Opnieuw weer geen internet verbinding (LOS lampje knippert)

  • 1 July 2023
  • 41 reacties
  • 672 Bekeken

Reputatie 4

Sinds gisteren (vrijdag 30-6-2023 omstreek 16:45) is mijn internet er opnieuw uit en brand er op de media converter weer een rood lampje van LOS. Dit is nu voor de 5e keer het geval dat precies hetzelfde probleem zich weer voor doet. Wanneer houdt dit eens op? Ik heb een maand lang kunnen genieten zonder problemen en nu er gisteren rondom 14:00/15:00 van KPN heeft aangebeld bij mij om te vragen of ik al gebruik maak van glasvezel en of ik bij T-mobile zit of niet werkt ineens mijn verbinding niet meer? Ik heb de vorige 4x zeker een week tot 2 weken zonder internet gezeten en dit pik ik niet om voor een 5e keer weer te moeten doen..

Ik heb dus ook T-mobile gebeld nadat mijn verbinding eruit lag, hier heb ik ook duidelijk aangegeven dat dit nu de 5e keer is en dat de eerste 4x het geval was dat mijn kabel uit de wijkkast is getrokken (vanwege een administratieve fout of iets dergelijks). Ook heb ik aangegeven dat er een KPN netwerkbeheerder voor de deur heeft gestaan en kort erna het internet eruit lag.. De medewerkster ging op dat moment even overleggen met de technische dienst (blijkbaar Gideon) en zou bij mij terug op de lijn komen. Dit is echter niet gebeurd, ik werd direct doorverbonden naar GIdeon waarbij ik zoiets had van uhh oke? Wat is dit? Eenmaal weer alles uitgelegd te hebben bij Gideon werd mij vertelt dat er een afspraak ingepland dient te worden voor het na laten kijken van het modem en de bekabeling… Ook hier heb ik aangegeven dat het nu de 5e keer is en de eerste 4x mijn kabel uit de wijkcentrale is gehaald. Toch wilde de medewerker een afspraak proberen in te plannen, ik herhaal proberen.. Helaas was dit ook telefonisch niet mogelijk gaf de medewerker aan en werd ik in een wachtrij geplaats zodat de planner voor de Gideon monteurs zsm iets kon in plannen (hierover zou ik na minimaal 3 dagen wat te horen moeten krijgen). Dit vond ik al waardeloos om te horen dat ik dus eerst 3 dagen moet wachten voordat ik te horen kan krijgen wanneer er iemand langs zou kunnen komen… Het enige wat ik dus kon doen is ja zeggen en maar afwachten tot ik bericht zou krijgen. Na dit gesprek had ik zoiets van ik ga toch T-mobile nog eens bellen want dit kan gewoon echt niet hoe dit gaat en wilde ik hier ook een duidelijk verhaal over kwijt en een klacht over indienen.

Dus ik heb opnieuw gebeld met T-mobile (klantenservice) en hier kreeg ik opnieuw een medewerkster aan de telefoon, hierbij heb ik weer op nieuw het gehele verhaal gedaan en zei de medewerkster gelijk al van, wacht even dus er is iemand van KPN bij jou aan de deur geweest en die heeft dit en dit gevraagd? Hier antwoorde ik ja dat klopt. Toen gaf de medewerkster al gelijk aan 1+1=2, dus dan moet het aan de buitencentrale liggen. De medewerkster die ik aan de telefoon had kon dus ook daadwerkelijk zien dat mijn kabel er opnieuw uitlag sinds 16:43. Tevens kon de medewerkster zien dat er 19 kabels uitwaren van de 29. Wat dus al een enorm groot en hoog aantal is. Wat wel vreemd is dat deze medewerkster wel al deze informatie kon zien maar tijdens het eerste gesprek de andere medewerkster van T-mobile dit allemaal niet kon zien. Deze medewerkster van het tweede gesprek heeft ook aangegeven dat een monteur van Gideon geen zin heeft omdat het echt aan de buiten centrale ligt. Hieruit heeft de medewerkster dus ook een melding gemaakt bij KPN zodat hier zsm naar gekeken kan worden.. Hoelang dit gaat duren geen idee, ik kreeg een telefoonnummer mee om te bellen naar de klantenservice van KPN, echter was de klantenservice al gesloten en zijn zij alleen te bereiken op werkdagen van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur. Dus het hele weekend kan ik er dus ook niet achteraan gaan…

Wat ook vreemd is dat de medewerkster van het 2e gesprek met T-mobile kon zien dat de eerst volgende mogelijkheid was om een afspraak in te plannen bij Gideon pas op 10 juli 2023 was. Dit is dus pas volgende week maandag!!!!!! Dat is afschuwelijk!!! Doordat mijn kabel voor de zoveelste keer uit de wijkcentrale is getrokken.

Ik heb de melding laten maken bij KPN in de hoop dat het alsnog snel wordt opgelost.

Tot mijn verbazing heb ik blijkbaar zelf een afspraak kunnen inplannen bij Gideon (ook al heeft dit blijkbaar geen zin maar het kan maar geconstateerd worden...) voor morgen 1 juli 2023. Wetende dat deze monteur het probleem niet kan oplossen hoop ik toch dat middels een magische wijze toch een oplossing zou zijn.

 

Buiten het bovenstaande verhaal ben ik zeker benieuwd wat T-mobile mij kan bieden aangezien ik nu OPNIEUW geen diensten heb van T-mobile en ik er echt helemaal klaar mee ben dat dit steeds gebeurd.. Mijn werk vind dit niet leuk (helaas heb ik oproep dienst) en ik kan nu niet voor een 5e keer aankomen ja ik heb geen internet vanuit T-mobile dus ik kan niet werken…Hopelijk gaat hier dus zeer zeker een goede oplossing/vergoeding/compensatie voor komen…

 

Tommie van Odido 9 maanden geleden

@Steeffeh bedankt voor je uitgebreide update.

Gisteren is er een monteur van OPF geweest en heeft de vezelbreuk geconstateerd. Op dit moment wordt het verder onderzocht en zijn ze druk voor je bezig. Als er meer bekend over is, dit zal waarschijnlijk zijn als de breuk verholpen is, wordt er contact met je opgenomen. Dit kan een paar dagen duren.

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 4

Hi @Steeffeh, bedankt voor je update.

Op dit moment staat het ticket nog op afwachten. De vezelbreuk zal eerst opgelost moeten worden voordat we je online kunnen krijgen. Ik ga ervan uit dat er spoedig contact met je gezocht wordt! 

Ik snap dat de breuk eerst opgelost moet worden voordat ik weer online moet komen. De antwoorden die ik krijg zijn nou niet bepaalde ophelderend. Het zelfde als het geen dat je er vanuit gaat dat er spoedig contact met mij wordt opgenomen terwijl ik alle berichten juist zeg dat er nog 0x contact met mij is opgenomen…

Ik kom bij geen enkele partij maar een millimeter verder… Zowel niet bij jullie (T-mobile) als bij MDF.

Reputatie 7
Badge +9

@Steeffeh op dit moment is OPF de kabelbreuk nog aan het onderzoeken. Dit zijn altijd hele fragiele klusjes om te fixen en kan daarom langer duren dan dat wij allemaal zouden willen. Ik ga ervan uit, meestal is dit als ze het hebben opgelost, dat ze contact met je opnemen. 

Reputatie 4

Wat gebeurd er eigenlijk zodra de telefoon beschadigd raakt van het gebruik van een hotspot? Ik krijg namelijk vaker de melding dat de telefoon te warm is en hierdoor minder goed werkt. Of ik krijg de melding dat het opladen gestopt is en pas weer verder gaat wanneer het toestel een normale temperatuur heeft.

Dit komt omdat de telefoon erg warm wordt zodra de hotspot de hele dag aan staat.

Gelukkig is het nog niet het geval dat het toestel echt is beschadigd maar ben er wel benieuwd naar aangezien dit wel de levensduur van het toestel verminderd.

Reputatie 7
Badge +14

Betere telefoon gebruiken? Anders een mifi of 4g router gebruiken.

Reputatie 4

Betere telefoon gebruiken? Anders een mifi of 4g router gebruiken.

Een betere telefoon gebruiken? Dit is een grapje neem ik aan die je probeert te maken? De telefoon die gebruikt wordt is een iPhone 14 Pro Max… 

Een Mifi of 4G router heb ik niet, worden de kosten van een router + prepaid kaart hiervoor gedekt? Ik ga namelijk niet mijn eigen simkaart gebruiken hiervoor aangezien ik bereikbaar moet zijn.

Betere telefoon gebruiken? Anders een mifi of 4g router gebruiken.

Nogal een respectloze reactie vind je niet? De beste man zit met zijn handen in het haar.

@Steeffeh ik heb ergens gelezen dat anderen een 4g router in bruikleen hebben gekregen van T-Mobile. Misschien kun je er 1 krijgen bij een winkel van ze ( lijkt me wel gepast). Ik zou ook zeker dit hele gebeuren onthouden wanneer je contract afloopt.

Reputatie 4

Betere telefoon gebruiken? Anders een mifi of 4g router gebruiken.

Nogal een respectloze reactie vind je niet? De beste man zit met zijn handen in het haar.

@Steeffeh ik heb ergens gelezen dat anderen een 4g router in bruikleen hebben gekregen van T-Mobile. Misschien kun je er 1 krijgen bij een winkel van ze ( lijkt me wel gepast). Ik zou ook zeker dit hele gebeuren onthouden wanneer je contract afloopt.

 

Dat dus stond ook echt even te kijken van wordt dit nou echt gezegd? Maar dat zou inderdaad nog wel een mogelijkheid kunnen zijn. Zal zodra het kan even langs een van de T-mobile winkels gaan en het ook even vragen.

Vandaag wel weer gebeld naar MDF en zij hebben gebeld naar de uitvoerders en hebben aangegeven het probleem deze week proberen op te pakken.. Helaas zeiden dat ze vorige week ook al dus ben benieuwd 😁

Reputatie 4

Ondanks mij gisteren is beloofd dat ik opnieuw binnen een uur terug gebeld zou worden door een van de uitvoerders (inmiddels een 6e belofte die is gemaakt dat een uitvoerder mij terug zou bellen) ben ik opnieuw weer niet gebeld.

Helaas is dit nu dag 14 dat er geen internet meer is. De hotspot houdt er helaas ook steeds vaker mee op, mijn Citrix omgeving van het werk geeft meerdere malen per dag aan dat de verbinding is verloren waardoor mijn werk erg stagneert.

Het is en blijft super irritant om het maar netjes te zeggen dat je vanuit geen enkele partij informatie krijgt en je elke keer zelf overal achteraan moet gaan. Maar met dat je overal zelf achteraan moet gaan je alsnog als hondje wordt behandeld aangezien er 0,0 vooruitgang in zit.

Helaas is dit de 5e storing in 4 maanden tijd.. Helaas moet ik er ook bij zetten dat ik nu inmiddels langer offline ben geweest dan online in deze maanden dat ik klant ben… Het is diep en diep triest hoe er zo met klanten omgegaan wordt.

Reputatie 7
Badge +9

@Steeffeh, ik heb nog maals gekeken en de breuk is nog steeds in onderzoek bij OPF. Zodra dit opgelost is wordt er vanzelf contact met je opgenomen! 

Reputatie 4

@Steeffeh, ik heb nog maals gekeken en de breuk is nog steeds in onderzoek bij OPF. Zodra dit opgelost is wordt er vanzelf contact met je opgenomen! 

Ja zelf heb ik er al geen vertrouwen meer in. Wat ik al zeg, dit is nu de 5e keer dat ik problemen heb. Inmiddels ben ik langer offline dan online in de tijd dat ik klant ben bij jullie. Mijn ticket staat blijkbaar ook nog open van 19 januari. Na de ticket van 19 januari zijn er dus nog eens 4x problemen ontstaan waaronder deze keer en ik er nu 14 dagen weer uit lig.

De hotspot is niet mee te werken, het bereik en alles is slechter dan slecht.

Het enige wat je hoort als je OPF/MDF(Zo noemen zij zichzelf) is dat er een mail wordt uitgestuurd naar de uitvoerder om contact op te nemen wat nooit gebeurd.

Er zijn zoveel klachten die op een rijtje gezet kan worden wat je er gewoon naar van kan worden. 

Reputatie 4

Goedemorgen, het is weer even geleden dat ik wat gepost heb.

Het heeft ook aan lange tijd geduurd voordat ik weer internet had (gelukkig is dit voor nu wel weer even opgelost, het was geen breuk…. maar dus weer een kabel die eruit gehaald was, voor een 5e keer).

Nou heb ik een factuur (t-mobile thuis factuur) gekregen. Maar hoe zit het met de compensatie van alle keren dat ik eruit heb gelegen? En de afgelopen tijd? Hier zie ik nog niks van terug namelijk.

Ik hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Steeffeh, ik ben erg blij om te horen dat je weer online bent!

Ik ben ook direct voor je gaan kijken naar de vergoedingen. Ik zie dat er drie keer het een en ander vergoed is, 1x €9,14, 1x €9,82 en 1x €50. Voor de laatse vergoeding heb ik alleen nog akkoord nodig op de data. Klopt het dat je op 01-07 tot en met 18-07 geen diensten gehad hebt? Dan zal ik deze periode nog voor je vergoeden.

Reputatie 4

Hey @Steeffeh, ik ben erg blij om te horen dat je weer online bent!

Ik ben ook direct voor je gaan kijken naar de vergoedingen. Ik zie dat er drie keer het een en ander vergoed is, 1x €9,14, 1x €9,82 en 1x €50. Voor de laatse vergoeding heb ik alleen nog akkoord nodig op de data. Klopt het dat je op 01-07 tot en met 18-07 geen diensten gehad hebt? Dan zal ik deze periode nog voor je vergoeden.

Hoe zijn deze bedragen vergoed? In mindering gebracht van een factuur of? Want heb geen enkele keer geld terug gestort zien worden? Tevens gelden deze bedragen voor alle keren dat ik eruit heb gelegen of? Aangezien het moment dat ik deze topic heb gestart ik er voor de 5e keer heb uitgelegen in de periode dat ik klant ben.

De datums kloppen bijna, vanaf 30-6 had ik al geen internet dat ik op 18 juli weer internet had dat kan best kloppen inderdaad.

Reputatie 7
Badge +9

@Steeffeh die twee maal €9 zijn korte periodes geweest. De €50 vergoeding is voor twee maanden. Ik ga er vanuit dat alles vergoed is. Deze vergoedingen zijn inderdaad verrekend met de factuur van maart. Als het bedrag na een verrekening van de maandlasten hoger is dan €50, wordt het reseterende bedrag gestort op je rekening. Is het bedrag, na verrekening maandlasten, gelijk of lager aan €50, dan wordt dit verrekend met een volgend factuur. Ik heb zojuist de vergoeding in gang gezet voor 30-06 tot en met 18-07. Ook dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur!

Reputatie 4

@Steeffeh die twee maal €9 zijn korte periodes geweest. De €50 vergoeding is voor twee maanden. Ik ga er vanuit dat alles vergoed is. Deze vergoedingen zijn inderdaad verrekend met de factuur van maart. Als het bedrag na een verrekening van de maandlasten hoger is dan €50, wordt het reseterende bedrag gestort op je rekening. Is het bedrag, na verrekening maandlasten, gelijk of lager aan €50, dan wordt dit verrekend met een volgend factuur. Ik heb zojuist de vergoeding in gang gezet voor 30-06 tot en met 18-07. Ook dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur!

Dan klopt dit niet helemaal want mijn facturen zijn geen 50 euro. Mogelijk dat het dan over 2 maanden is berekend? Aangezien ik zoals ik al aangegeven hebt nooit geld hebt ontvangen van T-mobile.

 

Maar dankjewel, waar kan ik hierop rekenen? Dit zodat ik dit ook in de gaten kan houden of dit juist gaat.

Reputatie 7
Badge +9

@Steeffeh als je je factuur van maart bekijkt in My T-Mobile kun je alles precies zien! Het bedrag na verrekening van je maandlasten is lager dan €50, daarom is dit verrekend met je maandlasten.

 

Hoe bedoel je dit precies?

 

Maar dankjewel, waar kan ik hierop rekenen? 

 

De kosten van deze vergoeding zullen ook worden verrekend met een volgend factuur.

Reageer