Nieuw modem, slecht geluid

  • 8 April 2024
  • 5 reacties
  • 40 Bekeken

Vandaag heb ik het nieuwe Zyxel-T45 modem aangesloten op aanraden van Odido. Het vorige modem trok de up/download snelheid kennelijk niet. Na een hoop gehannes alle apparatuur weer aangesloten en nu valt het mij op dat het geluid van de tv veranderd is. Het klinkt alsof het geluid uit een Pringles container komt. En dat terwijl ik niet aan mijn soundbar of tv heb gezeten. Letterlijk de oude modem ontkoppeld en de nieuwe precies zo aangesloten als de vorige. 

Is er iemand hier die een verklaring heeft voor deze vreemde verandering en liever nog, een oplossing? 

MvG Jowan

Tommie van Odido 22 dagen geleden

Hi @Jowan Polderdijk, welkom op onze Community!

Het klinkt misschien gek maar heb je de soundbar wel goed gekoppeld aan je tv? Komt het geluid niet uit je tv in plaats van de soundbar? Anders zou ik toch een andere HDMI-kabel proberen. Dit lijkt namelijk niet op een issue met het modem. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jowan Polderdijk 

Kun je de mediaconverter eens herstarten door de stroom er even af te halen?

En is de verandering in geluid alleen bij tv van Odido of ook bij YouTube bijvoorbeeld?

Het herstarten van de mediaconverter maakt geen verschil. Het probleem doet zich alleen voor bij odido-tv. YouTube, pathé thuis, viaplay etc doen het verder prima. 

Reputatie 7
Badge +15

@Jowan Polderdijk 

Internetkabel of HDMI kabel misschien eens vervangen? En is de tv box aangesloten op de router of zit hier nog iets tussen?

Geen tv-box maar de odido app op mijn smart-tv. Ik heb de modem bij mijn tv staan en is vanaf daar bekabeld tot in de meterkast. De tv heeft dus nergens een draadloos signaal. Kabels zijn allemaal nieuw. Cat.7 en de HDMI tussen tv en soundbar is niet aangeraakt dus het zou wel heel vreemd zijn dat bij het vervangen van de modem uitgereken deze HDMI de ziel zou geven. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jowan Polderdijk, welkom op onze Community!

Het klinkt misschien gek maar heb je de soundbar wel goed gekoppeld aan je tv? Komt het geluid niet uit je tv in plaats van de soundbar? Anders zou ik toch een andere HDMI-kabel proberen. Dit lijkt namelijk niet op een issue met het modem. 

Reageer