Beantwoord

online klacht indienen thuisdiensten

  • 17 December 2021
  • 48 reacties
  • 771 Bekeken

Sinds 6 december j.l. is het internet en de tv niet te gebruiken. Telkens valt het internet weg waardoor ook de tv niks meer doet. 

Er is een monteur geweest, pas na 10 dagen, welke inderdaad een probleem constateerde. Hij verving het modem en een kabel, maar verwijderde ook een bridge tap. Niettemin bleef het internet niet stabiel en viel de tv nog steeds om de paar minuten weg. 

Het ergste vind ik dat het probleem dus niet is opgelost maar ik gewoon weer moet wachten op een nieuwe afspraak en komst van een monteur.  En ondertussen ben je dus niet in staat de tv te gebruiken, nog het internet. 

Mijn dochter zit in een examen jaar en is dus verplicht zich te melden via zoom of een ander programma, online. Maar er is geen internet. Je moet er niet aan denken dat de verbinding om de paar minuten wegvalt tijdens een examen. 

Mijn dochter heeft inmiddels 40 euro mobiel internet verbruikt (opgewaardeerd) en we zijn er nog niet. De voucher van T Mobile zal voor haar niks helpen want zij heeft geen T mobile abonnement. Ik heb een Tele2 abonnement maar kan ook niks met de voucher aangezien het mobiele internet hier al jaren slecht is te noemen. Een 4g verbinding met je mazzel mee hebben maar valt telkens weg. Gesprekken voeren is nagenoeg onmogelijk vanuit huis. En dat is al zo sinds 2009. 

Hoe lost T Mobile de schade op aangaande de door mijn dochter gekochte MBs bij haar eigen provider? Tenslotte is dit schade ontstaan door niet geleverde diensten. Tevens vraag ik mij af wat ik T Mobile verschuldigd ben over de maand December. Bedoel, het kan toch niet zijn dat men simpel de dagen telt waarop geen diensten is geweest en die in mindering brengt op de rekening van januari. Tenslotte ben ik nu dagelijks minimaal een uur aan het bellen met T Mobile, Guidion. 

Daarbij vind ik het vreemd dat je niet online een klacht in kan dienen over Thuis diensten. Wel mobiel, niet voor thuis. 

Ik zou dus graag een antwoord zien waaruit ik kan opmaken hoe ik online een klacht in kan dienen. 

 

 

 

Mvg

 

René 

 

 

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Sander 26 December 2021, 14:24

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

48 reacties

Ring ring, ja hallo?

Euh, u had geklaagd over een kast die niet open kon. Maar die kast kan wel open. 

Aan de andere kant zit ook een deur meneer.

Nee hoor.

Ja hoor. Dus graag vrij maken en spoedig. Kennelijk bent u niet van KPN, want dan had u geweten dat er aan de andere kant ook een deur zit. Kijk maar boven op de kast. Dan ziet u de scharnierpunten zitten. 

Euh, oke. Ik ga scheppen. 

Fijne dag meneer en alvast hartelijk bedankt en een fijne jaarwisseling. 

😂

Kast is weer vrij. Ff wachten op de email of sms van KPN en we kunnen weer opnieuw beginnen ☺️

Update,

Een email gehad van KPN, die zowaar morgen al voor de deur staan tussen 14 en 16 uur. Althans, daar is de afspraak nu naar. We gaan het zien. Hou jullie op de hoogte. ☺️

Zojuist SMS gehad van KPN en zelfs voor vandaag nog afspraak kunnen maken tussen 14 en 16 uur. We gaan het beleven. 👍🏽

 

Terugkoppeling volgt 

Hoi djroskonl,

Niet rot bedoeld, maar maak even je eigen item aan. Het is naar mijn inziens niet handig te reageren met een vraag in andermans (mijn topic). 

M.v.g.

Markvdr

 

Hoi Mark,

Dat zou ik graag willen doen, maar wat ik ook doe of probeer, maar ik kan gewoon nergens een eigen item aan maken. Als ik alles heb ingevuld en ik klik dan op “plaats” dan gebeurt er helemaal niks. 4 verschillende browsers geprobeerd. 3 verschillende apparaten, maar alles wat ik ook doe, ik kan/mag niks plaatsten of zo. Dus ik moest iets proberen.

Excuus dat het in jou topic is.

Groet,

Ruud

Zodra het zand en de troep is verwijderd moet ik weer contact opnemen met KPN voor een nieuwe afspraak. Zojuist T Mobile gebeld en die regelen de afspraak link voor KPN. 😁

Reputatie 7
Badge +4

Hi @MarkRvd,

Kleine tussentijdse update: wij zijn nog druk in overleg met de netwerkbeheerder KPN. Zelf ben ik vanmiddag niet meer aanwezig. Hierom heb ik @Boris gevraagd om het onderzoek te volgen en ik verwacht dat hij je later vanmiddag een update kan geven. Wij blijven dit nauwlettend in de gaten houden!

Hoi djroskonl,

Niet rot bedoeld, maar maak even je eigen item aan. Het is naar mijn inziens niet handig te reageren met een vraag in andermans (mijn topic). 

M.v.g.

Markvdr

 

Kennelijk heeft T Mobile niet zoveel problemen met het feit dat ik gehandicapt ben en alles via het wifi netwerk werkt. De kachel, camera voor de deur, afspraken ziekenhuis, apotheek voor medicatie, vaccinatie afspraak, contact met de buitenwereld. Een maand zonder werkend internet en tv heeft niks meer met service te maken. 

Reputatie 7

Haha jeetje, gelijk een goede workout gehad zo voor het nieuwe jaar @MarkRvd! Super fijn dat het gelukt is. Hopelijk heb jij inmiddels ook alweer een sms/e-mail ontvangen van KPN. Laat het gerust weten als ik kan bijspringen!

Reputatie 7

Hi @MarkRvd, merci voor de aanvullingen! Ik vind het echt ontzettend rot om te lezen dat jij al enige tijd zonder internet zit, maar ik zie gelukkig wel dat wij je hebben voorzien van een Unlimited Data voucher. Hebben jouw kinderen wellicht ook een Tele2 of T-Mobile mobiel abonnement dat een tweede code het makkelijker maakt om de tijd te overbruggen totdat er een monteur langskomt? Ik hoor het heel graag van je, want zeker in deze tijd is het cruciaal om te allen tijde online te zijn in huis. Het is uiteraard niet de bedoeling dat jij niet goed op de hoogte wordt gesteld, dus excuses dat deze communicatie langs jou heen is gegaan. Weet dat je mij altijd aan mijn virtuele mouw mag trekken, want dan houd ik je heel graag op de hoogte van alle updates.

Ik wil echt niets liever dan dat jij zo snel mogelijk weer van een goedwerkende internetverbinding kunt genieten en had dan ook gehoopt dat Guidion eerder bij je langs kon komen. Momenteel kampen zij met een gigantische drukte, waardoor de afspraken enorm zijn opgelopen. Ik baal echt dat de datum na kerst ligt, maar hoop dat jij met een top verbinding het nieuwe jaar in gaat. Laat jij het weten of één of twee extra codes jullie zouden helpen de komende dagen? Want dan maak ik dat meteen voor je in orde, zodat jullie alsnog optimaal kunnen genieten tijdens deze feestdagen. Daarnaast hoor ik heel graag een seintje van je zodra Guidion is langs geweest, want dan maak ik ook direct de vergoeding voor je in orde voor de periode dat jij geen internet had! ❤️

 

Wat ik het grootste probleem vind is de kosten die je maakt. Inmiddels is er 60 euro internet opgewaardeerd zodat thuis alles door kan gaan. En die ga ik zeker declareren bij T Mobile. Niet vanwege de slechte verbinding maar vooral vanwege het feit dat dit nu al twee weken duurt. Er zijn serieus verwijten te maken aan het adres van T Mobile, en daarmee hun reparatie bedrijf Guidion. Tenslotte is het niet mijn probleem dat het druk is. Ik betaal voor iets dat hoort te werken. 

Die compensatie aangaande de dagen zonder is natuurlijk ook logisch. Maar T Mobile is in mijn ogen ook aansprakelijk voor de gemaakte kosten aan mobiel internet. 

 

Foto volgt nog. 

Reputatie 7
Badge +14

Schadevergoeding voor directe of indirecte schade is niet te verhalen. Op consumenten internet lijnen geldt enkel de creditering van elke dag dat de verstoring loopt. Maar zoals ik had aangegeven, T-Mobile gaat verder dan deze vergoeding en biedt vouchers met 7 dagen echt Unlimited mobiele data. Die kun je op een telefoon met T-Mobile prepaid of abonnement gebruiken en voorkomt dat je een andere databundel moet aanspreken.

Als je dit wilt, laat het dan hier even weten, dan zal een moderator reageren.

Hoi Lisa,

Ik wil je bedanken voor je uitgebreide antwoord. Maar waar veel mensen niet bij stilstaan is het feit dat mensen met kerst vooral een werkende tv/radio willen hebben. Streamen zonder WIFI is alleen voor gevorderden en mensen met een goed bereik. En beide zijn hier niet aanwezig. 

Wat doen mensen met kerst? Juist, TV kijken en vooral muziek luisteren. Maar dat is hier dus een drama aangezien beide niet gaat. Ik heb een Motorola Edge 20 pro welke je direct op je tv aan kan sluiten. Je zou zeggen met onbeperkt internet, dat je dan alsnog tv kan kijken. Maar helaas. 

Het mobiele internet is in mijn woning, maar ook buiten, gewoon onstabiel te noemen. Had ik 100meter naar links of naar recht gewoond was dit geen probleem. Maar helaas kan ik mijn huis niet verplaatsen. Voor mij en mijn kinderen betekend dit dat wij met kerst geen leuke kerstfilm kunnen kijken, of muziek aan kunnen zetten tenzij we allemaal op onze eigen telefoon gaan zitten in een hoek. 

Niet echt de kerstgedachte, toch?

Maargoed, ik kan nog uren, dagen of weken mekkeren over hoe het is en wordt ervaren, ik bereik er niks mee. De enige reden waarom ik zo door zaag is het simpele feit dat dit anders moet in de toekomst. 😉

Begrijp ik helemaal, die vouchers. We hebben zojuist een prepaid kaart gekocht en 1 voucher geactiveerd. 

Wat betreft andere schade, die discussie ga ik hier niet aan. We gaan het zien. 

Wat betreft je vraag, je kan enkel een klacht indienen via klachtencompas, als het gaat om thuis producten van T Mobile. Helaas kan dit niet via hun eigen site (T-Mobile site) 

 

Hoop dat zij je verder kunnen helpen omtrent je klacht en je problemen met hier iets te plaatsen 🤞🏽👍🏽

Reputatie 7
Badge +14

@djroskonl 

De uitleg van de klantenservice was vast niet dat het je eigen schuld is dat je te lang had gewacht met de verhuizing. Maar het aanbod in de markt is gewoon op 24 januari gewijzigd. Daar kan de klantenservice niets aan doen. De oude proporties kunnen niet meer besteld worden vanaf die dag. En inderdaad, het is heel jammer dat je niet de vrijdag ervoor e.e.a. had geregeld, maar jij wist dit natuurlijk ook niet.

Je zult dus even opnieuw de verschillende aansluit mogelijkheden voor je nieuwe woning op een rijtje moeten zetten, gebaseerd wat nu beschikbaar is in de markt en wat qua prijs/kwaliteit het beste bij je past. 

Reputatie 7

Hi @MarkRvd, wat ontzettend rot om te lezen dat het issue (nog steeds) niet is verholpen! Ik ben gelijk weer een kijkje gaan nemen achter de schermen, want ik wil dit echt voor je fixen. Ik heb dit aangekaart bij het onderzoek en heb één van mijn collega's van de technische dienst aan de mouw getrokken met het verzoek om hier zo snel mogelijk naar te kijken. Hopelijk kan ik je snel van een update voorzien, ik houd je op de hoogte!

Update*

Probeer een kerstfilm te kijken, zoals de rest van Nederland. Maar helaas. Door T Mobile geen kerstfilms op mijn adres. Wel onbeperkt mobiel internet maar heeft u zelf al eens geprobeerd een film te volgen met een gezin op 1 telefoon? 

Ik ben dus niet blij, en dat is een klein woordje. 

Het zag er veel belovend uit. De kabels werden doorgemeten en het leek er even op dat de verbinding normaal zou gaan werken. Maar vanavond waren er wederom onderbrekingen en viel de tv (het beeld) stil. Het wifi stopte met werken en het probleem is dus nog altijd aanwezig. 

Eerlijk gezegd, ik weet het intussen niet meer. Wordt er moe van. 😔

Eerlijk is eerlijk, klachten zijn wel wat minder geworden maar nog altijd valt het internet soms ineens weg. Terugkijken van opgenomen programma's valt halverwege het geluid weg. Als ik de opname dan stop, opnieuw start, duurt het lang maar komt de opname terug met geluid waarna het weer na enige minuten kijken uitvalt en ik het hele ritueel opnieuw moet starten. 

Het is en blijft houtje touwtje werk. 

Reputatie 7

Hi @MarkRvd ,

Natuurlijk gaat jouw situatie ons aan het hart; we doen er alles aan om je zo snel mogelijk van een werkende verbinding te voorzien. We hopen dit door middel van de aansturing van de monteur ook zo snel mogelijk voor je op te lossen. Mijn welgemeende excuses mocht dit niet in de hoedanigheid overkomen als bedoelt. Wil je ons laten weten hoe zometeen het bezoek is verlopen? We horen het graag van je.

Reputatie 7

Hi @MarkRvd, merci voor de terugkoppeling! Ik heb bij mijn collega aangeklopt en er werd aangegeven dat het issue dan toch in het klantdomein zou moeten zitten. Ik geef je graag wat stappen mee waardoor ik hoop dat jij geheel probleemvrij bent. Zou jij nog eens de tips uit het volgende wiki artikel bij na willen lopen?

Ik hoop dat je hiermee de wegvallende momenten weet te bestrijden. Wat betreft de opnames, dit wil ik ook zo snel mogelijk verhelpen. Zou jij een zogenoemde powerflip kunnen uitvoeren? Dit doe je als volgt:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Als dit niet de oplossing blijkt te zijn, dan wil ik checken of jij nog voldoende opname capaciteit hebt. Kun je per kleur een korte terugkoppeling aan mij geven? 

  1. Menu van de TV Box > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)
    • Geplande opnames (Blauwe kleur)
    • Beschikbaar (Witte kleur)

Kan je dit aan mij laten weten? Dan ga ik graag weer verder op onderzoek uit voor je! 💪

Hartelijk dank voor het geen wat ik mocht ontvangen. Erg lief.

Aangaande de afspraak, tussen 12 en 14 uur zou de monteur hier zijn. Zojuist gebeld dat hij een spijker in zijn band heeft en nu eerst langs de garage moet. Dus het wordt tussen 14 en 16 uur. Het klonk zeer belovend, hij zou even komen kijken. Maar ik denk dat hij na een uur hier weg gaat met de mededeling dat het probleem buitenshuis ligt. En dan? Nieuwe afspraak? Opnieuw twee weken wachten? 

Eigenlijk was dit namelijk al vastgesteld door de eerste monteur en ik denk dat deze meneer er niet veel anders van kan maken. Ik ben bang dat het een nieuwe kabel wordt vanaf de verdeelstation naar mijn woning. En ik neem aan dat meneer niet een schep bij zich heeft. 

We gaan het zien. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @MarkRvd, is de monteur inmiddels gearriveerd? Natuurlijk is autopech erg onfortuinlijk en een kwestie van onmacht, maar wel frustrerend dat het op het moment komt dat jij geholpen zou worden. 

De monteur die nu langskomt is een expert die gediplomeerd is om de zogeheten obstructies te verwijderen en neemt altijd vervangende apparatuur mee, mocht dit noodzakelijk zijn. De voor de hand liggende opties zijn: het verwijderen van de aftakking bij het ISRA-punt (hoofdaansluitpunt), het modem vervangen, de DSL-kabel vervangen (verbindt het modem met ISRA) en het modem aansluiten op het eerste ISRA-punt en niet de verlenging of aftakking. Dit zou het moeten kunnen oplossen.

Houd ons op de hoogte, alsjeblieft en veel succes!

En voila, ineens een email van Guidion dat ik maar een afspraak moet maken. Ik dacht mij te herinneren dat ik vier dagen moest wachten op de backoffice maar kennelijk heeft men zich wederom bedacht? Jammer dat ze dit niet communiceren met de cliënt. 

Daarbij, de eerstvolgende beschikbare datum, 28 december. Oftewel, u zoekt het maar uit met uw kerst, uw internet of tv. Dus sinterklaasavond was niet alleen een drama, de kerst gaat er nu ook aan. Geen gezellig muziek, geen tv, geen films kijken, geen Social media, alles op eigen kosten omdat Guidion niet eerder tijd heeft.

En dat alles na een mislukte poging het netwerk te herstellen. Inmiddels maar een klacht ingediend bij Klachtcompas omdat T Mobile haar cliënten niet de mogelijkheid biedt een klacht in te dienen. 

Voor de mensen die werken bij T Mobile, aan u ligt het niet. U doet uw stinkende best om er nog wat van te maken. Maar dit is werkelijk een zeer lelijke eigenschap van uw werkgever. Wedden dat, wanneer het internet bij Søren Abildgaard eruit ligt, dit dezelfde avond wordt opgelost? 

Alvast bedankt voor de reactie, hoewel het wel heel stil is hier.