Ik heb sinds januari een glasvezel verbinding van Odidio en sinds die tijd kan ik geen email meer ontvangen of versturen. Blijkt nu dat het IP adres dat ik van ODIDO heb gekregen op een spamlijst staat.
Helpdesk van ODIDO geeft aan hier niets voor te kunnen, willen en zullen doen.
Als ik in het Zyxel modem het IP adres release en opnieuw ophaal krijg ik steeds hetzelfde IP adres.
wat nu??? Bij Spamhaus kan ik alleen het ipadres laten verwijderen als ik een eigen mailserver draai…. en dat heb ik niet.
Als je je mail niet op kan halen bij is.nl, dan denk ik niet dat dat komt door de spamhaus listing van je ip adres. Zo werkt dat namelijk gewoon niet. (En als het wel zo zou zijn, dan is dat een fout van je mail provider. Maar ik kan me dat bijna niet voorstellen.)
Dan wat betreft je spamhaus listing. Ikzelf (en jij wschl. ook) sta met mijn Odido ip adres op de zogenaamde policy blacklist (en daardoor ook op gecombineerde blacklists). Op deze lijst staan ip adressen van thuisverbindingen, waarvan de providers zeggen dat de gebruikers ervan geen mail moeten versturen, tenminste niet direct via poort 25. Zo bezien is de opname dus terecht, want Odido wil niet dat je je thuisverbinding gebruikt om direct mail uit te sturen (daarom blokkeren ze ook uitgaande poort 25). Het is dan ook logisch dat ze “jouw” ip adres niet van deze lijst halen.
Je ip adres bij spamhaus checken kan hier: https://check.spamhaus.org/ Ook volgt dan uitleg over de policy blacklist, als je daarop staat.
Bekijk origineel