Beantwoord

Onafhankelijke volume regeling op TV en TV-box

  • 10 November 2023
  • 5 reacties
  • 131 Bekeken

 

 

Mijn vrouw kan niet zo goed horen en heeft voor het luisteren naar de TV een Sennheiser RS 5000.

De oude TV-box had een optische uitgang waarop ik deze Sennheiser had aangesloten. 

Zij kon het geluidsvolume onafhankelijk van het TV geluid zelf instellen.

De nieuwe TV box heeft geen optische uitgang meer.

Nu moet ik wat anders bedenken.

 

TV-box Odido met HDMI aangesloten op Samsung qeq9f (one box)

Sennheiser RS 5000 aangesloten met optische kabel op uitgang TV.

Probleem:

Volume wijzigen met afstandsbediening van TV-box verandert ook volume van Sennheiser.

De Odido afstandsbediening is NIET gekoppeld met de TV.

 

Hoe los ik dit probleem op?

 

Ter informatie, volume wijziging met afstandsbediening van de TV heeft geen invloed op volume van Sennheiser.

icon

Beste antwoord door TMTV 10 November 2023, 16:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Joost 48,

Welkom op de Community!

Kan je vrouw het geluid op de Sennheiser regelen of doet ze dat via de TV-box? In het eerste geval kun je de afstandsbediening van de TV-box aan de TV koppelen. Dan bedien je alleen het geluid van de TV en kan je vrouw onafhankelijk daarvan het geluid op de Sennheiser regelen. Zet eerst het volume van de TV-box maximaal (100), koppel daarna de afstandsbediening van de TV-box aan de TV en stel vervolgens het geluid op de TV en de Sennheiser in. Zo zou je het geluid allebei apart moeten kunnen regelen. Lukt met hiermee?

Mijn vrouw kan het geluidsvolume op de Sennheiser zelf instellen maar als ik het volume met AB van de TV box wizjig heeft dat ook invloed op het volume van de Sennheiser terwijl (LET OP) de Sennheiser is optisch aangesloten op de Samsung TV. Dat is toch vreemd? 

Als ik het geluidsvolume van de TV wijzig met de AB van de Sammsung TV heeft dat geen invloed op het geluidsvolume van de Sennheiser.

De oud TV box had een ”eigen” optische uitvoer mogelijkheid naar de Sennheiser en had ik geen probleem.

Het liefst had ik een TV box met een optsche uitgang zoals de oude van T-mobile.

 

Reputatie 7
Badge +14

De Senheiser heeft ook de mogelijkheid om met een 3.5 mm plug aangesloten te worden.  Deze aansluiting is ook aanwezig op de nieuwe tv decoders van Odidi.

Heeft het wijzigen van het volume met de AB van de TV-box dan geen invloed op het volume van de Sennheiser?

Reputatie 7
Badge +14

Dat weet ik niet, maar je zou dit kunnen testen. De kabel zou in de Senheiser doos moeten zitten volgens ds product informatie. 

Reageer