Port 4950 en 4955 open zetten Zyxel EX5601-T1 voor multiplayer game (Warfare)

  • 7 January 2024
  • 2 reacties
  • 125 Bekeken

Ik ben sinds een paar weken klant van Odido. Probleem is dat na een paar uur multiplayer games het niet meer doen. Aleen na het opnieuw opstarten van de router doet alles het weer een paar uur. De game geeft aan dat ik poorten 4950 en 4955 moet open zetten. Dit heb ik gedaan middels port forwarding in de router (gebruik gemaakt van de uitleg op dit forum). Helaas werkt het nog steeds n8et en ben ik een paar keer per dag de router aan het opstarten. Klantenservice kan mij ook niet helpen en verwijst mij door naar dit forum.

Ik speel mijn games via de WiFi op mijn laptop.

Is er iemand die mij kan helpen?

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze Community! 😀 @Rolfleemeijer 

Goed dat je hier om advies vraagt. Ik moet toegeven dat er voor mij, over dit onderwerp, nog veel te leren valt. Geen zorgen! Ik weet zeker dat @eric of @Waqqas hier wel het fijne van weet en je op weg kan helpen. 

Nog een korte vraag: ervaar je dit probleem ook als je de laptop bekabeld hebt aangesloten?

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze Community! 😀 @Rolfleemeijer 

Goed dat je hier om advies vraagt. Ik moet toegeven dat er voor mij, over dit onderwerp, nog veel te leren valt. Geen zorgen! Ik weet zeker dat @eric of @Waqqas hier wel het fijne van weet en je op weg kan helpen. 

Nog een korte vraag: ervaar je dit probleem ook als je de laptop bekabeld hebt aangesloten?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Rolfleemeijer ,

Als het “soms” wel werkt, dan lijkt de port forwarding gewoon in orde. Zeker als na restarten van de router de game weer werkt.

In algemene zin is bij het spelen van games, waar latency van belang is, een bekabelde verbinding beter dan een wifi. Probeer dat eens uit en kijk of het dan allemaal wat stabieler werkt.

Reageer