zeker fijn zijn als we ipv6 krijgen netwerk is vernieuwd glasvezel tot 8gibit 

Reputatie 7
Badge +16

Hier is al een centraal topic voor: Wanneer gaat T-Mobile IPv6 ondersteunen? | Odido community. Onze moderators reageren daarin met informatie wanneer mogelijk. Laten we het beperken tot één topic zodat we het overzicht bewaren. Bedankt!

Dit topic gaat nu op slot.

Nog steeds geen (IPV6) adres uitgebreid, nou echt ongelofenlijk met die (ODIDO) als internet provider bedrijf team schanden..!?

 

🤦 = 🙄

 

Tvg - En trouwens het topic staat nog steeds open, zogenaamd op slot heel duidenlijk te zien hoor meneer de 

@Jason van Odido

 

🗨️ = 🔓

 

(⁠ ͠⁠°⁠ ͟⁠ʖ⁠ ⁠°͠⁠ ⁠)

 

Reputatie 7
Badge +16

@Huyar_2170 Laten we het alsjeblieft netjes houden! 😄 Ik snap de frustratie en verwarring helemaal en we doen oprecht ons best zoveel mogelijk informatie in te winnen voor jullie. Het centraliseren tot 1 algemeen topic helpt daarin enorm, vandaar mijn reactie. Het slotje eraf halen, was ik zelf per ongeluk haha.