Mailserver in een NAS en uitgaande smtp server van T-Mobile

  • 15 July 2023
  • 9 reacties
  • 175 Bekeken

Reputatie 2

Momenteel niet “echt” een probleem, maar toch wil ik dat hier vragen…...

Ik zit nu nog bij de KPN en gebruik een eigen mailserver op een NAS. Dat werkt perfect. Ik ontvang via Thunderbird pop3 e-mail (NAS), maar verstuur de e-mail daar niet mee. Ik gebruik dan de uitgaande (SMTP) e-mail server van de KPN. Dat versturen van e-mail is niet zo vanzelfsprekend via de provider die je hebt. Zo heeft Freedom dit dus “afgeschermd” dat je niet met een niet freedom domein e-mail kunt versturen en wanneer dit ook zo is bij T-Mobile heb ik een probleem wanneer ik overstap naar T-Mobile…...

Tommie van Odido 9 maanden geleden

@gensnet ik ben niet bekend met de domeinen die je opnoemt. 

Ben je al klant bij ons of nog niet? We zijn namelijk bezig met het uitfaseren van onze e-mailservice. Het is niet meer mogelijk voor nieuwe klanten om een e-mail aan te maken.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @gensnet, ik ben bang dat ik je vraag nog niet helemaal in de juiste context zie. Je wilt weten of T-Mobile ook externe mail servers zoals die van Thunderbird ondersteunt of snap ik de vraag verkeerd? Volgens mij is hier nooit een probleem mee geweest, behalve dat we gedurende een periode wat meer te maken hebben gehad met blacklisting omdat mensen te veel inkomend of uitgaand verkeer hadden dat door deze diensten als onveilig werd bestempeld. 

Reputatie 2

Hoi @gensnet, ik ben bang dat ik je vraag nog niet helemaal in de juiste context zie. Je wilt weten of T-Mobile ook externe mail servers zoals die van Thunderbird ondersteunt of snap ik de vraag verkeerd? Volgens mij is hier nooit een probleem mee geweest, behalve dat we gedurende een periode wat meer te maken hebben gehad met blacklisting omdat mensen te veel inkomend of uitgaand verkeer hadden dat door deze diensten als onveilig werd bestempeld. 

Dan zal ik het héél kort zeggen. Is het mogelijk dat je met ieder “vreemd” domein dan met het domein T-Mobile (bv. gensnet of heerenveenopinternet) met smtp T-Mobile e-mail kunt versturen? Dat heb ik nodig om met “vreemde” domeinen e-mail te kunnen versturen via smtp server van T-Mobile. Dat kan bij de KPN. Het is geen enkel probleem om met een “vreemd” domein met de smtp server van de KPN e-mails te versturen.

Nu verstuur ik met de smtp server van de kpn e-mails van het domein gensnet.nl of andere domeinen.

Kun je dus ook met de smtp server van t-mobile e-mails versturen van het domein gensnet.nl of andere domeinen?

Reputatie 7
Badge +9

@gensnet ik ben niet bekend met de domeinen die je opnoemt. 

Ben je al klant bij ons of nog niet? We zijn namelijk bezig met het uitfaseren van onze e-mailservice. Het is niet meer mogelijk voor nieuwe klanten om een e-mail aan te maken.

Reputatie 2

@gensnet ik ben niet bekend met de domeinen die je opnoemt. 

Ben je al klant bij ons of nog niet? We zijn namelijk bezig met het uitfaseren van onze e-mailservice. Het is niet meer mogelijk voor nieuwe klanten om een e-mail aan te maken.

Dat je niet bekend bent met de genoemde domeinen is voor jou niet belangrijk. Voor mij belangrijk is dat je met bijv. genoemde “vreemde" (“vreemd” is anders dan van het domein T-mobilethuis.nl) domeinen via de smtp.t-mobilethuis.nl server (poort 587) e-mails kunt versturen. Ontvangen van po3 e-mails (poort 995) is geen enkel probleem omdat ik die ontvang via een eigen mailserver.

Reputatie 7
Badge +9

@gensnet daar durf ik geen concreet antwoord op te zeggen maar ik ga er vanuit dat dit niet mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +4

Dat je niet bekend bent met de genoemde domeinen is voor jou niet belangrijk. Voor mij belangrijk is dat je met bijv. genoemde “vreemde" (“vreemd” is anders dan van het domein T-mobilethuis.nl) domeinen via de smtp.t-mobilethuis.nl server (poort 587) e-mails kunt versturen. Ontvangen van po3 e-mails (poort 995) is geen enkel probleem omdat ik die ontvang via een eigen mailserver.

Nee je kan de T-Mobile Thuis niet gebruik voor andere domeinen, alleen voor de t-mobilethuis.nl 

 

Reputatie 1

Hi,

 

Ik lees het antwoord van Tommie en daar geeft die aan dat klanten geen nieuwe mail adressen meer kunnen aanmaken. Geldt dit ook voor bestaande klanten met een huidig t-mobile thuis mail adres? Gaat die dan op termijn ook verdwijnen net als bij tele2 ( die zijn ook bezig met het uitfaseren van tele2 mail adressen ) Ik vraag dit voor een vriend die wel klant is bij t-mobile zodat ik hem kan informeren dat die beter een g-mail adres kan aanmaken voor belangrijke zaken die per mail worden geregeld. Zijn tele2 mail adres is ondertussen bij tele2 reeds opgeheven.

Reputatie 2

Dat je niet bekend bent met de genoemde domeinen is voor jou niet belangrijk. Voor mij belangrijk is dat je met bijv. genoemde “vreemde" (“vreemd” is anders dan van het domein T-mobilethuis.nl) domeinen via de smtp.t-mobilethuis.nl server (poort 587) e-mails kunt versturen. Ontvangen van po3 e-mails (poort 995) is geen enkel probleem omdat ik die ontvang via een eigen mailserver.

Nee je kan de T-Mobile Thuis niet gebruik voor andere domeinen, alleen voor de t-mobilethuis.nl 

 

Dàt wilde ik weten. Dan kan ik dus niet meer met de eigen mailserver via de uitgaande smtp.t-mobilethuis.nl server van “vreemde” domeinen e-mails versturen :-( Dat kan dus wel met de KPN uitgaande smtp mail.kpnmail.nl server…………..

Reputatie 1

Hoi All

Mijn vraag die ik hier boven stelde is beantwoord middels onderstaande topic.

Des

Reageer