Octavio Stream werkt niet meer na Update Zyxel T56 modem

  • 9 December 2023
  • 6 reacties
  • 203 Bekeken

Ik heb op het forum een topic gevonden over de  Wiim mini en Wiim pro, die geen ip adres meer krijgen en dus niet meer werken na de laatste firmware update van de zyxel T56 modem. Zelf heb ik een Octavio Stream, vergelijkbaar met de Wiim Mini. Dus alleen verbinding via Wifi. Voor deze streamer geldt hetzelfde, werkt niet meer na de firmware update van de Zyxel. Waardeloos, om heel eerlijk te zijn. Ook ik heb, zoals een aantal Wiim gebruikers ook geprobeerd hebben, de Octavia even aangesloten via een hotspot op mijn telefoon. Geen probleem. Kortom, het probleem ligt bij Odido / de Zyxel T56, waarvan zo spoedig mogelijk een firmware update of fix voor moeten komen. Omdat Odido Custom firmware heeft, is het niet mogelijk om via Zyxel zelf andere firmware op de modem te zetten. 

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hey @martino_xl1978, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Dit is inderdaad bij ons bekend en zal worden opgelost in een volgende firmware update van het modem. Op dit moment durf ik nog niet te zeggen wanneer dit zal plaatsvinden. Excuses voor het ongemakt.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @martino_xl1978, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Dit is inderdaad bij ons bekend en zal worden opgelost in een volgende firmware update van het modem. Op dit moment durf ik nog niet te zeggen wanneer dit zal plaatsvinden. Excuses voor het ongemakt.

Ik heb een raspberry Pi aan mijn T-56 hangen, die ook nog steeds geen ip adres krijgt, zodra ik er een aparte linksys router achter hang, werkt het meteen, maar dan kan ik dus niet meer inloggen op de PI. Ik had ook gelezen dat er nieuwe firmware zou komen. Dus heb er maar even op gewacht. Vanmorgen op advies van een medewerker maar weer gereset, dan zou de nieuwe firmware erin moeten komen als hij beschikbaar is.
Bij de originele Zyxel software kan ik op update klikken, maar die functie hebben ze er bij Odido uitgesloopt. Ik heb vanmorgen wederom gereset, en hij draait nu op :
Modelnaam EX5601-T1Firmware-versie   V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108
Maar het werkt nog steeds niet.
Hoe krijg ik die nieuwe firmware erin? Of liever nog, zou ik er de originele software van Zyxel in hebben. Misschien dat het dan allemaal wat beter gaat werken.
Ik ben er zacht uitgedrukt niet blij mee, met dit ding, ik zat bij Tweak, en had afgesproken dat alles hetzelfde zou blijven, en mijn Fritzbox kon behouden, dat werkte goed, maar de monteur zei dat dat niet kon.
Nu heb ik dus ook steeds problemen met wifi : slecht bereik, heb regelmatig geen connectie met mijn thermostaat, andere wifi apparaten en telefoon. Lijkt wel of hij regelmatig uit gaat.
Ook het bereik is heel erg slecht. Hangt op precies dezelfde plaats in de meterkast, zonder muren of iets ertussen haalt hij net 15 meter.
Als je dan belt met Odido, zeggen ze doodleuk, daar hebben we een oplossing voor, extra wifi punt !!!! Kost wel weer €2,50 /mnd extra. Zorg svp gewoon dat dat ding werkt

Reputatie 4
Badge

Eigen Fritzbox werkt prima. Als je een beetje mazzel hebt heeft die al een configuratie voor T-Mobile Thuis. Aansluiten op lan poort 1 als wan poort, en het werkt meteen. Als die optie T-Mobile Thuis er niet is, voor custom configuratie kiezen en vlan 300 instellen (was meen ik 6 bij Tweak). Heb ik ook gedaan, en draait als een trein.

Als je ook vaste telefoon hebt is het iets meer werk, maar ook dat kan (ook met externe providers)

Hoi Henk, dat is goed nieuws, bedankt, dat zal ik zeker gaan proberen. Ik heb een 5490 maar daar zit alleen een fiber aansluiting als WAN, dus dacht, dat gaat niet werken via een LAN. En dan zonder die T-56 neem ik aan, dat zou het mooiste zijn, dan ben ik daar ook meteen vanaf. Of moet dat dan achter de T-56 op een LAN poort, en die in bridge zetten?

Reputatie 4
Badge

Standaard gaat daar de wan via fiber, maar als je hem terugzet naar fabrieksinstellingen vraagt hij bij opstarten of de wan is aangesloten via fiber of via ethernet poort 1. Als je dan als profiel T-Mobile Thuis selecteert werkt het meteen. De Fritzbox dan meteen aan het ONT-kastje met een netwerkkabel, de Zyxel er niet tussen!

Goed nieuws, niet alleen voor mij, maar voor vele die van Tweak af komen denk ik.

Ik was al aan het zoeken naar de originele firmware voor de Zyxel. Uit het verleden meen ik me te herinneren dat dit niet zo'n slecht spul is. Alleen jammer dat Odido het dan weer sloopt met hun eigen aanpassingen.

Nogmaals dank, ik ga er mee aan de slag

Reageer