Ondervonden Problemen met Odido: Slechte Internetkwaliteit en Klantenservice - Op zoek naar Oplossingen en Compensatie

  • 28 November 2023
  • 11 reacties
  • 193 Bekeken

Beste Odido Community,

Ik wil graag mijn ervaringen delen sinds de overstap van T-Mobile naar Odido. Sinds deze overgang is mijn internetverbinding aanzienlijk verslechterd, evenals de service op mijn telefoon. Het is voor mij reden genoeg geweest om te besluiten mijn sim-only abonnement te verlengen bij KPN, omdat ik momenteel veel betaal voor T-Mobile en weinig kwaliteit ervaar.

Thuis maak ik nog steeds gebruik van het internet van Odido, maar ook hier ervaar ik problemen. De service is zo slecht dat ik boven nauwelijks één streepje bereik heb. Dit is zeer frustrerend, vooral gezien het feit dat deze kwesties sinds de overgang naar Odido tot op heden niet zijn opgelost.

Om deze redenen ben ik genoodzaakt deze kwestie hier aan te kaarten, omdat ik nauwelijks contact kan krijgen met de klantenservice. Ik overweeg serieus om over te stappen naar een andere provider die wel stabiel internet kan leveren, tenzij er een adequate oplossing wordt geboden.

Graag zou ik willen weten of anderen soortgelijke problemen ervaren en of er wellicht suggesties zijn om de internetkwaliteit en service te verbeteren. Daarnaast ben ik van mening dat een compensatie op zijn plaats is gezien mijn jarenlange trouw als klant, in combinatie met de aanhoudende problemen.

Ik kijk uit naar jullie reacties en eventuele oplossingen.

Met vriendelijke groet,

Aramaic

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hey @Aramaic, bedankt voor het delen van je ervaring.

Erg leuk om te horen dat je al lang klant bent! Ik help je graag met je thuis situatie. Ik wilde direct een blik werpen op je verbinding, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Dan kijk ik met je mee.

Bekijk origineel

11 reacties

Ondanks mijn achtergrond als IT-enthousiasteling en mijn uitgebreide kennis van internet en modems, ben ik tot de conclusie gekomen dat herhaaldelijk resetten, inclusief een factory reset, niet heeft bijgedragen aan de verbetering van mijn internetkwaliteit via Odido. In de afgelopen maanden heb ik mijn modem meer dan 10 keer gereset, maar de situatie blijft problematisch. Zelfs met de aanvulling van een Zyxel versterker boven, lijkt het niet effectief te zijn.

Ik ben me bewust van de standaardprocedure en de aanbevolen stappen, die ik met geduld heb doorlopen, maar tot op heden zonder bevredigend resultaat. Gezien mijn begrip van deze processen en technologieën, ben ik ervan overtuigd dat het probleem dieper ligt en mogelijk gerelateerd is aan Odido.

Ik richt me tot de gemeenschap, in de hoop op commentaar van degenen die diepgaande kennis hebben van internettechnologie en mogelijkerwijs Odido-medewerkers die in staat zijn om verder te helpen. Mijn doel is om samen tot een oplossing te komen, aangezien de gebruikelijke stappen niet lijken te werken. Alle inzichten en assistentie worden zeer op prijs gesteld.

Met vriendelijke groet,

Aramaic

Reputatie 5

Hoi @Aramaic,

Je spreekt over de overgang van T-Mobile naar Odido en dat in combinatie met internet problemen thuis. Het slechte bereik boven, is dat sinds de naamswijziging naar Odido of was dat eerder ook al het geval (ik vermoed het laatste)?

De WiFi versterker, waar heb je deze precies geplaatst ten opzichte van je modem? Weet dat de versterker ook een goed binnen komend bereik moet hebben om ook weer een stabiel en goed nieuw netwerk uit te kunnen zenden.

Is daarnaast het netwerk an sich wel stabiel en zijn de problemen puur gericht op je WiFi bereik boven?

Verneem graag van je, hopelijk kan ik je helpen!

PS: tof om te zien dat je ook andere klanten aan het helpen bent!

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Aramaic ,

Top, laten we elkaar helpen. Om te beginnen is het intressant hoe jij de internetkwaliteit van Odido (vast) internet hebt vastgesteld. Ook intressant is te weten wat voor vast internet abonnement je hebt.

Hoi @Aramaic,

Je spreekt over de overgang van T-Mobile naar Odido en dat in combinatie met internet problemen thuis. Het slechte bereik boven, is dat sinds de naamswijziging naar Odido of was dat eerder ook al het geval (ik vermoed het laatste)?

De WiFi versterker, waar heb je deze precies geplaatst ten opzichte van je modem? Weet dat de versterker ook een goed binnen komend bereik moet hebben om ook weer een stabiel en goed nieuw netwerk uit te kunnen zenden.

Is daarnaast het netwerk an sich wel stabiel en zijn de problemen puur gericht op je WiFi bereik boven?

Verneem graag van je, hopelijk kan ik je helpen!

PS: tof om te zien dat je ook andere klanten aan het helpen bent!

Beste itsNaud en Eric,

Dank voor jullie reactie en betrokkenheid bij mijn situatie.

Het slechte bereik boven was al enigszins aanwezig, maar is aanzienlijk verslechterd sinds de overgang van T-Mobile naar Odido. De WiFi-versterker heb ik strategisch geplaatst met een vaste kabel van de router, echter lijkt dit niet het gewenste resultaat op te leveren. Ik ben me bewust van het belang van een goed binnenkomend bereik voor de versterker.

Wat betreft het netwerk als geheel, lijkt de bekabelde internetverbinding over het algemeen stabiel te zijn. De problemen concentreren zich echter met name op het WiFi-bereik boven, waar het laden van video's op platforms zoals YouTube vaak lang duurt.

Ik waardeer jullie bereidheid om te helpen en ben benieuwd of er mogelijke oplossingen zijn voor deze specifieke WiFi-problemen.

Met vriendelijke groet,

Aramaic

Reputatie 7
Badge +14

Ok, dut maakt het probleem al duidelijker. Welke vertsrker gebruik je precies? 

Je schrijft: “Ik ben me bewust van het belang van een goed binnenkomend bereik voor de versterker". Maar je hebt hem toch direct met een kabel naar de Zyxel router aangesloten? Heb je in de router “EASY MESH" aangezet?

Ok, dut maakt het probleem al duidelijker. Welke vertsrker gebruik je precies? 

Je schrijft: “Ik ben me bewust van het belang van een goed binnenkomend bereik voor de versterker". Maar je hebt hem toch direct met een kabel naar de Zyxel router aangesloten? Heb je in de router “EASY MESH" aangezet?

Beste Eric,

Ik wil graag melden dat ik onlangs een Zyxel modemversterker heb ontvangen bij mijn glasvezelaansluiting. Momenteel heb ik een directe kabelverbinding met de modem tot stand gebracht. Ik ben echter geïnteresseerd in het activeren van Easy Mesh. Zou u mij kunnen begeleiden bij het proces om Easy Mesh in te schakelen? Laten we dat eerst proberen.

Alvast bedankt voor uw hulp.

Met vriendelijke groet,
Aramaic

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Aramaic, bedankt voor het delen van je ervaring.

Erg leuk om te horen dat je al lang klant bent! Ik help je graag met je thuis situatie. Ik wilde direct een blik werpen op je verbinding, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Dan kijk ik met je mee.

Hey @Aramaic, bedankt voor het delen van je ervaring.

Erg leuk om te horen dat je al lang klant bent! Ik help je graag met je thuis situatie. Ik wilde direct een blik werpen op je verbinding, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Dan kijk ik met je mee.

Staat erin!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Aramaic, bedankt voor het invullen van je klantnummer. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je een verkeerd wifipunt hebt. Deze werkt niet in combinatie met de Zyxel T-54. Ik heb je meteen een nieuw wifipunt opgestuurd, de WX5600! Dit zal jouw internet verbinding moeten verbeteren. Kan je mij een terugkoppeling geven na de installatie? 

Hey @Aramaic, bedankt voor het invullen van je klantnummer. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je een verkeerd wifipunt hebt. Deze werkt niet in combinatie met de Zyxel T-54. Ik heb je meteen een nieuw wifipunt opgestuurd, de WX5600! Dit zal jouw internet verbinding moeten verbeteren. Kan je mij een terugkoppeling geven na de installatie? 

Beste Tommie,

Dankjewel voor uw hulp. Ik had trouwens de zyxel voor 12 maanden gratis gekregen met mijn aansluiting, word dat nu vergoed of hoe zit dat precies? 😊

Met vriendelijke groet,

Aramaic

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb ervoor gezorgd dat je de korting blijf je behouden @Aramaic

Reageer