lan kabel aansluiten op deco,lukt niet

  • 4 December 2023
  • 5 reacties
  • 72 Bekeken

Ik heb met mijn deco x60 set, mijn netwerk overgenomen en de t56 weg gedaan en daarna de deco geconfigureerd met vlan 300, prio 0. Dat werkte allemaal, maar als ik nu de lan kabel aansluit op de master krijgt mijn apparaat geen connectie. Weet iemand waardoor dit komt? Of is het normaal?  Mijn master staat in de meterkast en daar heb ik een lan kabel die naar boven gaan, maar ik krijg dan vervolgens geen connectie. 

Waqqas 4 maanden geleden

Hallo @tech030 

Na het inschakelen van internet VLAN vul je bij VLAN 300 in en prioriteit 0. Zorg dat de connectie type DHCP.

Het helpt om na het opslaan de mediaconverter voor even van het stroom te halen. Mocht het nog niet werken heb je dan wel internet als je de Zyxel weer aansluit?

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tech030 

Na het inschakelen van internet VLAN vul je bij VLAN 300 in en prioriteit 0. Zorg dat de connectie type DHCP.

Het helpt om na het opslaan de mediaconverter voor even van het stroom te halen. Mocht het nog niet werken heb je dan wel internet als je de Zyxel weer aansluit?

Hallo @tech030 

Na het inschakelen van internet VLAN vul je bij VLAN 300 in en prioriteit 0. Zorg dat de connectie type DHCP.

Het helpt om na het opslaan de mediaconverter voor even van het stroom te halen. Mocht het nog niet werken heb je dan wel internet als je de Zyxel weer aansluit?

Beste Waqqas, ik heb draadloos internet met de decos, maar als ik de kabel aansluit op mijn master deco voor bekabelde internet, werkt dat niet, dus gaat vooral om de kabel bij master, heb even in de dhcp settibgs gekeken, en zag daar dat dhcp begint bij 192.168.68.xx tot en met 192.168.71 dat klopt niet helemaal denk ik

Reputatie 7
Badge +15

@tech030 

Verkeerd gelezen 😅

Ik zou de Deco even voorzien van een fabrieksreset en alles opnieuw instellen.

@tech030

Verkeerd gelezen 😅

Ik zou de Deco even voorzien van een fabrieksreset en alles opnieuw instellen.

Heb de deco pas 1 dag, dus ik weet niet of dat zoveel zin heeft, maar had nog even gekeken bij internetverbinding, heb dynamic ip geselecteerd als internet connectie type moet dit?

Reputatie 7
Badge +15

@tech030 

Dat klopt, wellicht kan je nog een andere unit als master gebruiken?

Reageer