Kan geen games starten op de PS5

  • 1 February 2024
  • 5 reacties
  • 178 Bekeken

Sinds eind vorig jarig ben ik ook overgestapt naar glasvezel van Odido. Hierbij heb ik een nieuwe modem ontvangen, de T-56.

Met de T-50 had ik nooit problemen. Nu kan ik een game zoals Destiny 2 opstarten, maar in game kan ik niks. Ik word uit matches gegooid, omdat mijn verbinding niet goed is. 

Ik heb altijd draadloos mijn games gespeeld. Maar nu kan ik al ruim een maand geen game spelen. Andere spellen kan ik wel spelen, maar ondervind dan een hoop lag.  (Ik heb trouwens al 4 keer gesproken met iemand van Odido).

Wat kan ik hieraan doen? 

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi @Anshari, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic bent gestart. Heb je hier alleen last van met Destiny 2? Of merk je dit ook in je dagelijkse internet verbruik? Ik heb je verbinding onder de loop genomen en hier is niks raars op te zien. Je wifi-netwerk is uitstekend. Mag ik je vragen om een volledige powerflip uit te voeren en om UPnP op het modem uit te schakelen. Dan kunnen we de enige puntjes uitsluiten. Alvast bedankt.

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

UPnP uit zetten 

  • Ga naar https://192.168.1.1/ in een web browser. 
  • Klik links op het hamburger menu en ga naar - Netwerk instellingen - Thuis Netwerk. 
  • Klik op UPnP en zet de twee toggles uit.

 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Anshari, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic bent gestart. Heb je hier alleen last van met Destiny 2? Of merk je dit ook in je dagelijkse internet verbruik? Ik heb je verbinding onder de loop genomen en hier is niks raars op te zien. Je wifi-netwerk is uitstekend. Mag ik je vragen om een volledige powerflip uit te voeren en om UPnP op het modem uit te schakelen. Dan kunnen we de enige puntjes uitsluiten. Alvast bedankt.

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

UPnP uit zetten 

  • Ga naar https://192.168.1.1/ in een web browser. 
  • Klik links op het hamburger menu en ga naar - Netwerk instellingen - Thuis Netwerk. 
  • Klik op UPnP en zet de twee toggles uit.

 

Goedemiddag @Tommie van Odido 

Bedankt voor de snelle reactie. 

Ik heb gedaan wat jij mij hebt aangeraden. Had ik al een aantal keren gedaan, maar nu nogmaals. 

Er is niet veel veranderd. Het mooie is dat een snelheidstest op mijn telefoon goed is. Maar een speedtest op de ps5 geeft anders aan. Het lijkt wel een blokkade. Met de oude modem, de T-50, had ik dit probleem niet. Helaas moest ik de oude retour doen en sindsdien kan ik bepaalde games niet of heel slecht spelen. Zoals call of duty, predecessor en Destiny.

Ik voeg een aantal foto's toe met resultaten van de test. De uploadsnelheid is heel laag, bij de T-50 was dit veel hoger en had ik vrijwel geen problemen.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Anshari,

Ik heb een update gepushed naar je modem. Kan je eens checken of de games nu wel werken voor je. 

 

Hi @Sven-Odido ,

Ik kan weer Gamen zonder frustraties. Deze update heeft voor mij gewerkt! Vriendelijk bedankt voor de snelle hulp!

Hallo, 

Ik heb het zelfde probleem: Powerflip en UPnP uitgezetspeedtest meerdere keren uitgevoerd, maar nog steeds slome en geen verbinding op mijn PS5, daarnaast een wifi versterker ontvangen die het ook niet verbeterd. Inmiddels 5 medewerkers gesproken. (playstation doet het wel bij andere thuis) Kun je z.s.m. kijken naar mijn probleem @Sven-Odido 

Reageer