Beantwoord

Omruilen Zyxel WAP6807 voor Zyxel WX5600 bij gebruik T-56 router

  • 25 October 2023
  • 38 reacties
  • 687 Bekeken

Wat is de snelste manier om een wifipunt om te ruilen? 

Sinds begin september de Zyxel T-56 router in gebruik. Om het wifi te versterken eind september een wifipunt aangevraagd. Binnen twee dagen de Zyxel WAP6807 ontvangen. Complimenten voor de snelle levering, echter...

Omdat er toch wat problemen zijn met het koppelen van andere apparaten op het wifipunt nog eens gaan rondkijken hier in de community. Ik lees dat je bij gebruik van een Zyxel T-56 router het Zyxel WX5600 wifipunt zou moeten ontvangen en dus niet de Zyxel WAP6807.

Kan een van de moderators zorgen dat het juiste wifipunt mijn kant op komt? Dan zal ik vervolgens zorgen voor het retourzenden van het Zyxel WAP6807 wifipunt.

Mijn TV klantnummer staat in het profiel. Mocht er meer informatie nodig zijn dan hoor ik dat uiteraard graag.

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 26 October 2023, 08:10

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @HansMBHVN,

Ik heb de omwisseling in orde gemaakt voor je. Deze wordt de komende dagen bezorgd bij je! 

Dank voor de snelle opvolging @Sven-Odido. Super!

Hier exact hetzelfde probleem. Kan mijn WAP6807 ook worden omgeruild? 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Loukianos

Done! Hij is onderweg naar je. Veel plezier ermee! 

Ik heb het zelfde probleem. Ik heb ook twee WAP6807 die totaal niet werkt met de T-56. Klantenservice kan mij niet helpen met omruiling. Ik heb nu thuis bijna geen WiFi signaal. Kan iemand mij aub helpen?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Probleem71 

Dat je geen signaal hebt is niet de bedoeling, ook met de WAP6807. Zijn deze bekabeld verbonden of draadloos?

Indien draadloos dan zou het misschien al kunnen helpen als je deze dichter bij het modem plaats zodat de versterker een sterker signaal ontvangt.

Hallo @Probleem71 

Dat je geen signaal hebt is niet de bedoeling, ook met de WAP6807. Zijn deze bekabeld verbonden of draadloos?

Indien draadloos dan zou het misschien al kunnen helpen als je deze dichter bij het modem plaats zodat de versterker een sterker signaal ontvangt.


@Waqqas ik heb ze bekabeld aangesloten. Alleen lijkt het alsof ze niet werken. Wifi valt steeds weg boven in de kamers en zolder terwijl de wifi punt niet eens 3 meter van mij vandaan is boven. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Probleem71, ik wil ook voor jou graag de wifipunten voor je omwisselen. Ik kan alleen geen abonnement bij ons vinden op jouw e-mailadres. Zou jij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Dan kan ik het gelijk voor je in orde maken! 

Hi @Nora van Odido. Ik heb het toegevoegd. Ik wil wel de korting behouden die ik nu heb lopen op mijn wifi punten. Dat zei een collega van u ook aan de telefoon alleen kon hij geen nieuwe voor mij bestellen. Ik hoor graag. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Probleem71

Ik zie dat mijn collega de swap al in orde heeft gemaakt. En de korting zit er zo te zien nog netjes bij :) Veel plezier ermee! 

Hallo,

Sinds mijn DrayTek is omgewisseld voor een Zyxel T-56 koppelen mijn twee wifipunten WAP6807 niet meer. Odido zou de wifipunten vervangen door Zyxel5600, maar Odido krijgt mijn oude modem maar niet verwijderd uit haar systemen en kan daarom de nieuwe wifipunten niet uitleveren. 

 

Ik word wel steeds vriendelijk te woord gestaan, maar zit nu al bijna twee weken zonder wifipunten en is er voorlopig geen oplossing.

 

Ben ik de enige of zijn er meer die hier last van hebben?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Basic29, goed dat je dit aangeeft! Ik zie dat dit in behandeling is bij de technische afdeling. Dit zal zo snel mogelijk opgelost zijn. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Hi @Nora van Odido. I received a new Zyxel T56 in exchange for the old T50 yesterday and was puzzled why the WAP 6807s do not work. Realise that other people seem to have this problem as well. can you please send me the  Zyxel WX5600 s please. Let me know if any further details are needed.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @rve150, You noted that well. Indeed, the WAPs do not work with the T-56. Since the T-50 has not arrived with us yet, the order is stuck in our system so I cannot exchange the Wi-Fi points yet. As soon as the T-50 is received and processed by us, I will be able to exchange the Wi-Fi points for you. You can then easily do this yourself in Mijn Odido. As soon as everything is processed, you can cancel the Wi-Fi points and order them again. You will then automatically receive the WX5600! 

Hi @Tommie van Odido. It looks like I am stuck with this arrangement. I have no WiFi in two floors 😥. Therefore me & my partner cannot work from home effectively. Now for some strange reason the old Zyxel router is going to sent back to me by DHL (see picture of Track & Trace).
 

 

By the time all of this gets sorted out, I suspect the holiday period delays will start and my internet will be functional only in end-Jan 2024. When I took the initial T Mobile contract, it came with one wireless extender to ensure coverage in the house. And I do not have it now. This is not OK.

 

Can you please escalate this within the organization or tell me where to do that

Afterall, an old router and non compatible wireless extenders are of no use to me. I promise to send back the old hardware to Odido.  You can include a ‘borg’ if needed in my account.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @rve150, I've managed to return the T-50 manually (by de-assigning the modem to the connection in our backend). This means we'll be able to swap the 6807s for the 5600s either tomorrow or the day after. Please post a reaction in this topic on Friday and we'll fix it for you. Thanks for your patience! 😊

Hi @Jason van Odido , Appreciate the action. I have not received any email from DHL on the 5600s delivery. Has this been done?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @rve150, the shipping order lies with our logistics. I assume it will be sent on Monday or Tuesday! 

Reputatie 1

heb deze week de t56 geleverd gekregen, 30 januari komt de monteur.

verder lees ik dat mijn 6807 niet werken met dit modem.

Hoe kan ik deze twee 6807 omwisselen voor 5600

 

gr hans

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @h.vanbuul, ik heb het meteen nagekeken voor je! Ik zie geen Zyxel WAP6807 in je abonnement, heb je misschien extern een wifipunt aangeschaft? Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Hoi, 

 

ik ben een van de gebruikers die als test locatie heeft meegedaan voor het testen van de installatie van WiFi+ 
Omdat ik een Draytek modem hebt, zou ik hier de ideale kandidaat voor zijn. 

Onderstaand korte uitleg:

De test bestaat uit een greenfield Wifi Plus installatie die hardop gedaan wordt door jou als tester. 
Wij zullen meekijken en specifieke installatiepaden verzoeken te testen.

Beloning bestaat uit het feit dat 2 Wifi-punten(die normaal EUR 2,50 per device / per maand kosten) lifetime gratis zal zijn.

Reputatie 1

En ik heb daaraan meegedaan, daar heb ik mijn 2 wifiplus punten van. En mijn Beloning bestond uit het feit dat 2 Wifi-punten(die normaal EUR 2,50 per device / per maand kosten) lifetime gratis zal zijn.

vandaar mijn vraag over hoe jullie omgaan bij het verwisselen van draytek naar t56 en de daarbij passende 2 wifi+ punten

gr hans

Reputatie 1

overeen gekomen met jason van odido ca 3 jaar geleden

 

gr hans

Reputatie 7
Badge +14

Was dus een keer een kado'tje.  Er zal vast niet hebben gestaan dat je lifetime gratis upgrades krijgt? 

Reputatie 7
Badge +16

 @h.vanbuul Het wifipunt (WAP6807) is inderdaad lifetime gratis wegens de FUT die we toen gedaan hebben. Hieronder een kopie van het bericht dat ik destijds naar je stuurde zodat de rest van de Community “het bewijs” kan inzien:

Ik zal de nieuwe WX5600 opsturen en zorg ervoor dat deze kosteloos is. Dit kan ik niet voor 2 nieuwe wifipunten doen - even heel bot gezegd was die toezegging er destijds voor bedoeld om enkel de WAP gratis te leveren, niet vervolgproducten, maar ik knijp voor 1 punt natuurlijk graag een oogje dicht! 😉

Reageer