Orbi router vlan 300 geen internet

  • 20 January 2024
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo,

Ik heb een orbi RBRE960 systeem met twee satellieten.

Voor Odido heb ik vlan 300 geactiveerd, dit werkt naar behoren. Alle apparatuur die is aangesloten op de router zelf heeft internet en tv werkt ook.

Op het moment dat ik verbinding maak met 1 van de satellieten dan heb ik geen internet meer. Beide satellieten staan wel in het connected devices overzicht en de verbinding is good. Ik heb een wired verbinding direct tussen de router en de satellieten.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Toen ik vorige week nog TWEAK had werkte het prima met de zelfde setup.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @HvdR ,

Ben niet bekend met Orbi, maar heb je de satellieten ook al eens een reset gegeven? Misschien houden de satellieten de gegevens van Tweak nog vast.

@soepkip67 Bedankt voor de suggestie, maar dat heb ik inderdaad al gedaan.

Ik heb nog verder getest, en kwam achter het volgende: De “wired” apparaten op een satelliet krijgen wel internet, alleen de wifi apparaten krijgen geen internet.

Als ik verbinding maak op de satelliet met het gasten netwerk dan lukt het ook, wel internet.

Ook als ik een “backhaul” verbinding maak tussen router en satelliet dan werkt het ook prima.

Dus alleen de situatie dat ik met een netwerkkabel een verbinding maak tussen de router en satelliet en verbinding maak met de standaard wifi verbinding op de router dan krijg ik geen internet. in alle andere gevallen wel.

Reageer