Poorten gesloten voor de PS5

  • 31 January 2024
  • 13 reacties
  • 312 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 16 reacties

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/playstation-problemen-met-online-services-359271?tid=359271&postid=1765832#post1765832

 

Op verzoek van Sushmita van de klantenservice Odido moest ik een nieuwe topic starten. 

Zie bovenstaande link voor de eerder communicatie en onderstaande de laatste reactie. 

Aanvulling de UPnP vinkjes uitzetten heeft geen zin gehad. 

 

Tommie.
Test via de URL had ik reeds uitgevoerd en deze was voor aankomst monteur zeer laag. 

De monteur is intussen geweest. 

Modem was door Odido naar beneden gezet 100MB en heeft een reprovisie uitgevoerd en de modem doet weer de 1gb (down) 800mg (up) op de normale apparaten. Nu vertelde hij mij dat de problemen met de PS5 bekend zijn bij Odido en de oorzaak hiervan is dat Odido de poorten dicht gegooid heeft en niet te openen zijn door een consument. 

Betekend ook dat die tip met die poort (50605) openen helemaal geen werking heeft. Monteur bevestigde dit ook. Dan verklaard dit een hoop en ben ik (zeker ook de andere gamers) niet happy over. 

Vooral dat deze wijziging later is doorgevoerd. Zoals aangegeven had ik in het begin geen problemen en goede Down/UP waardes

Dus hierbij het dringend verzoek om mijn modem weer zo vrij te geven zodat mijn zoon en ik weer fatsoenlijk kunnen gamen met onze PS5's!!!!!

 

Ivm de monteur wil ik het volgende kwijt. Deze had 100% kennis en wist waarover hij sprak. Dit zeg ik niet omdat hij bovenstaande ontdekt heeft en ook wist, maar gewoon zijn eerlijkheid, hoe hij te werk ging en ook zijn houding bevestigde het. Alleen mijn complimenten over hem. 

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @DavyR, wij blokkeren geen poorten op het netwerk en de enige issue's met de PS5 gingen over UPnP. Dit lossen we op met de nieuwste firmware update voor de Zyxel. Graag ontvang ik alsnog de bekabelde speedtest om dit te onderzoeken.

 

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DavyR, wij blokkeren geen poorten op het netwerk en de enige issue's met de PS5 gingen over UPnP. Dit lossen we op met de nieuwste firmware update voor de Zyxel. Graag ontvang ik alsnog de bekabelde speedtest om dit te onderzoeken.

 

Hi @DavyR, wij blokkeren geen poorten op het netwerk en de enige issue's met de PS5 gingen over UPnP. Dit lossen we op met de nieuwste firmware update voor de Zyxel. Graag ontvang ik alsnog de bekabelde speedtest om dit te onderzoeken.

 

Ik zal je straks ff alles doorzetten. 
Begrijp ik goed dat er een nieuwe firmware op mijn modem gezet moet worden en dat het dan waarschijnlijk opgelost is? Dat zou geweldig zijn.  

Speedtest via de PS5 verbonden met kabel
verbonden met LAN

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DavyR, ik bedoelde eigenlijk een speedtest met een laptop/desktop. Dan kunnen we kijken of het puur de PS5 is die issue's heeft of dat er iets op de lijn niet goed is.

Ik heb de nieuwe firmware laten upgraden op jouw modem. Zou je dit nogmaals kunnen testen?

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Ben benieuwd of die firmware het probleem nu oplost. Zal vanavond ff kijken. Ben nu op mijn werk. 

Je stuurt me weer de instructie 😅. Zie onderstaande:

 

wifi
Lan

Helaas geen succes. En nu? Is er niemand bij Odido die op afstand de modem in kan en dit kan fixen dat men weer goed kan gamen? Ik heb helaas de kennis niet meer hoe verder hiermee. Van alles nu geprobeerd. 
Ik ben echt niet de enige hiermee (bron hier en ook FB), maar ergens moet dit toch opgelost kunnen worden voor iedereen die dit hebben. 
Gelieve niet weer met een speedtest verzoek te komen. Dit heeft geen zin. De overige apparaten zijn goed. Alleen de PS5's hier in huis zijn beide met een lage upload. Zowel Wifi als Lan. Hierdoor stotteren de games en is communicatie in Party's slecht. 
De website van Speedtest.net via de PS5 wil zelfs ook niet volledig laden. 

Hmmmm…...

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DavyR, mag ik je vragen om een bekabelde speedtest te doen op een bekabelde pc/laptop?

Hey @DavyR, ik bedoelde eigenlijk een speedtest met een laptop/desktop. Dan kunnen we kijken of het puur de PS5 is die issue's heeft of dat er iets op de lijn niet goed is.

Ik heb de nieuwe firmware laten upgraden op jouw modem. Zou je dit nogmaals kunnen testen?

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Tommie, Serieus? Wat heb ik nu al 2x geschreven?!?!?!

DavyR, net als jij en vele andere heb ik hetzelfde probleem. Op een laptop of ander apparaat in huis geen enkel probleem maar wel op de ps5. Zelfs een extra wifi punt aangeschaft hiervoor en zit helaas nog steeds op kabel. 

 

odido kunnen jullie mijn router niet met de software downgraden aangezien ik voor de update met de upnp ellende geen problemen had. 
 

dit is een probleem aan jullie kant of gaan jullie beweren dat al onze Playstations kapot zijn. 
 

misschien anders maar tijd om radar en consumentenbond in te schakelen aangezien jullie niet waar kunnen maken met wat je aanbied.

 

ik weet wel dat als deze ellende doorgaat ik de hele rotzooi persoonlijk kom terug brengen want dit is een hoofdpijn dossier en in mijn ogen doen jullie helemaal niks om het op te lossen dan de router te resetten. En je kan dat ding wel 100 keer resetten maar dat maakt geen fluit uit.

DavyR, net als jij en vele andere heb ik hetzelfde probleem. Op een laptop of ander apparaat in huis geen enkel probleem maar wel op de ps5. Zelfs een extra wifi punt aangeschaft hiervoor en zit helaas nog steeds op kabel. 

 

odido kunnen jullie mijn router niet met de software downgraden aangezien ik voor de update met de upnp ellende geen problemen had. 
 

dit is een probleem aan jullie kant of gaan jullie beweren dat al onze Playstations kapot zijn. 
 

misschien anders maar tijd om radar en consumentenbond in te schakelen aangezien jullie niet waar kunnen maken met wat je aanbied.

 

ik weet wel dat als deze ellende doorgaat ik de hele rotzooi persoonlijk kom terug brengen want dit is een hoofdpijn dossier en in mijn ogen doen jullie helemaal niks om het op te lossen dan de router te resetten. En je kan dat ding wel 100 keer resetten maar dat maakt geen fluit uit.

Beste Mark,
Dat probeer ik dus bij hun verstand te brengen, maar helaas zonder succes zoals je ook kunt zien. 
Wel hebben ze bij mij iets gedaan aan mijn Router zoals ze geschreven hebben, maar heeft niets geholpen. 

Sinds ik al meerdere keren gezegd heb dat ik hun tests niet kan doen zoals hun het graag willen heb ik niets meer van hun gehoord, waarschijnlijk omdat ze het zelf niet weten. Zelfs de opmerkingen van hun eigen monteur slaan ze gewoon in de wind. Gewoon schandalig.

Reageer