Beantwoord

Mediaconvertor nog oorspronkelijk van KPN, moet deze vervangen worden?

  • 24 December 2022
  • 58 reacties
  • 1070 Bekeken


Toon eerste reactie

58 reacties

Reputatie 3

Oke dat onderste verhaal hebben we ook gedaan  ik bedoel de wan van de fritzbox op de Huawei gpon ont aan sluiten  en het t mobile profiel .

@Bernase

Je hebt een Huawei GPON ONT. ?

Die oude is een AON nt.

Sluit deze NOOIT op het GPON netwerk aan.

Jij zorgt er dan voor dat alle klanten op die glasvezel splitter down gaan.

Betreft de Fritzbox je moet van de Huawei GPON ONT met een netwerk kabel naar de wan poort van je Fritzbox gaan.

En in de Fritzbox stel je het T-mobile profile in.

 

Reputatie 7
Badge +14

@Bernase , dat grove taalgebruik graag achterwege laten. 

Als t-mobile een werkende verbinding heeft opgeleverd met de bijbehorende apparatuur is "job done". Als zij de oplossing met de oude KPN apparatuur niet ondersteunen, dan is het maar goed dat de ONT vervangen is.

Jij mag onder de nieuwe regulering zeker eigen apparatuur gebruiken,  een ONT en een router.  Dit is echter zonder verdere ondersteuning van de provider. De leverancier van die andere apparatuur zal je verder support  moeten geven. Gelukkig is er ook nog het forum met vele hobbyisten die het ook leuk vinden om mee te denken. Maar dan wel pragmatisch,  zoals @Waqqas . De ONT is gewoon ingewikkelder dan de Zyxel vervangen door de Fritzbox. Daar is al veel ervaring mee op dit forum en bij de leverancier! Hopenlijk kun jij jouw eigen configuratie in orde maken.

Reputatie 3

Ja we hebben xgspon en de monteur  heeft de oude converter zoals hier boven op de foto ,vervangen voor een  door t mobile geleverde Huawei  een extra kastje .maar ik wil liever de oude alles in een kastje weer terug plaatsen maar werkte niet met die kut zyxel  router .  En ik wil de nieuw gekochte fritz box  7590 aan de praat krijgen .je mag

 sinds vorig jaar je eigen router kiezen . Bovendien heeft de monteur de cat 7 kabels geknikt omdat die s router geen aan sluitingen  aan de onderkant heeft dus heb ik weer nieuwe kabels moeten trekken .en ik had nog gezegd dat hij ze niet hoefde in te pluggen dat ik dat zelf deed . Jammer  mvg Ricardo 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bernase 

Welke mediaconverter heb je gekregen van T-Mobile. Er zijn 3 glasvezel technologieën AON, GPON en XGSPON dus niet elke mediaconverter zal werken. Je kan dus beter de door T-Mobile geleverde mediaconverter gebruiken.

Bij het instellen van de Fritzbox kan je bij aanbieder kiezen voor andere, VLAN 300 en connectie type DHCP.

Reputatie 3

Hallo, het hier boven beschreven verhaal gaat mij ook aan . Ik heb hier 2 vragen over.  Het vreemde is dat ik de oude converter  terug heb geplaatst , en het bij mij niet meer werkt .dit in samenwerking  met  de zyxel t 56 het zag er strak uit met de oude converter alles in een kastje . Vraag 2 ik heb een nieuwe fritsbox 7590 ,maar krijg deze niet werkend .wat doe ik verkeerd  mvg Ricardo 

Reputatie 1

Dank voor je antwoord, prodigy! Dan laat ik hem lekker hangen.

Fijne kerst nog!

Deze NT is bij KPN nog ‘actueel’ en behoeft geen vervanging.

Normaliter wordt een T-Mobile verbinding door de Guidion monteur opgeleverd met een losse media converter en niet met de KPN NT maar als dit al jaren werkt, lekker laten zitten, is een mooiere oplossing dan wat T-Mobile heeft.

Reageer