Beantwoord

Nieuwe Glasvezel internet verbinding valt steeds weg

  • 2 August 2023
  • 61 reacties
  • 2561 Bekeken

Continu wegvallende internetverbinding

Goedemiddag,

Wij zijn sinds een kleine twee weken klant bij jullie en hebben een 1GB glasvezel abonnement bij jullie afgenomen. Echter hebben wij sinds de oplevering last van een wegvallende internetverbinding, dit geldt voor WIFI en de bekabelde verbinding. Dit gebeurt op willekeurige momenten, soms na een uur en soms na aantal uren. Bijna elke ochtend én bij thuiskomst na werk brandt het rode wereldbollampje op de modem.
En dit is iedere dag sinds de oplevering op 22 juli. De verbinding komt weer tot stand als je een power cycle doet vd modem. Soms zijn meerdere power cycles achter elkaar nodig om weer internet te krijgen. De snelheid van de internetverbinding als deze het doet is gelukkig wel goed.
Type modem die wij hebben is de Zyxel T56 en de media converter is een Huawei ONT kastje, verder geen ander netwerkapparatuur.

Ik heb onderstaande dingen geprobeerd:
- De modem gereset naar fabrieksinstellingen. (Meerdere keren)
- Volledige power cycle van de ONT en modem (meerdere keren)
- Andere stopcontacten geprobeerd
- Andere UTP kabels geprobeerd

Ik heb dit probleem twee keer telefonisch gemeld met onderstaande referenties:
64859193
64761216

Wij hebben voor de ongemakken twee vouchercodes gekregen van een collega van u voor tijdelijk onbeperkt mobiel internet, echter werkten deze vouchers niet dus dat was ook een beetje jammer.
Gisteren (01-Aug) was er een monteur van Guidion langs geweest om de perikelen te verhelpen. De monteur heeft toen alleen het gele glasvezel kabeltje vd glasvezelbox naar de ONT vervangen en verzekerde mij dat dit de oplossing moest zijn.
Ik heb toen expliciet gevraagd of de media converter en de modem wel naar behoren werkte en geen defect hebben wat de signaalverliezen kan verklaren. Dit was volgende de monteur niet het geval en na een kleine 15 minuten was hij alweer vertrokken.
Nadat de monteur zijn werk had gedaan werkte de verbinding weer, tot ergens rond 21:15 in de avond toch de verbinding weer wegviel. :(
Toen dit gebeurde verloren wederom alle apparaten in huis connectie met t internet, WIFI en bekabeld. Mijn iphone kon de wifi nog wel zien in het overzicht van beschikbare netwerken, maar er stond iets van ‘Geen netwerkverbinding mogelijk.’. Het vreemde is dat toen ik naar het modem keek dat alle lampjes nog groen waren gekleurd, zelfde voor de ONT waar alles nog groen brandde. Maar toch was er geen internetverbinding. Ik denk dat de modem pas na een tijdje rood kleurt oid?

Vandaag bij thuiskomst 17:15 wederom geen internet, verbinding lag eruit en lampje op de modem was rood.

Wij balen hier enorm van, ik keek er erg naar uit om na de verhuizing eindelijk een glasvezelverbinding te hebben, want dat was in t vorige huis niet mogelijk. Het is dan ook zeer frustrerend en jammer dat dit onze eerste ervaring is met glasvezel en als nieuwe klant bij Tmobile. Wij hopen dat jullie dit zsm voor ons kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,

icon

Beste antwoord door Remon27 1 November 2023, 20:12

Bekijk origineel

61 reacties

Ik had precies hetzelfde probleem met de T56 ik had toevallig nog een T54 liggen en met deze werkte alles meteen perfect. Nu 4 dagen later nog geen 1 reset hoeven doen. Dus heel duidelijk een probleem in de t56

Ze beloven je idd een t 54 maar ze hebben een protocol alleen de technische dienst bepaald of je als klant een andere modem krijgt of niet 

Sorry hoor, dit is echt absurd. 

Waarom beantwoorden jullie mijn vraag over het vervangen van het modem niet gewoon?

#Tomm

Hey @1943AK, op dit moment is het onderzoek nog in volle gang. Ook ik moet het onderzoek afwachten voordat ik iets kan betekenen. Hopelijk kunnen ze snel de oorzaak vinden! 

Nu weer ruim een week later en vanavond al 6 x uitval in 30 minuten.

Kunnen jullie antwoord geven op mijn vraag en het T54 modem nu eindelijk opsturen zoals eerder afgesproken is?

Beloven ze idd maar komen het niet na er zijn 4 smoesjes 1 monteur heeft geen modem mee.

2 je hebt een ticket ingediend dan moet je wachten op uitslag voor eventueel verdere actie.

3 klantenservice heeft protocol alleen de technische dienst bepaald of je modem krijgt.

4 volgende smoes / leugen er worden geen oude types modems verstrekt aan mensen die de nieuwste t56 hebben.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Remon27, het onderzoek is nog steeds in volle gang. Ik heb je toch een T-54 opgestuurd. Je ontvangt hier spoedig een bericht over! 

Hey @Remon27, het onderzoek is nog steeds in volle gang. Ik heb je toch een T-54 opgestuurd. Je ontvangt hier spoedig een bericht over! 

Tommie ik belde odido voor een andere vraag en kreeg idd dit geweldige nieuws te horen ik kijk er naar uit en hopelijk is de wekenlange narigheid dan voorbij.

Ontzettend bedankt en ik houd jullie op de hoogte en ik hoop dat iedereen die problemen ervaart er spoedig vanaf is 

Hallo! 

 

Ik ben sinds Zondag nieuwe klant bij Odido en heb precies deze issue! Ook mn verhaal is hetzelfde met verhuizen etc en dat ik eindelijk aan de gang kan met glasvezel!

Gisteren met support gebeld en die zij dat als mijn connectie weer wegvalt dat ik 3 dagen niks moet doen en dan pas bellen en alleen dan kan een monteur langs komen. (en natuurlijk viel het ook binnen een uur weg) Ik vind dat een beetje belachelijk. Gelukkig zit ik nog binnen 14 dagen bedenktijd dus ik kan nog overstappen.

Maar heeft dat T54 modem je probleem opgelost? Ik heb mijn Deco AP's nog niet aangesloten maar die kunnen ook als modem draaien dus ik zou dat kunnen testen om te zien of het meer stabiel is. (dus zonder dat die T-56 tussen zit)

Alleen als ik dat doe ben ik ook natuurlijk die 3 belachelijke dagen kwijt en altijd dichter bij die 14 dagen bedenktijd

Hallo! 

 

Ik ben sinds Zondag nieuwe klant bij Odido en heb precies deze issue! Ook mn verhaal is hetzelfde met verhuizen etc en dat ik eindelijk aan de gang kan met glasvezel!

Gisteren met support gebeld en die zij dat als mijn connectie weer wegvalt dat ik 3 dagen niks moet doen en dan pas bellen en alleen dan kan een monteur langs komen. (en natuurlijk viel het ook binnen een uur weg) Ik vind dat een beetje belachelijk. Gelukkig zit ik nog binnen 14 dagen bedenktijd dus ik kan nog overstappen.

Maar heeft dat T54 modem je probleem opgelost? Ik heb mijn Deco AP's nog niet aangesloten maar die kunnen ook als modem draaien dus ik zou dat kunnen testen om te zien of het meer stabiel is. (dus zonder dat die T-56 tussen zit)

Alleen als ik dat doe ben ik ook natuurlijk die 3 belachelijke dagen kwijt en altijd dichter bij die 14 dagen bedenktijd

Ik heb na 7 weken storing t56 30 keer per dag opnieuw opstarten en dergelijke gisteren dankzij Tommie van Odido de t 54 mogen ontvangen.

Ik vind het nog te vroeg om de vlag uit te hangen zit nog in de testfase maar het lijkt erop dat het opgelost is.

Dus Tommie ontzettend bedankt

 

Reputatie 7
Badge +16

Dat klinkt - ietwat voorbarig misschien - al heel veelbelovend inderdaad. We houden goede hoop dat dit dé oplossing bleek te zijn! 😁

 

@Ohdiedough Hoe creatief jouw gebruikersnaam ook is, onze bedrijfsnaam mag niet gebruikt  worden in een gebruikersnaam. Ook niet als het fonetisch anders gespeld is! 😊 Ik maak er wat moois van. Belangrijker: ik heb ook bij jou het modem omgeruild. De T-54 komt eraan. Houd rekening met maximaal 5 werkdagen levertijd. Graag zien we de T-56 retour komen op het retouradres. Hierover informeren we je nog per e-mail.

Ook ik kreeg, na twee maanden kloten, de T54 opgestuurd. En sindsdien geen problemen meer .

 @Jason van Odido dank voor je reactie! En dank voor mn nieuwe username! En ook goed dat ik nu weet hoe het fonetisch gezegd moet! Dee, dus?

 

Over die nieuwe modem, top. Dit is dus veel sneller dan 3 dagen wachten om dan pas te beginnen met troubleshooten. Ik kom net thuis en mn eigen modem is nog online. Het is sinds zondag nooit zolang online gebleven dus het lijkt idd te kunnen maken met de t-56. Ik ga direct ook de t-54 testen waneer ik het ontvang.

 

Mensen, als ik jullie allen kan helpen doe ik dit bij deze... had al een maand last van wegvallende wifi verbinding, bevriezend beeld op tv, na diverse Guidion monteurs over de vloer te hebben gekregen, en op internet te hebben gezocht naar vergelijkbare problemen en oplossingen, is er op mijn verzoek de Zyxel T56 vervangen door het T54 model, daarna zijn bij mij al de problemen die ik had, opgelost, het werkt nu prima, geen wifi uitval meer en geen bevroren tv beeld meer, dus het verhaal dat het niet aan de T56 ligt is niet waar, eis liever in plaats van vragen het model T54. Doe je voordeel ermee, succes.

Reageer