Beantwoord

Port forwarding Zyxel T50 poort 443 lukt niet

  • 7 June 2023
  • 5 reacties
  • 199 Bekeken

Reputatie 1

Ik wil ivm een home server met docker containers graag poort 443 geforward hebben naar m'n server. Ook al heb ik voor zover ik kan zien alles goed gezet, blijft poort 443 gesloten. Met mijn oude Draytek modem werkte het wel goed, maar met het nieuwe Zyxel T50 modem niet meer. 

Wat ik gedaan heb: 

  • fixed IP voor de server buiten dhcp range
  • management poorten T50 modem op poort 81 en 444 gezet, alleen intern benaderbaar
  • NAT rules aangemaakt voor oa. poort 443
  • Firewall aan/uit/ACL geprobeerd
  • Modem en mediaconverter gereset
  • Server in DMZ gezet

Ik weet dat NAT wel werkt, aangezien poort 80 wel goed door komt. Ook andere gebruikte poorten komen gewoon netjes door NAT, maar poort 443 krijg ik maar niet aan de praat. 

Ook het uitzetten van management op https maakt geen verschil, behalve dat dan het modem slecht bereikbaar is, omdat hij automatisch redirect naar https. :(

Is dit een bekend probleem op de T50? 

icon

Beste antwoord door remcoharmsen 7 June 2023, 17:22

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @remcoharmsen, ik heb hier laatst een topic over gezien, dit moet namelijk wel gewoon kunnen.

In dit topic lees je hier meer over, hopelijk vind je daar het antwoord!  

 

Als je er nog steeds tegen aan loopt, laat het dan weten. Dan duiken we er dieper in!

Reputatie 1

Hi @remcoharmsen, ik heb hier laatst een topic over gezien, dit moet namelijk wel gewoon kunnen.

In dit topic lees je hier meer over, hopelijk vind je daar het antwoord!  

 

Als je er nog steeds tegen aan loopt, laat het dan weten. Dan duiken we er dieper in!

Het port mappen en forwarden lukt wel, ik kan bijvoorbeeld poort 8123 wel forwarden voor mijn home-assistant server. Dat werkt dus ook gewoon op mijn externe IP en domeinnaam. Ook het openzetten van poort 80 kan, maar zodra ik https wil gebruiken voor mijn home-assistant op poort 443 lukt het niet. 

NAT

Poort 80 heb ik uitgezet, omdat ik de server niet via die poort beschikbaar wil stellen, maar zodra ik de regel actief maakt, doet hij het wel gewoon. 

Ik test de verbindingen extern, dus het is ook niet iets met NAT loopback of zoiets.

Reputatie 7
Badge +9

@remcoharmsen thanks voor je snelle antwoord en screenshot!

Ik wil toch vragen of @TMTV en/of @yalerta hier een deskundige blik op kunnen werpen. Wellicht kunnen zij een oplossing vinden. 

Reputatie 1

Nu voel ik me toch wel stom… het lijkt erop dat het toch een server issue is geweest! 

Op de een of andere manier reageerde poort 443 op de server niet! Ik heb de config van m'n proxy nog eens nagekeken en na wat heen-en-weer vertaal van poorten werkt het nu toch! 

Excuses voor het gedoe en wat mij betreft mag het topic op slot en in 't archief 🤣

@Tommie bedankt voor je hulp

Nu voel ik me toch wel stom… het lijkt erop dat het toch een server issue is geweest! 

Op de een of andere manier reageerde poort 443 op de server niet! Ik heb de config van m'n proxy nog eens nagekeken en na wat heen-en-weer vertaal van poorten werkt het nu toch! 

Excuses voor het gedoe en wat mij betreft mag het topic op slot en in 't archief 🤣

@Tommie bedankt voor je hulp

Ik had hier ook problemen mee. Heb nu alles via een tunnel draaien. Nu hoeven de poorten ook niet eens open. Hoe minder deuren open hoe beter. Ik heb het nu zo gedaan:

 

Reageer