parental control Zyxel T56 werkt niet

  • 8 February 2024
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

Dag, in het menu van de Zyxel T56 parental controls kan ik voor een bepaald device dat gebruik maakt van wifi, instellen welke dagen en welke uren van de dag het device online mag. Als ik de settings probeer op te slaan, blijft het schema staan op ma t/zo 00:00 -24:00 u., het valt dus niet in te stellen. Alleen de optie AAN of UIT wordt opgeslagen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch dagen of uren kan instellen? Alvast dank! 

TMTV 2 maanden geleden

Hoi @Walterman99,

Welkom op de Community!

Zou je eens een andere browser kunnen proberen? Een tijd geleden heb ik alles uitgebreid getest en toen werkte het wel in Chrome en Firefox, maar niet in Safari bijvoorbeeld. Hopelijk lukt het met een omweg toch.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Walterman99,

Welkom op de Community!

Zou je eens een andere browser kunnen proberen? Een tijd geleden heb ik alles uitgebreid getest en toen werkte het wel in Chrome en Firefox, maar niet in Safari bijvoorbeeld. Hopelijk lukt het met een omweg toch.

Bedankt voor de tip, ik ga het proberen!!

 

Hoi @TMTV, dank! Het is gelukt om iets in te stellen, via Chrome. Er zit een gekke vertraging op, maar als je daar rekening mee houdt kun je inderdaad tijden instellen en opslaan. 

 

Wat niet lukt is verschillende tijden voor verschillende dagen. Ik kan hooguit dagen aan- en uitvinken. Als ik een schema als extra regel probeer toe te voegen, bijvoorbeeld specifiek voor het weekend waarbij ik de weekdagen uitvink., dan gaan die in het eerste schema ook uit. Herken je dit probleem? Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +6

@Walterman99 Ja, dit heb ik terug kunnen vinden. Ik heb een tijdje geleden mijn bevindingen rondom ouderlijk toezicht op alle Zyxel-routers met Odido gedeeld en deze staat er ook in. Ik heb het getest ten tijde van firmwareversie b8. Of er sindsdien verbeteringen zijn, ga ik nog checken. Je kunt gelukkig tot 12 profielen instellen, dus dat moet genoeg zijn. Het is alleen wat extra werk.

Je kunt eventueel nog kijken naar Thuis Veilig Online. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar daar zouden ook dergelijke functies in zitten en ik vermoed dat dat beter werkt. Je kunt het een maand gratis uitproberen. Daarna kost het 2,50 euro per maand. Dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat de haast om het te fixen niet heel groot is, al vind ik dat dit wel tot de standaardfuncties behoort. Naar aanleiding van dit topic heb ik het opnieuw onder de aandacht gebracht bij de moderators. Hopelijk komt de echte oplossing nu in een stroomversnelling.

Reageer