Beantwoord

Mediaconvertor nog oorspronkelijk van KPN, moet deze vervangen worden?

  • 24 December 2022
  • 58 reacties
  • 1065 Bekeken


Toon eerste reactie

58 reacties

Reputatie 7
Badge +14

@peter-keetfm welke firmware versie heb jij dan?

Reputatie 3

Bedankt zover ,morgen de fritzbox  er aan hangen en opnieuw proberen   ik hoop dat er morgen iemand standby is ,om ons hierdoor heen  te loodsen .  Ps Peter waar staat die FM voor ? Mvg Ricardo .

Reputatie 7
Badge +15

@Bernase 

Met het T-Mobile profiel zullen er maar 2 LAN poorten werken dus je kan het beter doen zoals in dit topic :

https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-566/eigen-fritz-box-7590-op-t-mobile-netwerk-345509?postid=1673258#post1673258

Zo zullen alle 4 de LAN poorten werken.

@peter-keetfm welke firmware versie heb jij dan?

7.56 maar ik heb een andere Fritzbox.

Firmware maakt niet zoveel uit.

Mits je een hele oude Fritzbox hebt ik verwacht dat de 7590 gewoon het T-mobile profile heeft.

Mijn Fritzbox 5590 komt ook uit Duitsland.

Draaide op Kpn met AON SFP module.

Nu bij T-Mobile met GPON SFP module.

Bij een Fritzbox is het belangrijk dat de regio goed staat.

Anders kun je niet de juiste provider selecteren.

@Bernase 

De FM staat voor dat ik vroeger FM zenders bouwde.

En een radio piraat ben geweest.

Ik kan je met de Fritzbox wel verder helpen hier.

Maar ik verwacht na dat je de juiste regio en dan na de reboot het T-mobile profiel hebt gekozen het gewoon werkt.

 

 

 

 

 

 

@Bernase

Met het T-Mobile profiel zullen er maar 2 LAN poorten werken dus je kan het beter doen zoals in dit topic :

https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-566/eigen-fritz-box-7590-op-t-mobile-netwerk-345509?postid=1673258#post1673258

Zo zullen alle 4 de LAN poorten werken.

Dat is niet meer zo.

Met het T-mobile profile werken alle LAN poorten gewoon.

Reputatie 3

Oke peter dan was mijn gedachte  over de (FM)  weer goed . Oke bedankt wellicht tot morgen en Tabe ! Mvg Ricardo 

 

Reputatie 3

 

Reputatie 7
Badge +15

@Bernase

Met het T-Mobile profiel zullen er maar 2 LAN poorten werken dus je kan het beter doen zoals in dit topic :

https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-566/eigen-fritz-box-7590-op-t-mobile-netwerk-345509?postid=1673258#post1673258

Zo zullen alle 4 de LAN poorten werken.

Dat is niet meer zo.

Met het T-mobile profile werken alle LAN poorten gewoon.

@peter-keetfm Ik had een paar weken geleden een Fritzbox 4060, eerst met TM profiel getest en daarna met andere > VLAN 300 en via het profiel was het nog gewoon 2 LAN poorten en met VLAN 300 4 LAN poorten 

@Bernase 

Als je morgen inlogt in de Fritzbox ga naar.

Systeem < Regio en taal - kies hier Nederland

De Fritzbox start opnieuw op.

Daarna ga naar Internet < Toegangsgegevens < Internettoegang - bij Aanbieder Selecteer T-Mobile Thuis.

Je komt er vast wel uit.

Succes morgen 👍

 

Reputatie 3

Bedankt Peter ook namens de wederhelft aan deze zijde  ,we gaan het morgen  nog een keer proberen  👍🦊  mvg  Ricardo 

@Waqqas

Ik heb achter LAN 4 mijn Nvidia Shield tv pro zitten en werkt gewoon.

Maar stel dat lan 3 en 4 niet werkt met de 7590 is het vlan 300 gebeuren zo ingesteld.

 

 

@peter-keetfm Ik had een paar weken geleden een Fritzbox 4060, eerst met TM profiel getest en daarna met andere > VLAN 300 en via het profiel was het nog gewoon 2 LAN poorten en met VLAN 300 4 LAN poorten 

Wel een vreemd verhaal de Fritzbox 4060 heeft maar 3 LAN poorten.

Heeft U wel wat aangesloten op poort 3 met het T-mobile profile.? (Als test)

Na mijn weten zijn alle poorten “open” voor alle apparaten op een Fritzbox met het (nieuw) T-mobile profile.

Bij mij werkt het i.i.g. probleem loos.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@peter-keetfm

Oja, je hebt gelijk hij had maar 3 LAN poorten maar de 3rde LAN poort werkte niet toen ik de STB aan had gesloten (eigen mediaspeler) en op LAN poort 1 & 2 wel. Met VLAN 300 deden alle 3 de LAN poorten het.

Reputatie 3

@peter-keetfm  

Het begin is er! De Fritzbox werkt, inderdaad was de taal naar Nederlands gezet maar de landspecifieke instellingen stond nog op Duitsland. Hierna kon ik T-mobile Thuis inderdaad instellen en is de update doorgevoerd. Wifi werkt. Het ene apparaat door de QR code, een ander weer door de WPS knop in te drukken of het wachtwoord in te vullen. 🤷‍♂️ Alleen de Rotel blijft eigenwijs en wil niet connecten met het internet. 

 

Nu dient ook het volgende probleem zich aan. Ik heb inderdaad alleen Lan poort 1. Hoe krijg ik de anderen werkend? Met de verbindingsinstellingen kan ik niks (ik las over VLan). Ik durf niet teveel aan te klikken of te veranderen, geen idee wat er dan gebeurt.

 

Als het goed is werkt het met de laatste firmware het T-mobile profiel met alle poorten.

Systeem<Update <Nieuw Fritz!os zoeken.

Als dat niet werkt vlan 300 methode.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Bernase 

Alle poorten kun je configureren op VLAN=300. Dat de internet Vlan van T-Mobile.

Ik heb zelf geen Fritzbox om je screenshots te sturen, maar als je door de menu's heen loopt staat misschien voor LAN poort 2 en 3 wel een andere VLAN ingesteld die je dan kunt wijzigen.

Reputatie 3

Bedankt voor het reageren, Op de 2e foto staat laatste update is dat niet goed dan ? Mvg Ricardo 

@Bernase 

Ja dat is de laatste firmware.

Andere aanbieder

En bij vlan id 300 in vullen.

Het kan zijn dat het bij jou iets anders is.

(Glasvezel met je even overheen lezen ik heb een Fritzbox fiber)

 

Reputatie 7
Badge +15

@Bernase

Met het T-Mobile profiel zullen er maar 2 LAN poorten werken dus je kan het beter doen zoals in dit topic :

https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-566/eigen-fritz-box-7590-op-t-mobile-netwerk-345509?postid=1673258#post1673258

Zo zullen alle 4 de LAN poorten werken.

@Bernase in bovenstaande link kun je de instellingen overnemen.

Wel vreemd dat bij mij alle 4 en de 5e WAN<LAN poorten gewoon werken met het T-mobile profiel.

 

@Bernase

Met het T-Mobile profiel zullen er maar 2 LAN poorten werken dus je kan het beter doen zoals in dit topic :

https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-566/eigen-fritz-box-7590-op-t-mobile-netwerk-345509?postid=1673258#post1673258

Zo zullen alle 4 de LAN poorten werken.

@Bernase in bovenstaande link kun je de instellingen overnemen.

En in dat topic wordt ook gezegd dat de 4 poorten gewoon werken met het T-mobile profile.

Vreemd allemaal.

 

Reputatie 3

Goedemorgen heren technische  ondersteuning,  heel erg bedankt voor jullie inzet. Het is gelukt, (bijna) alles werkt nu . Wifi en alle 4 lan poorten ook . Heel erg bedankt . De oplossing hier was de VLAN300 methode van @Waqqas. Dit was alleen mogelijk door het invullen van een 'andere aanbieder' ipv T-Mobile. Alhoewel je niet ziet dat alle poorten werken -de 'lampjes' in het menu zijn niet groen- was het een kwestie van proberen.  🙂🙂🙂🙂  🦊🦊

Nu nog uitvogelen waarom de Rotel de Fritzbox wel ziet maar niet wil accepteren. Hij geeft steeds aan dat het wachtwoord  niet goed is .wachtwoord  op het kaartje van de fritzbox  .mvg Ricardo

Nogmaals bedankt  mvg Ricardo 🙂🙂🙂🙂👍👍👍👍👍👍👍.

Reputatie 7
Badge +15

@Bernase 

Goed dat alles werkt, kun je de Rotel een (netwerk) reset geven oid?

Goedemorgen heren technische  ondersteuning,  heel erg bedankt voor jullie inzet. Het is gelukt, (bijna) alles werkt nu . Wifi en alle 4 lan poorten ook . Heel erg bedankt . De oplossing hier was de VLAN300 methode van @Waqqas. Dit was alleen mogelijk door het invullen van een 'andere aanbieder' ipv T-Mobile. Alhoewel je niet ziet dat alle poorten werken -de 'lampjes' in het menu zijn niet groen- was het een kwestie van proberen.  🙂🙂🙂🙂  🦊🦊

Nu nog uitvogelen waarom de Rotel de Fritzbox wel ziet maar niet wil accepteren. Hij geeft steeds aan dat het wachtwoord  niet goed is .wachtwoord  op het kaartje van de fritzbox  .mvg Ricardo

Nogmaals bedankt  mvg Ricardo 🙂🙂🙂🙂👍👍👍👍👍👍👍.

Die lampjes van de LAN poorten gaan ook alleen branden als er wat op aangesloten zit. (Zie mijn screenshot)

Heb je wel geprobeerd met het T-mobile profile wat op poort 3 of 4 aan te sluiten.

Dat werkt namelijk gewoon.

I.i.g. geval hier en bij de door mij aangehaalde link bij een andere gebruiker die ook een 7590 gebruikt.

 

Ik vraag dit omdat het nu niet meer nodig zal zijn om vlan 300 te gebruiken in de laatste firmware van een Fritzbox.

 

Reputatie 3

@peter-keetfm 

Hoy Peter ,het werkt echt niet met t mobile  profiel, nogmaals bedankt voor uw hulp & inzet . het enige wat niet werkt is om de Rotel tuner draaiend  te krijgen .

Mvg 

Reageer