Odido internet in combinatie met een imac.

  • 4 January 2024
  • 3 reacties
  • 40 Bekeken

Vanmiddag is Odido internet en tv aangesloten. Alles werkte op de smartphone en ipad. Op mijn imac echter, had ik geen internet en mail. Ethernet en wifi waren correct verbonden. Uiteindelijk na het lostrekken van de ethernetkabel kreeg internet en mail via wifi.

Mijn ethernetverbinding loopt vanaf het Odido modem, via een Asus router RTN66A, naar de imac van 2 jaar oud (m1 chip).

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi @PeterBAk, welkom op onze Community!

Zou je mij iets meer uitleg willen geven over de situatie? Je geeft aan dat wifi nu wel werkt op jouw iMac, wat gebeurt er als je je Asus router er tussen uit haalt en je iMac direct bekabeld verbind met het modem? Zet wifi dan uit op je iMac om te testen of je verbinding hebt. 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @PeterBAk, welkom op onze Community!

Zou je mij iets meer uitleg willen geven over de situatie? Je geeft aan dat wifi nu wel werkt op jouw iMac, wat gebeurt er als je je Asus router er tussen uit haalt en je iMac direct bekabeld verbind met het modem? Zet wifi dan uit op je iMac om te testen of je verbinding hebt. 

De situatie is dat het Odido modem op de begane grond staat, de Asus router op zolder en de imac op de tussenverdieping. Kabeltechnisch is dat dus lastig, dan moet ik een ethernetkabel van ca 12 meter hebben om provisorisch een verbinding te maken tussen modem en imac. Maar moisschien ga ik het proberen.

Reputatie 7
Badge +5

Dank @PeterBAk! Als je deze UTP zelf niet hebt, kan ik er eventueel eentje naar je toesturen. Deze is 15 meter. Laat het mij weten als je hulp nodig hebt hierbij!

Reageer