Beantwoord

Printer krijgt geen verbonding met draadloze router

  • 26 January 2024
  • 9 reacties
  • 111 Bekeken

Canin printer TS5050 blijft offline. Krijg de melding dat hij geen verbinding kan maken met de draadloze router.

Ik heb een TX-54.

 

Ik heb wel WiFi op mijn telefoon en laptop

Weet iemand hoe ik mijn printer weer online krijg.

Had tot 17/11/23 KPN en sindsdien Odido en werkt mijn printer niet meer

 

icon

Beste antwoord door Rob Hooff 29 January 2024, 15:30

Bekijk origineel

9 reacties

Verbind je hem via wps?  Dan kan het zijn dat ze misschien iets te ver uit elkaar staan?

 

Nee. Hij geeft de juiste naam van het netwerk aan. Maar misschien moet ik dan ook het wachtwoord intikken, alleen heb ik geen idee hoe ik op die canon TS5050 dat wachtwoord moet intikken.

Hij blijft maar offline aangeven.

Misschien heeft u iets aan deze link. Staat alles stap voor stap uitgelegd. Tevens probleem oplossingen. 

https://ij.manual.canon/ij/webmanual/Manual/All/TS5000%20series/NL/NTR/faq_003.html

Hartelijk dank. Ga het meteen proberen. Wordt wel pas morgen. Laat je het resultaat wel weten.

Heb de link bekeken en alles een keer geopend.

Printer blijft offline staan; hij kan geen verbinding maken met de draadloze router.

Snap alleen niet dat ik wel wifi op mijn laptop en smartphone (android) heb en niet op mijn printer, terwijl die wel verbonden is met het goede netwerk.

Ben ten einde raad. Weet niet hoe ik die printer online krijg.

 

Dat is inderdaad heel vreemd. Ik zal nog eens rondspeuren naar een mogelijke oplossing. 

Alvast dank

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Rob Hooff,

Sommige appraten hebben moeite met WPA3, dat standaard aan staat. Als je op de Zyxel inlogt via 192.168.1.1 en naar Netwerkinstelling > Draadloos gaat, zie je helemaal onderaan iets staan als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2 en sla het op.

Er is nog een mogelijkheid. Je kunt ook proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11b/g/n/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11b/g/n Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en verander 802.11a/n/ac/ax Mixed naar 802.11a/n/ac Gemengd (wederom zonder ax). Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Mod edit:

Hoi @Rob Hooff,

Sommige appraten hebben moeite met WPA3, dat standaard aan staat. Als je op de Zyxel inlogt via 192.168.1.1 en naar Netwerkinstelling > Draadloos gaat, zie je helemaal onderaan iets staan als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2 en sla het op.

Er is nog een mogelijkheid. Je kunt ook proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11b/g/n/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11b/g/n Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en verander 802.11a/n/ac/ax Mixed naar 802.11a/n/ac Gemengd (wederom zonder ax). Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Beste leden.

Hen eens op de WEP knop geklikt, zowel op de router als op de printer.

En, hallo hallo, de printer is weer online.

In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken en de reacties met info

 

Reageer